Pożegnamy dotychczasowy układ strony Netfliksa? Serwis ma przypominać magazyn, a nie rubrykę z ogłoszeniami

News/VOD 22.03.2019
Pożegnamy dotychczasowy układ strony Netfliksa? Serwis ma przypominać magazyn, a nie rubrykę z ogłoszeniami

Pożegnamy dotychczasowy układ strony Netfliksa? Serwis ma przypominać magazyn, a nie rubrykę z ogłoszeniami

Serwis regularnie wprowadza szereg usprawnień i nowych rozwiązań. Niewykluczone, że w najbliższym czasie czeka go gruntowne odświeżenie całego układu strony. Pewności jednak nie ma, bo nawet szychy od Netfliksa mają na ten temat odmienne zdanie.

Obecnie wchodząc do serwisu możemy go klasycznie przewijać w dół, zapoznając się jednocześnie z jego bogatą ofertą. Poszczególne kategorie wyświetlające się na stronie głównej mogą też być przewijane w bok. I tak oto w kategorii „Ostatnio dodane”, czy jakiejkolwiek innej, możemy zobaczyć więcej tytułów, niż mieści się w kafelkach na stronie głównej.

Generuje to jednak pewien problem. Jeżeli wchodzimy na Netfliksa, nie wiedząc, co chcemy obejrzeć, to niewykluczone, że spędzimy dobrych kilka, a nawet kilkanaście minut, szperając horyzontalnie lub wertykalnie w poszukiwaniu idealnego tytułu na seans. Możliwe, że serwis będzie chciał wyeliminować to utrudnienie.

Dyrektor generalny platformy, Reed Hastings, zasugerował wprowadzenie układu przypominającego magazyn internetowy.

Obecny układ jego zdaniem, jak donosi Mobilesyrup.com, przypomina rubrykę z ogłoszeniami. Dodał także, że Netflix nie jest wystarczająco podobny do magazynu, w którym wszystko jest doskonale rozplanowane.

Nie każdy podziela jednak jego zdanie. Wiceprezes Netfliksa ds. produktów i projektów, Steve Johnson, powiedział, że nie sądzi, aby serwis miał w najbliższej przyszłości przechodzić fundamentalne zmiany layoutu:

Ustaliliśmy, że obecny układ jest skonstruowany w taki sposób, że sprawdza się relatywnie dobrze w każdym zakątku świata. Nie jest to jednak rozwiązanie na wieki. Musimy wejść w to głębiej, co też robimy.

Netflix zaczyna od małych kroków. Pierwsze zmiany będą testowane w najbliższych dniach.

Niewykluczone, że już od piątku serwis będzie wprowadzać tytuły filmów czy seriali w większych rozmiarach. W planach jest także wdrożenie systemu sztucznej inteligencji, który na podstawie naszych zachowań w serwisie przewidzi to, co chcemy obejrzeć. Tak o tym rozwiązaniu mówił Steve Johnson:

Załóżmy, że jestem w trakcie oglądania „The Umbrella Academy”. Każdego wieczoru wracam do domu i włączam kolejny odcinek. Kilka rzeczy, które powinniśmy rozważyć, to czy kiedy włączymy Netfliksa następnego dnia, to czy nowy odcinek „The Umbrella Academy” powinien sam się rozpocząć?

Więcej szczegółów dotyczących testów, jak i konkretnych dat wprowadzenia nowych rozwiązań.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (5)

20 odpowiedzi na “Pożegnamy dotychczasowy układ strony Netfliksa? Serwis ma przypominać magazyn, a nie rubrykę z ogłoszeniami”

  1. Załóżmy, że jestem w trakcie oglądania „The Umbrella Academy”. Każdego wieczoru wracam do domu i włączam kolejny odcinek. Kilka rzeczy, które powinniśmy rozważyć, to czy kiedy włączymy Netfliksa następnego dnia, to czy nowy odcinek „The Umbrella Academy” powinien sam się rozpocząć?

    Nie, bo następnego dnia wyjdzie serial, który chcę obejrzeć od razu (przez TUA) :P

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...