CDA Premium z ponad 200 tysiącami subskrypcji. Portal pozbędzie się łatki domu dla nielegalnych treści?

News/VOD 11.09.2019
CDA Premium z ponad 200 tysiącami subskrypcji. Portal pozbędzie się łatki domu dla nielegalnych treści?

CDA Premium z ponad 200 tysiącami subskrypcji. Portal pozbędzie się łatki domu dla nielegalnych treści?

CDA Premium to platforma VOD powiązana z portalem CDA.pl. Serwis ciągle wzmacnia swoją pozycję. W sierpniu bieżącego roku po raz pierwszy przekroczył liczbę 200 tys. subskrypcji.

Ostatnie badania pokazują, że Polacy coraz chętniej korzystają z usług SVOD. Serwisy tego typu coraz częściej wypierają torrenty i w ten sposób znacząco wpływają na nawyki kulturowe mieszkańców naszego kraju. Jak widać korzysta na tym również płatna sekcja CDA.pl, czyli portalu nieszczególnie kojarzonego z legalnego dostępu do filmów i seriali.

Niecały rok temu Amerykańskie Stowarzyszenie Producentów Filmowych wpisało serwis na listę największych pirackich stron internetowych. Przez ten czas sytuacja właściwie nie uległa zmianie. Na CDA.pl wciąż można łatwo odnaleźć filmy i seriale teoretycznie na wyłączność innych serwisów streamingowych. Wystarczy obejrzeć krótką reklamę i możemy się cieszyć nielegalnie udostępnianymi treściami całkowicie za darmo. Mimo to CDA Premium również znajduje klientów zainteresowanych założeniem tam konta.

Na koniec sierpnia CDA Premium osiągnęło liczbę 207 tys. subskrypcji. W stosunku do analogicznego miesiąca 2017 roku serwis zanotował wzrost o 62 proc.

Informację firma podała w oficjalnym komunikacie, jak donosi portal Wirtualne Media. Przyczyn zwiększonej popularności swojej płatnej usługi CDA upatruje w rozwijającej się ofercie produkcji, lepszej dostępności aplikacji mobilnych serwisu, a także zwiększającej się liczbie partnerskich punktów sprzedaży. Na ten moment CDA Premium umożliwia dostęp do prawie 6,5 tys. różnorodnych filmów i seriali. Konto na platformie kosztuje 19,90 zł za miesiąc, a nowi subskrybenci pierwsze dwa tygodnie otrzymują za darmo.

Polski serwis osiągnął spory sukces, choć oczywiście nadal nie może się zestawiać z gigantami branży. Najnowsze badania wskazują, że królem SVOD w naszym kraju jest Netflix. Z platformy korzysta 25 proc. dorosłych Polaków (choć nie jest powiedziane, że wszyscy posiadają osobne konta). Czy kolejne miesiące przyniosą dalszy rozwój bazy klientów CDA Premium? Przekonamy się wkrótce.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (4)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...