Reklamy mogą zabić Netfliksa. Jeśli serwis je wprowadzi, to jedna czwarta użytkowników anuluje subskrypcję

News/Seriale 12.09.2018
Reklamy mogą zabić Netfliksa. Jeśli serwis je wprowadzi, to jedna czwarta użytkowników anuluje subskrypcję

Reklamy mogą zabić Netfliksa. Jeśli serwis je wprowadzi, to jedna czwarta użytkowników anuluje subskrypcję

Gdy Netflix zaczął testować reklamy, część użytkowników obawiała się, że przerywniki wejdą do serwisu na stałe. Jeśli platforma zdecyduje się na taki krok, to skutki mogą być naprawdę przykre. Z abonamentu może zrezygnować co czwarta osoba.

Jedną z głównych zalet większości serwisów VoD jest brak jakichkolwiek reklam. Ulubione seriale nie są przerywane żadnymi materiałami promującymi. Nic nie pojawia się także pomiędzy kolejnymi odcinkami, więc bez najmniejszej przeszkody możemy oddać się binge-watchingowi. W ten sposób wszyscy są zadowoleni.

Jednak Netflix zastanawia się nad zmianą tego stanu rzeczy.

Jakiś czas temu platforma postanowiła na próbę wyświetlać reklamy pomiędzy odcinkami seriali. Eksperyment nie objął jednak wszystkich subskrybentów serwisu, a materiały promowały wyłącznie oryginalne produkcje serwisu. Wielu abonentów nie było jednak zachwyconych takim posunięciem. Pojawiło się także prawdopodobieństwo tego, że reklamy na stałe pojawią się na Netfliksie. Niektórzy oczami wyobraźni widzieli także, jak klipy promujące kolejne oryginalne produkcje poszerzają się o wideo dotyczące proszków do prania i promocji w supermarketach.

To jak na razie jedynie czarnowidztwo, bo serwis nie poinformował o żadnych planach odnośnie permanentnego wprowadzenia reklam. Jeśli jednak włodarze giganta VoD faktycznie rozważają taki krok, to muszą liczyć się ze sprzeciwem ze strony swoich abonentów. Wówczas może nawet dojść do masowego opuszczania serwisu.

Netflix reklamy

Subskrypcję anulować może niemal jedna czwarta użytkowników.

Indiewire.com przytacza badania przeprowadzone przez Hub. Ponad 1600 osób w wieku 16-74 lata zostało zapytanych o reakcję na wprowadzenie przez Netfliksa stałych reklam. 23 proc. ankietowanych wskazało na przestanie korzystania z usług serwisu, a za utrzymaniem abonamentu opowiedziało się 41 proc. respondentów. Z kolei gdyby platforma wprowadziła reklamy i jednocześnie obniżyła miesięczną subskrypcję o 3 dolary, to swoje konta zlikwidowałoby 16 proc. przebadanych.

To i tak bardzo duża strata, którą boleśnie odczuje nawet taki multimiliardowy gigant jak Netflix. Nie zdziwię się jednak, jeśli serwis zdecyduje się na dodanie króciutkich informacji na temat swoich nowości w przypadku dłuższego oglądania jakichś produkcji. Platforma może wówczas pójść drogą Hulu i wprowadzić osobną stawkę abonamentu dla wersji wolnej od wszelkich reklam.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (16)

36 odpowiedzi na “Reklamy mogą zabić Netfliksa. Jeśli serwis je wprowadzi, to jedna czwarta użytkowników anuluje subskrypcję”

  1. Niech wprowadzą darmowe plany z reklamami lub z rabatem 50% i będzie po problemie.

    Kto chce tanio godzi się na kompromis a reszta jedzie na tym co wykupili obecnie – wszyscy wygrywają.o

  2. Reklamy (ale tylko dot. nowych produkcji) mogłyby się wyświetlać podczas długotrwałego “zapauzowania” oglądanego materiału. Myślę, że nikt nie miał by nic przeciwko takiemu rozwiązaniu, zwłaszcza osoby, które pozostały przed TV i czekają aż wróci osoba, która przerwę zainicjowała.

  3. Reklamy innych produkcji, w przerwie między odcinkami, lub podczas braku aktyowjsci – nie widzę problemu. Krótka 15-30 sek ciekawa reklama, spoko.

    Jedynak gdyby chcieli dać typowe reklamy to byśmy się bardzo szybko pożegnali ;-) nie po to płace i włączam Netflix, żeby oglądać ten chłam co w zwykłej tv.

  4. Jeżeli wprowadzą tańsze abonamenty z reklamami – proszę bardzo. Słuszna koncepcja, może wykupi więcej osób po taniości.
    Obawiam się jednak, że jak wprowadzą reklamy, to za ich brak trzeba będzie płacić nowy, wyższy abonament.
    Co zrobię? Wkurzę się ale zapłacę. Dla Netflix nie ma w tej chwili legalnej alternatywy.

  5. 1/4 odejdzie bo reklamy, następna 1/4 odejdzie bo Ciri będzie Śniada.
    Ojojoj to już po Netlfixie ;(

    A będzie tradycyjnie, pokrzyczeli, pojęczeli………… i tyle.

  6. Place za netflixa dlatego że nie ma reklam i oglądam to co chce kiedy chce. Jeśli wprowadzą reklamy, czy to komercyjne, czy promujące własne materiały zrezygnuje.i przejdę do konkurencji. Jeśli konkurencja też wprowadzi to czym się będą dla mnie różnić od pirackich serwisów streamingowych? A no tym że na pirackich serwisach mogę włączyć adblocka i są darmowe lub kilkakrotnie tańsze. Korzystając z takich serwisów nie łamie prawa więc sorry Netflix albo moje pieniądze albo reklamy, wybieraj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Advertisement

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...