Ludzie, nauczcie się ustawiać telewizory. Operator „Gry o tron” mówi, że ostatni odcinek nie był za ciemny

News/Seriale 30.04.2019
Ludzie, nauczcie się ustawiać telewizory. Operator „Gry o tron” mówi, że ostatni odcinek nie był za ciemny

Ludzie, nauczcie się ustawiać telewizory. Operator „Gry o tron” mówi, że ostatni odcinek nie był za ciemny

Ostatni odcinek „Gry o tron” dał się zapamiętać z różnych względów. Jednym z nich jest to, że został uznany przez widzów za zbyt ciemny. Jeden z operatorów serialu odniósł się do tych zarzutów.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

3. epizod 8. serii przyniósł śmierć wielu bohaterom, stał się najbardziej tweetowanym odcinkiem w historii telewizji, a także ustanowił rekord oglądalności, którym „Gra o tron” nie mogła się wcześniej poszczycić. Jednocześnie widzowie twierdzili też, że trzeba było nieźle wytężyć wzrok, aby wypatrzeć coś w tych panujących na ekranie ciemnościach. Bo skoro zainwestowało się już tyle pieniędzy w sceny batalistyczne, poświęciło tyle dni zdjęciowych, to miło by było, gdyby było to chociaż widoczne. W takim tonie było utrzymanych wiele wypowiedzi w mediach społecznościowych.

Fabian Wagner, jeden z operatorów odcinka, w rozmowie z TMZ uznał te utyskiwania za nietrafione:

Staraliśmy się oddać dobry odcinek. Wiem, że nie jest zbyt ciemny, bo sam go kręciłem.

Wagner kręcił też inne epizody, które pamiętamy głównie ze względu na rozbudowane sceny walki.

Chodzi o odcinki „Hardhome” i „Battle of the Bastards”, więc jest człowiekiem, który zna się na rzeczy. W innej swojej wypowiedzi, dla Wired, podzielił się wskazówką, do której powinni zastosować się wszyscy ci, którzy uważają, że na ekranie nie było nic widać:

Problem polega na tym, że wielu ludzi nie wie, jak ustawić właściwie swój telewizor. Widzowie oglądali też odcinek na małych ekranach iPadów, które w żaden sposób nie oddają tego, co pokazuje serial taki jak ten.

Operator twierdzi także, że epizod „The Long Night” był intencjonalnie kręcony w ten sposób, co miało być sposobem na ukazanie ciężaru historii i tego, w jakiej sytuacji znaleźli się bohaterowie. Uważa także, że „Gra o tron” ma cechy dzieła kinowego, dlatego ten serial powinno się oglądać w warunkach zbliżonych do tych panujących w kinie, czyli w zaciemnionym pokoju. Wagner jest zdania, że sceny rozgrywające się nocą nie obronią się, jeśli seans odbywa się w jasno oświetlonym pokoju. Wówczas nie da się prawidłowo odebrać obrazu.

O tym czy „The Long Night” faktycznie było za ciemne możecie się przekonać na HBO GO.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (95)

372 odpowiedzi na “Ludzie, nauczcie się ustawiać telewizory. Operator „Gry o tron” mówi, że ostatni odcinek nie był za ciemny”

  1. >Rób serial do telewizji i na platformę streamingową, który ludzie oglądają na przeróżnych urządzeniach i o różnych porach
    >Twierdź, ze ma cechy dzieła kinowego, dlatego ten serial powinno się oglądać w warunkach zbliżonych do tych panujących w kinie

    logika poziom ekspert…

    • Najsmutniejsze jest chyba to, że legalnie płacący klienci musieli się użerać z badziewną aplikacją HBO GO, pikselozą i innymi problemami.

      A na torrentach wersja 720p pojawiła się niecałe 3,5 minuty po 3-ciej. 1080p zajęło to niecałe 7 minut.

      • O tak. Ciemno fakt, było, ale utrapieniem była pikseloza… Też się zastanawiałem, czy piracący mają ten sam problem.

      • Akurat muszę przyznać, że facet ma rację. Ludzie nie wiedzą jak ustawić tv i nie wiedzą jak oglądać taki odcinek.
        Ja korzystam z HBO GO na tv przez wifi. Oglądałem odcinek 3 w wersji 1080p z napisami. Operator ma rację, że taką wersję należy oglądać jak w kinie, czyli najlepiej wieczorem, gdzie w pokoju jest całkowicie ciemno plus odpowiedni poziom czerni z tv , jasność i git.
        Ludzie się dziwią, że serial za ciemny … oglądając coś takiego na smartfonie, monitorze lcd jeszcze w jasny dzień to głupota.

    • Ja oglądałem na projektorze Do kina domowego.. Obraz był ciemny Ale nie było też mega ciemno.. Większą zastrzeżenia mam do HBO GO Jakość ich streama jest kabaretem Netflix bije ich na głowę… Dobrze że kończy się Gra o Tron przestane płacić za to badziewie

    • Ja oglądam na dużym monitorze seriale filmy a czasem na tv . Ale w życiu bym nie oglądał na telefonie czy n tablecie bo według mnie to głupota i strata czasu

    • Jakbyś oglądał kiepskiej kompresji pirata na “LCD! Samsung! Full HD! teraz
      Tylko! tysiąc! czterysta! dziewięćdziesiąt! Dziewięć!” to byś zrozumiał.

    • Ja na tym samym modelu i spoko, poza kosmicznymi artefaktami kompresji w miejscach 100% czarnych. HBO GO to jednak straszna lipa jeśli chodzi o jakość, nawet HDRa nie ma :(

      • No Lipton straszny, place abonament a i tak muszę got ściągać z torrentow żeby dało się to jakoś oglądać. Niestety oledy od LG słabo radzą sobie z niskiej jakości sygnałem co przekłada się na strasznie cienki obraz przy słabej jakości źródła, w tym Samsung radzi sobie lepiej. Ale gdy już masz wersję w dobrej jakości no to cóż, miodzio :) (B8 here)

    • U mnie na LG OLED C8 + HBO GO nie było OK, wszechobecna ciemność i artefakty

      dobrze że Melisandre sie pojawiła i dała troche światła..

      • Moim zdaniem też było za ciemno. Kombo HBO Go + ciemny wieczór + telewizor niestety słabej jakości. Po wymaksowaniu jasności i tak moja siostra narzekała że strasznie ciemno i nic nie widać z czym niestety się zgadzam. Gdyby nie Mel i ogień, to patrzylibyśmy w ciemny ekran i tylko słuchali odgłosów bitwy. :P

    • U mnie na LG OLED C8 + HBO GO nie było OK, wszechobecna ciemność i artefakty

      dobrze że Melisandre sie pojawiła i dała troche światła..

  2. To nie kwestia ustawień telewizora, tylko bardziej tego, że większość LCD (a już szczególnie IPS) nie jest w stanie sensownie wyświetlić takich scen, bo wszystkie szczegóły znikną wśród light bleedingu i innych artefaktów.

    • Tak, tak na pewno. Oglądałem na tv ips i na dużym samsungowym tablecie z amoledem. Na amoledzie z głębokimi czerniami serial był praktycznie niewidoczny. Odbywało to się na zasadzie domyśl się co widzisz. Film za ciemny i tyle, męczący przy oglądaniu.

      • Mam stary monitor HP LP1965 19″, ale z matrycą MVA i jeśli chodzi o wyświetlanie obrazu mimo ciemności było ok, nie mogę powiedzieć złego słowa. IPS co już dawno pisano ma jakieś tam problemy gdy przeważającym jest kolor czarny.

      • Mam stary monitor HP LP1965 19″, ale z matrycą MVA i jeśli chodzi o wyświetlanie obrazu mimo ciemności było ok, nie mogę powiedzieć złego słowa. IPS co już dawno pisano ma jakieś tam problemy gdy przeważającym jest kolor czarny.

  3. Hehe “Wiem, że nie jest zbyt ciemny, bo sam go kręciłem”. Nie ma to jak samemu sobie wystawić laurkę :) A później ten sam koleś mówi: “Widzowie oglądali też odcinek na małych ekranach iPadów, które w żaden sposób nie oddają tego, co pokazuje serial taki jak ten”. Jeszcze pojechał po posiadaczach iPadów, że w domyśle “matołki” :) Nie wiem czy jego słowa spodobają się ich partnerowi biznesowemu, jakim jest Apple ;)

  4. I tak nie przebiją dźwięku lektora podkladanego w Polsce lub udźwiękowienia polskich filmów i seriali. Dźwiękowcom i producentowi powinni gorące żelazo zimnym końcem w d… wsadzać. Gdzie oni mikrofony kupują? U majfrendów na wagę?

    • Holland używa dobrego sprzętu jeszcze z czasów swojej szkoły filmowej! Aktorzy szepczą, nawet jak krzyczą – a jadąca w tle ciężarówka zawsze jest od nich głośniejsza.

  5. Bullshit, ten odcinek jest tak nakręcony i tyle. Żadne ustawienia ani super TV nie zmieni tego, że dali dupy z oświetleniem. A raczej ponioslo ich z artystyczna wizja Wiecznej Nocy i ta cholerna zamiecia…

    • Na prawidlowo ustawionym ekranie nie mają prawa znikać szczegóły, ani w ciemnych, ani w jasnych obszarach, nawet jeśli są wyswietlone jednocześnie.

      Tylko, że większość ludzi.ma TV ustawiony tak, żeby udawał, że kontrast i poziom czerni jest lepszy niż jest, a do pieca jeszcze dokłada dynamiczny kontrast, przy którym nic nie widać w ciemnościach. A najgorsze, że najczęściej takie są ustawienia fabryczne, bo to wygląda lepiej w sklepie.O ile nie mamy OLED to czarny ma być szary – albo tak, albo tracimy szczegóły w ciemnych obszarach.

      Ekipa GoT nie wzięła pod uwagę sprzętu widzów, co jest ich podstawową winą, prawdopodobnie dla tego, że nie widzieli źle ustawionego ekranu od lat. Swoją drogą ciekawe, że dźwięk tradycyjnie ma uwaloną pod TV dynamikę i jakoś o tym pamiętali.

      • Mogli podjaśnić w postprodukcji. Mogli zrobić wiele, ale nie myśleli o dostępie do treści tylko o wizji artystycznej.

      • Właśnie na tym cyrk polega że ma prawo. Jeśli TV ma skłonności do bloomingu to zarżnie jasne elementy w scenie, tak samo jak OLEDy mają dalej lekki problem z szarością blisko czerni. Taką mamy niestety technologie, ale zgodze się wszystkimi kończynami że ustawienia fabryczne to dramat, a kalibratorzy zzynaja z ludzi straszne pieniądze dlatego dalej dużo osób nie wie że mogło by być lepiej…

    • Może nie masz po prostu super TV , nie widziałeś nigdy super tv i nie wiesz jak oglądać tego typu sceny ?
      przepis jak oglądać taki odcinek :
      1. musi być wieczór i ciemno w pokoju jak w kinie
      2. dźwięk z kina domowego , który oddaje całą magię muzyki, walki, dźwięk przestrzenny
      3. do odtworzenia np. hbo go , wersja 1080p , wifi minimum z 5mb bez zakłóceń
      4. dobry tv z dobrą czernią, nie będę mówił jaki ja mam model bo nie o to chodzi, porządny telewizor led, oled z fajną czernią i kontrastem dadzą radę
      Ja jestem bardzo zadowolony. Operatorzy chcieli oddać jaka ta zima i pogoda była, udało im się ;)
      Szkoda mi osób, które takie coś oglądają w świetle dnia na 20 calowym monitorze z głośnikami komputerowymi :) to jest zabieranie sobie przyjemności ;)

      • FALD TV na VA po kalibracji :) Środek nocy bez sztucznego oświetlenia, dźwięku nie komentuję bo nie mam na to odpowiedniego sprzętu. A co do jakości HBO GO to myślę że tam jest duża część porażki jeśli chodzi o jakość odbioru, bitrate 5mbps to jest śmiech na sali…Nawet poświęcenie kolorow na rzecz wyzszej jasności nic nie dało…Więc dlatego twierdze ze operatorskie dno zaliczył ten odcinek… Niestety, twórcy Battle of Bastards się nie popisali…

        • u mnie hbo go – jakość zawsze spoko, nigdy nie miałem problemów
          w pracy oglądam codziennie na playnow hbo i także jest okej
          co do prędkości internetu, ja napisałem 5mb a nie 5mbps, dokładnie to mam np. teraz 5,53 mb/s czyli 44,2 mbps na sekunde. nawet jak miałem 3mb/s to i tak filmy 1080p chodziły okej.
          nadal jestem zdania , że odcinek jest nagrany spoko, tylko ludzie powinni mieć świadomośc jak go obejrzeć. Poza tym twórcy tak chcieli zrobić i zrobili i nic nam do tego ;) nie podoba się komuś to niech nie ogląda ;)

    • Ja bym powiedział, że nakręcony był dobrze, tylko koloryzacja była pod kino. Jak ktoś oglądał w ciemnym pomieszczeniu to pewnie był zadowolony. Ale to jest telewizja i telewizję ogląda się w warunkach nieidealnych, a finishing powinien to uwzględnić. Moim zdaniem błąd techniczny.

  6. 1080p, jakieś 5GB, ekran ustawiony pod filmy i nie było problemów. Ne licząc rozczarowania ilością zgonów, bo przecież umarlaków nie wliczymy do zmarłych ponownie.

    • ( Spoilery!!!!!!!!) Tak, chociaż odcinek podobał mi się ( logiki tutaj nie uwzględniam, bo nie chce się czepiać na siłę ), to jednak mało tutaj było Gry o Tron w Grze o Tron. Śmierci mało znaczących postaci/takich które właściwie zrobiły wszystko co miały zrobić. Wszechobecny płaszcz ochronny scenarzystów, śmierci tylko sprawiedliwe w których ktoś kogoś ratował. I ta końcówka z happy endem ( nawet nie zabardzo słodko- gorzkim, bo przecież prawie wszyscy przeżyli). Co z tego że przez 8 lat przedstawiali umarlaków jako siłę z którą nikt nie może się liczyć… Chciałem poczuć większe emocje, jakiś smutek jak po krwawych godach, gdzie totalnie mnie zaskoczyli. Niestety trochę się zawiodłem. Takie jest moje zdanie na ten temat.

  7. Również nie miałem żadnego problemu, wystarczyło oglądać w nocy/wieczorem a nie w środku dnia. Tym bardziej zgadzam się z operatorem jeśli wziął pod uwagę starsze iPhone’y gdzie są IPS’y a nie oLEDy. Jesli ktoś ma tryb sportowy w telewizorze (jaśniejsze i mocniejsze barwy) to myślę, że też może pomoc u mnie bez włączania się udało

  8. Ciężko mu przyznać rację, sprawdzałem na tablecie, telewizorze, telefonie i komputerze – na tym ostatnim było najlepiej po instalacji 2 wtyczek do Chrome – jednej od wymuszania FHD i drugiej od zmiany jasności. Ten odcinek nie był taki zły, ale jak reszta serialu taka będzie to mamy największy serialowy zawód tego stulecia.

    • Gratki za oglądanie GoT na telefonie.. Nie dziwie się Twórcom że mają dosyć ludzi lekceważących ich pracę oglądając na telefonie..

      • Przecież HB GO jest na telefonach… Jeśli ktoś nie ma czasu, albo telewizora w domu ( co wcale nie jest jakieś dziwne), to czemu nie.

        • Według mnie ogladanie jakiegoś serialu na telefonie to głupota i starta czasu no ja sobie nie wyobrażam nie mieć w domu tv czy monitora jakiegoś mega dużego . Na telefonie nie umiem oglądać

  9. operator pewnie zrobił dobrą robotę, ale mastering powinien co najmniej dać wersję na przeciętny sprzęt domowy, a nie tylko na OLED-y

  10. Sredniopolkowy tv LG 4k, z programem ustawionym na HDR i dziwiłem się bo czytałem wcześniej te komentarze, że za ciemno

  11. No tak, a co ma teraz powiedzieć Pan operator? Że dał ciała.? Ja oglądałam w nocy na ekranie 50″ i też nic nie było widać. Dopiero jasność na 80% pozwoliła cokolwiek dostrzec i rozróżnić twarze aktorów.

  12. Odcinek nie był za ciemny, bitwa w nocy + przesłonięte niebo tak powinna wyglądać w tv. Problemem jest gówniana jakość materiału na HBO go.
    Ludzie narzekają na ten odcinek, a tak naprawdę dokładnie tak samo wyglądają wszystkie poprzednie. W dzień wszystko jest w miarę ładne, ale nocne sceny to porażka. Artefakty, widoczne przejścia między kolorami (branding czy jak się to nazywa), wygląda to jak badziewny filmik YouTube w 480p. I tak wygląda każdy serial na HBO. Mają po prostu tak skompresowane materiały i ograniczony bitrate, że nie ma znaczenia czy oglądasz na ziemniaki czy oled. Więc jak ktoś pisze, że ma oled i było ok to albo kłamie albo badziewie jest dla niego ok.
    Netflix jakoś może robić 4k i HDR.

    • Tyle że Netflix HDR i 4k też szalu nie robi z bitratem, 14,6 ? To śmieszne…Ale jeśli chodzi o jakość streamowanego FHD to zgadzam się z Tobą, jest źle. Ale nie wpływa to tak na całość. Widoczne przejścia tonalne czy artefakty owszem są wynikiem dużej kompresji i ucięcia potoku danych, ale w pojedynczych scenach. Nie w całym filmie na całej rozciągłości. Jedyne co mogło by uratować ten odcinek to wersja BluRay HDR. Tyle i aż tyle…

  13. Typowe “u mnie działa”. Powiem tak – to nie wina ani odbiorców, ani platformy. Wina jest ludzi od postprodukcji. Dlaczego? Każdy pewnie widział filmy z serii Underworld. Zawsze jest tam noc. A jednak wszystko widać. Zwalanie winy na widzów jest denne.

    • tylko , że w underworld nie było scen z taką pogodą, a dwa tam jest za dużo komputerowo wszystko zrobione
      “winter is coming” – pamiętasz ?

  14. Operator ma rację ;)
    Przepis jak oglądać taki odcinek (polaczki nie ogarniają, więc trzeba wytłumaczyć ) :
    1. musi być wieczór i ciemno w pokoju jak w kinie (podstawa podstaw)
    2. dźwięk z kina domowego , który oddaje całą magię muzyki, walki, dźwięk przestrzenny
    3. do odtworzenia np. hbo go , wersja 1080p , wifi minimum z 5mb, aby bez problemowo i płynnie odtwarzało serial
    4. dobry tv z dobrą czernią, nie będę mówił jaki ja mam model bo nie o to chodzi, porządny telewizor led, oled z fajną czernią i kontrastem dadzą radę, (oglądałem u siebie -samsung i u kumpla na panasonicu – u niego było jeszcze lepiej niż u mnie)
    Ja jestem bardzo zadowolony. Operatorzy chcieli oddać jaka ta zima, pogoda była, udało im się ;)
    Szkoda mi osób, które takie coś oglądają w świetle dnia na 20 calowym monitorze z głośnikami komputerowymi :) to jest zabieranie sobie przyjemności i dowód na to, że ludzie nie ogarniają ;)

  15. Oglądałam odcinek na 55 calowym telewizorze lg OLED w zupełnie ciemnym pokoju i bez względu na zmianę ustawień w telewizorze nic nie było widać… Obraz był poprostu za ciemny, nie widać było który bohater został usmiercony, w jaki sposób smok został zabity, nie widziałam nic, mój mąż zresztą także. Panie Wagner zapraszam do mnie, może Pan będzie w stanie ustawić odpowiednio mój telewizor?

  16. Przyzwyczaiłem się do tego, że GoT trzeba oglądać jak jest ciemno. Ten odcinek był wyjątkowy, musiałem pogasić większość światła w salonie a oglądałem na 55″ telewizorze.

  17. Co do pikselozy to niestety ale na urządzeniach mobilnych HBO GO ewidentnie jest albo niższa rozdzielczość albo bitrate bo jak włączam na tv wygląda znacznie lepiej. Co do ciemnych scen jak słaby kontrast ekranu niestety wszystko się zlewa. Różnice zacząłem zauważać jak zmieniłem tv z dobrym kontrastem.

  18. Sranie w banie….
    Ustawiłem telewizor znacznie wcześniej na zalecane przez producenta do oglądania ciemnych obrazów i co ,…d…
    Mało tego, nagrałem ten odcinek i spędziłem niemalże godzinę by dopasować obraz.
    Czekałem tyle sezonów niecierpliwie, a tu takie rozczarowanie….
    Zawiedziony jestem, strasznie.
    Widać że robiony jest na siłę. Aktorzy się starają, dają z siebie wszystko, lecz bardzo dużo szczegółów jest zaniedbanych i niedopatrzonych. (Przykładem może być scena z poprzedniego odcinka i rozmowa Deneris na schodach zamku, w tle widać budynki z XX wieku , oraz ludzi gapiących się na nagrywaną scenę)
    Jak dla mnie. Ostatni sezon najsłabszy

  19. Zapewne surowy materiał wygląda świetnie. Jednak po konwersji nawet w najwyższej jakości, podlega efektom algorytmu kompresji stratnej, który akurat łączy obszary o podobnym kolorze i odcieniu w jeden uśredniony. Stąd słaba widoczność szczegółów. Dodatkowo, mało telewizorów potrafi pokazać subtelne różnice między odcieniami bliskimi czerni.

  20. Ja chyba jako jedyna osoba którą znam nie miałem problemu z oglądaniem (oglądałem na telefonie) widziałem wszystko mimo iż oglądałem to w dzień w szkole :)

  21. Dobrze by było gdyby jakość na HBO GO nie była tak zaniżona. W najciemniejszych momentach widać było tylko plamy czerni.

  22. Oglądałem na projektorze. O “kontrowersjach” dowiedziałem się z sieci. Sam bym na to nie wpadł bo odbiór (HBO go) był bardzo dobry.

  23. Wy tylko że ciemno i ciemno… niech mi ktoś napisze czy były cycki najlepiej te wielkie od piśki Deneriśki :)

    • I wszystko widać. Nie rozumiem tej nagonki. Wcale nie odniosłem wrażenia, że przez podbicie jasności coś się zmieniło w moim odbiorze odcinka, wręcz jakbym tał był. Kiedy Jon biegł na NK, to krzyczałem – On się go boi tzn. Nocny Król Jona.

      • No pewnie, że widać. Fakt, oglądałem w zaciemnionym pomieszczeniu i chyba zabrakło informacji od HBO na samym początku, że oglądanie w ciemności to konieczność. W sieci już porównują to do władcy pierścieni. Jest jedna różnica, władca pierścieni powstał na komputerze, tutaj przez 55 dni robili ujęcia w nocy, prawdziwi statyści, prawdziwe rekwizyty. Dlatego gra o tron wygląda tak dobrze, władcy pierścieni nie da się oglądać.

  24. od 2011 roku bo tyle lat już trwa serial nie było problemu, a tu naraz wytyka się milionom ludzi na całym świecie, że wszyscy mają skopane telewizory xD

  25. Zgadzam się z tym co powiedział operator, już po kilku minutach zmieniłem ustawienia tv i choć mam średniej klasy telewizor to podbicie jasności wystarczyło, aby odcinek sam się obronił. Zastanawia mnie jak się to ma do posiadaczy iPodów i innych telefonów którzy myślą, że efekt który będzie widać na 40 calach, będzie taki sam jak na 5 – 6 calach. Nawet taki laik elektroniki jak ja wie, że oglądanie na telefonie to nie to samo co na tv. Teraz już chyba rozumiem skąd ta cała nagonka.

  26. Autor scen zapomina żeby porządnie móc oglądać sceny w nocy potrzebny jest bitrate którego HBO nie oferuje…

  27. Wyłączyłem wszystkie “ulepszacze” ekranu w moim TV Panasonica i odcinek z przyjemnością obejrzałem. Zdziwiłem się po wszystkim, że tyle czasu nie zwracałem na to uwagi. Obraz o wiele lepszy.

  28. Pierdzielenie. Oglądałem na dobrze ustawionym TV w ciemnym pokoju. I g… było widać. A może chodziło o to, by ciemność, zadymka i szybki montaż pomogły ukryć oszczędności poczynione na scenografii i efektach? O ile bitwę bękartów oceniam na 100, to bitwę o Winterfell najwyżej na 30, pod względem jakości batalistyki.

  29. Poza tym mielizny i brak sensu scenariusza oraz żałosne rozwiązanie konfliktu czynią ten odcinek jedynym, którego nie mam ochoty obejrzeć ponownie. Jeremy Podeswa, wróć!

  30. ustawiłam telewizor w tryb filmowy, oglądałam w środku nocy i choć sama uważam, że perfekcyjnie oddano klimat (niewyrazistość, ciemność, odwzorowanie uczuć które towarzyszą przed bitwą lub w jej trakcie – bohaterowie są zagubieni, skupiają się na swoim strachu lub walce, reszta się nie liczy). mogliby trochę to podkęcić – delikatnie.

  31. Oglądałem w nocy na chińskim telewizorze za 600zł i było elegancko.
    >Oglądaj odcinek co sie nazywa “the long night”
    > Narzekaj że noc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...