Tak się zarabia na polskim YouTubie. Grupa Abstra z ponad 8 mln zł za 2018 rok

News/YouTube 23.01.2019
Tak się zarabia na polskim YouTubie. Grupa Abstra z ponad 8 mln zł za 2018 rok

Tak się zarabia na polskim YouTubie. Grupa Abstra z ponad 8 mln zł za 2018 rok

Firma Abstra, jeden z najważniejszych polskich producentów treści video na YouTube, pochwaliła się dziś wynikami podsumowującymi zeszły rok. 2018 okazał się dla grupy bardzo owocny.

8 mln 240 tys. zł, co daje 2,8 razy więcej w porównaniu do 2017 roku – taki przychód zanotowała w 2018 roku grupa Abstra. Jej produkcje zanotowały w zeszłym roku 567 mln wyświetleń. To jednak nie koniec sukcesów firmy. Miniony rok przyniósł grupie 5 nowych kanałów. Udało się także stworzyć całkiem nową produkcję z partnerem zewnętrznym – program sportowy „Prosto w Szczenę” na zlecenie Onetu.

Bardzo dla nas istotne jest to, że oprócz zaufania naszych pracowników i klientów mamy też zaufanie naszych widzów. 3 nasze filmy znalazły się w notowaniu YouTube Rewind 2018, w tym jeden z nich na pierwszym miejscu – podkreśla Olek Wandzel, VP Sales Marketing Abstra.

Firma Abstra zrealizowała w minionym roku ponad 100 kampanii dla swoich klientów.

To kolejna gałąź, którą grupa chce rozwijać w 2019 roku. Ma być to także czas rozwoju kanałów dedykowanych partnerom komercyjnym.

Nie mogę jeszcze powiedzieć z jaką marką realizujemy nasze przedsięwzięcie, ale mogę zapewnić, że to będzie coś naprawdę dużego. Ten brand to oczywiście lider w swoim segmencie – ujawnił Rafał Masny, członek zarządu Abstra i jeden z założycieli Abstrachuje.tv.

abstra tv

Firma Abstra powstała w 2016 roku z inicjatywy Cezarego Jóźwika, Rafała Masnego i Roberta Pasuta – twórców kanału Abstrachuje.tv. Obecnie w portfolio firmy znajduje się 14 kanałów tematycznych. W 2018 roku Abstrachuje.tv stanowił 33 proc. ogólnego przychodu firmy.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...