Amazon Prime nie podbił świata, a firma już uruchamia nowy serwis VOD. Nadchodzi IMDb Freedive

Felieton/VOD 11.01.2019
Amazon Prime nie podbił świata, a firma już uruchamia nowy serwis VOD. Nadchodzi IMDb Freedive

Amazon Prime nie podbił świata, a firma już uruchamia nowy serwis VOD. Nadchodzi IMDb Freedive

Amazon od dawna ma ochotę na przejęcie dużej części rynku VOD. Amazon Prime Video nie ma jednak na razie szans na skuteczną rywalizację z Netfliksem. Być może dlatego firma postawiła uruchomić nową, darmową platformę – IMDb Freedive. Ale ten model VOD się w Polsce nie przyjmie.

Czasem można odnieść wrażenie, że w świecie Video On Demand częściej niż o ciekawych premierach i zaskakujących arcydziełach słychać wieści o powstaniu nowych serwisów. Wojna o widza trwa w najlepsze i wciąż przynosi dochody. Dlatego na polu bitwy ciągle pojawiają się nowi gracze. Ostatnio najwięcej mówiło się o Disney+, ale w międzyczasie swój ruch planował Amazon.

Najważniejsza platforma VOD firmy, czyli Amazon Prime Video oficjalnie nie działa w naszym kraju, ale z łatwością można ją uruchomić. Ma całkiem bogatą ofertę programów, choć największe hity są dopiero w trakcie produkcji. Wszystko to sprawia, że Amazon Prime nie jest szczególnie popularny w Polsce. Również w skali globalnej usługa Amazona nie ma szans rywalizować z Netfliksem.

Firma wobec tego uruchomiła kolejny, darmowy serwis VOD – IMDb Freedive.

Pierwszy raz o planach związanych z tym narzędziem usłyszeliśmy w październiku. Wtedy jednak brakowało podstawowych szczegółów, dzięki którym można by logicznie wytłumaczyć powody jego powstania. A przede wszystkim nie wiadomo było, jakie produkcje będą na IMDb Freedive dostępne.

Jak podaje portal Variety, w momencie startu usługa oferuje ponad 130 filmów oraz 29 seriali. Chodzi m.in. o „Herosów”, „Drive”, „Wyspę Giligana”, „Foxcatcher”, „Ludzi honoru”, „Ostatniego samuraja” czy „O północy w Paryżu”. Na początek nie jest źle (biblioteka ma być poszerzana w przyszłości), choć zdecydowanie brakuje większej liczby współczesnych seriali. Tym bardziej, że prawa do dystrybucji filmów w Europie czy Azji należą często do innych podmiotów niż w Stanach Zjednoczonych. Dlatego oferty serwisów VOD potrafią się bardzo różnić między krajami.

imdb freedive

Na razie nie jest to jednak problem IMDb Freedive, ponieważ platforma jest dostępna jedynie na terenie USA. I raczej nie ma czego szukać w Polsce.

Skąd tak mocna opinia? Konkurencja na rodzimym rynku VOD jest bardzo mocna i na ten moment Polacy nie potrzebują kolejnego małego serwisu tego typu. Prędzej wybiorą giganta pokroju Disney+ niż skuszą się na IMDb Freedive. Paradoksalnie również dlatego, że serwis będzie darmowy.

Za tym słowem kryje się bowiem model biznesowy oparty na reklamach. A Polacy od lat są w czołówce narodów korzystających z Adblocków. Usługi typu Vudu, Tubi czy IMDb Freedive nie mają więc w naszym kraju racji bytu. Polski użytkownik prędzej zapłaci kilkadziesiąt złotych za możliwość korzystania bez przerywników reklamowych z setek filmów i seriali niż zmusi się do oglądania reklam dla znacznie mniej bogatej biblioteki produkcji. A ta część internautów, która alergicznie reaguje na każdą opłatę i tak będzie wolała korzystać z CDA.pl lub torrentów. Pewne przyzwyczajenia nie zmieniają się tak łatwo.

Dziękujemy, że wpadłeś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Teksty, które musisz przeczytać:

Boisz się, że na Netfliksie pojawią się reklamy? Spokojnie, to kosztowałoby serwis utratę mnóstwa pieniędzy

Netflix i reklamy? To wydaje się nieprawdopodobne. A jednak jakiś czas temu ziarnko niepokoju zostało zasiane. Serwis testował spoty promocyjne własnych produkcji pojawiające się u widzów podczas oglądania. Nowe badania wskazują, że reklam proszków do prania czy leków na prostatę na szczęście prawdopodobnie nigdy się nie doczekamy. To Netfliksa by sporo kosztowało.

Artykuł/VOD 23.01.2019

Dołącz do dyskusji (1)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...