„Wiedźmin” z największą oglądalnością wśród nowych seriali, które trafiły na Netfliksa. Platforma chwali się sukcesami

News/Film 22.01.2020
„Wiedźmin” z największą oglądalnością wśród nowych seriali, które trafiły na Netfliksa. Platforma chwali się sukcesami

„Wiedźmin” z największą oglądalnością wśród nowych seriali, które trafiły na Netfliksa. Platforma chwali się sukcesami

1. sezon „Wiedźmina” jest niekwestionowanym hitem Netflixa. W komunikacie giełdowym z ostatniego kwartału 2019 roku, firma poinformowała, że adaptacja prozy Andrzeja Sapkowskiego ma największą oglądalność ze wszystkich nowych seriali, jakie pojawiły się na platformie.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Netflix ma powody, aby świętować. Wczoraj, według szacunkowych informacji, okazało się, że firma w 2019 roku wydała 15 mld USD na treści własne. Dodatkowo w nocy z wtorku na środę wystosowano informację giełdową za ostatni kwartał minionych 12 miesięcy, w której serwis chwali się swoimi sukcesami.

Jak się okazuje, całkowity przychód za 2019 rok wyniósł 20 mld USD. Poza tym z komunikatu dowiadujemy się również, że w czasie ostatniego kwartału zwiększyła się liczba subskrybentów spoza Stanów Zjednoczonych. Teraz jest ich ponad 100 mln.

Netflix – oglądalność

Bardzo prawdopodobne, że stało się to dzięki premierze „Wiedźmina”. Netflix poinformował bowiem, że serial ma aktualnie najwyższą oglądalność ze wszystkich 1. sezonów, jakie kiedykolwiek trafiły na platformę. W ciągu zaledwie czterech tygodni obejrzano go w 76 milionach gospodarstw domów.

W komunikacie przedstawiciele serwisu chwalą się również, że popularność ich serialu zwiększyła sprzedaż książek Sapkowskiego i gier na ich podstawie. Poza tym udało się też stworzyć viralowy hit muzyczny, czyli Toss A Coin To Your Witcher.

Netflix – filmy

Jak się jednak okazuje „Wiedźmin” był największym hitem platformy, pod warunkiem, że bierze się pod uwagę jedynie seriale. Jeśli bowiem chodzi o filmy, to „6 Underground” Michaela Baya w ciągu pierwszych czterech tygodni obejrzano w 83 mln gospodarstw domowych.

Liczby wyglądają co najmniej imponująco. Jednakże trzeba zauważyć, że podana w komunikacie definicja widza wygląda następująco:

[ktoś kto] wybrał [tytuł] i oglądał [go] przez co najmniej 2 minuty – wystarczająco długo, aby stwierdzić, że wybór był intencjonalny.

Nie wiadomo więc, ile tak naprawdę osób obejrzało w całości 1. sezon „Wiedźmina” i ile wytrzymało cały „6 Underground”.

Netflix – nominacje do Oscarów

W dalszej części komunikatu czytamy o zdobytych przez Netflixa nagrodach i wyróżnieniach. Z czego największym sukcesem jest osiem wyprodukowanych przez firmę filmów z łącznie 24. nominacjami do Oscarów na koncie.

Jeśli więc „Irlandczyk” albo „Dwóch papieży” zgarnie jakieś statuetki po 1. kwartale 2020 roku włodarze Netflixa, nawet biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję na rynku usług VOD, zyskają kolejne powody do radości.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (8)

“ad”

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...