[Aktualizacja] Naciąłeś się na nowy cennik Netfliksa i czujesz się nabity w butelkę? Możesz odzyskać swoje pieniądze

Artykuł/Seriale 24.08.2018
[Aktualizacja] Naciąłeś się na nowy cennik Netfliksa i czujesz się nabity w butelkę? Możesz odzyskać swoje pieniądze

[Aktualizacja] Naciąłeś się na nowy cennik Netfliksa i czujesz się nabity w butelkę? Możesz odzyskać swoje pieniądze

Jeśli chciałeś kupić i skorzystać z planu Ultra na Netfliksie, ale ci się nie udało – bo ten tak naprawę jest testem, a nie prawdziwą usługą – możesz odzyskać swoje pieniądze. Wiemy, jak to zrobić.

Netflix testuje nowy cennik. Niestety nie robi tego w taki sposób, aby klienci zawsze od razu wiedzieli, że biorą udział w badaniach serwisu. A to kończy się tym, że wybierając daną usługę, nową i fikcyjną, której tak naprawdę jeszcze nie ma, dostajemy inną. Ta niekoniecznie oferuje nam to, na co się zdecydowaliśmy początkowo.

Czytaj także: Netflix testuje 9 cenników. Znamy 7 i pokazują one, jak może zmienić się oferta

O tym jednak dowiadujemy się dopiero po wprowadzeniu swoich danych płatniczych i zapłaceniu za ofertę, o ile oczywiście wykorzystaliśmy już swój okres darmowy.

Jeśli nie, mamy szczęście i tak naprawdę nie poniesiemy żadnych kosztów – z subskrypcji możemy od razu zrezygnować albo zmienić ją w ustawieniach konta na plan, taki który jednak bardziej nam odpowiada (opłata za niego zostanie pobrana z góry po bezpłatnym okresie próbnym trwającym miesiąc). Co nie zmienia faktu, że praktyki Netfliksa są mocno dyskusyjne. Serwis tłumaczy się następująco:

U użytkowników objętych testem, istnieją 2 warianty procesu zakupu usługi. W pierwszym, użytkownik, który wybierze pakiet oferujący funkcje niedostępne obecnie w serwisie (np. Wyjątkowe materiały zakulisowe i treści dodatkowe), przed uiszczeniem płatności zostanie poinformowany, że Plan, który wybrał, jest planem testowym i jeszcze nie obowiązuje, w zamian za to będzie miał możliwość wyboru 1 z 3 obecnie dostępnych planów.

W drugim przypadku użytkownik, który wybierze najwyższy pakiet, ale nadal zawierający obecnie istniejące w serwisie funkcje (jak HDR czy najwyższa jakość dźwięku) po uiszczeniu płatności zostanie poinformowany, że wybrane funkcje zostały włączone na jego koncie, a dodatkowo zapłaci za nie jedynie 52 zł, czyli mniej niż początkowo zakładał – czytamy w oświadczeniu przesłanym do Spider’s Web przez Biuro Prasowe Netflix.

W praktyce jednak może wyglądać to inaczej, o czym sama się przekonałam.

Wybrałam przecież najdroższy pakiet i nie miałam informacji o testach oraz możliwości drugiego wyboru, na jaki plan – jeśli tamten początkowo wybrany jest niedostępny – się decyduję. Poza tym plan, który w zamian został mi przypisany (zamiast Ultra za 70 zł plan Premium za 52 zł) nie zawiera wyjątkowych materiałów. Takie treści jak Beyond Stranger Things są dostępne we wszystkich planach serwisu.

Postanowiłam zgłosić się do Netfliksa i odzyskać swoje pieniądze po tym, jak nabił mnie w butelkę.

Netflix Plan Ultra jak odzyskać pieniądze?

Będąc zalogowana na swoim nowym koncie na Netfliksie (tym, na którym nie udało mi się kupić nieistniejącego planu Ultra), weszłam na stronę Centrum Pomocy. Tam rozpoczęłam czat z pracownikiem Netfliksa. Opisałam mu sytuację, w której się znalazłam. Sygnalizowałam, że czuję się wprowadzona w błąd i chcę odzyskać swoje pieniądze w wysokości 52 zł, które mi zabrano bez – tak naprawdę – mojej zgody. Miałam przecież dostać plan Ultra z bonusowymi treściami. Przypisano mi jednak ten tańszy, który ich nie ma, a ta oferta mnie nie interesuje. Dostałam zapewnienie, że:

…mogę w takim razie jak najbardziej zwrócić te środki. Środki pojawią się na Pani koncie maksymalnie do 30 dni, zależy to od tego jak szybko bank przetworzy zlecenie.

Zapewniono mnie również, że dostanę potwierdzenie na maila o tej operacji. Na razie to jeszcze się nie pojawiło, jednak gdy tylko wyląduje na mojej skrzynce e-mailowej zaktualizuję tekst.

Mam nadzieję, że wszyscy ci, którzy z jakiegoś powodu poczują się niezadowoleni ze względu na udział w teście, o czym dowiedzieć się mogą dopiero po pobraniu przez Netfliksa płatności, odzyskają swoje środki na konto bankowe.

Pamiętajcie też, że możecie zrezygnować z udziału w jakichkolwiek badaniach, które przeprowadza platforma. Wystarczy zalogować się pod adresem Netflix.com/DoNotTest i dezaktywować opcję udziału w testach.

Oby to zamieszanie z nowym cennikiem wkrótce się skończyło, niezależnie już od tego, czy rzeczywiście dojdzie do skutku. Użytkownicy mają prawo czuć się skonfundowani i rozczarowani, a chyba nie o to Netfliksowi chodzi.

Aktualizacja [10:15, 28.08.2018]

Netflix rzeczywiście wysłał mi maila o tym, że zlecono płatność w wysokość 52 zł na moje konto. Pieniądze już do mnie dotarły.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (1)

8 odpowiedzi na “[Aktualizacja] Naciąłeś się na nowy cennik Netfliksa i czujesz się nabity w butelkę? Możesz odzyskać swoje pieniądze”

  1. Już 4 razy to zmienili:
    -Na początku dodali ultra z dodatkowymi materiałami zakulisowymi. 70zł za ultra
    -Usunęli materiały zakulisowe i tym razem HDR włączyli tylko w ultra. 61zł za ultra
    -Zmienili liczbę osób oglądających jednocześnie – na premium 2, a na ultra 4. 61zł za ultra.
    -Usunęli plan ultra, ale plan premium kosztuje 61zł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...