Apple Music wygrywa na swoim rodzimym rynku. Spotify ma spory problem

News/Muzyka 06.07.2018
Apple Music wygrywa na swoim rodzimym rynku. Spotify ma spory problem

Apple Music wygrywa na swoim rodzimym rynku. Spotify ma spory problem

Advertisement

Apple Music pojawiło się kilka lat po Spotify, ale stało się dla szwedzkiego startupu równorzędnym konkurentem. Chociaż usługa streamingu od Apple’a kierowana jest przede wszystkim do posiadaczy iPhone’ów, to na rodzimym rynku przegoniła rynkowego lidera.

Twórcy usług streamingowych walczą o ten sam rynek. Liderem w ujęciu globalnym jest Spotify, które od dekady przekonuje branżę i odbiorców, że ich model biznesowy jest przyszłością. Apple, które było jednym z pionierów cyfrowej dystrybucji piosenek, długo wzbraniało się przed wejściem w streaming.

Po latach firma z Cupertino uznała, że najwyższa pora wyjść Spotify naprzeciw. Apple stał się szybko drugim graczem, ale ze względu na późny start i mocną pozycję rywala musiał zadowolić się drugim miejscem. To jabłko podgryza Skandynawów, a nie Skandynawowie jabłko.

Sytuacja zmieniła się jednak na amerykańskim rynku.

Chociaż usługa Apple Music kierowana jest przede wszystkim do posiadaczy iPhone’ów, iPadów i komputerów Mac (aczkolwiek da się z niej korzystać na innych platformach, w tym na Windowsie i Androidzie), na jednym z najważniejszych rynków na świecie przegoniła bardziej doświadczonego gracza.

Czytaj też: Spotify czy Apple Music – który wybrać? Porównanie dwóch wielkich usług muzycznych

Jak podaje jeden z dystrybutorów muzyki, Stany Zjednoczone przestały być bastionem Spotify pod względem klientów, którzy opłacają dostęp do usługi. Serwis wygrywa tylko jeśli brać pod uwagę wszystkich użytkowników, w tym tych słuchających reklam w zamian za dostęp do zbiorów. Trzeba tylko pamiętać, że Apple Music nie oferuje dostępu do zasobów bezpłatnie poza darmowym okresem próbnym.

Apple Music rozpycha się kosztem Spotify.

Obie usługi mają w Stanach Zjednoczonych około 20 mln klientów opłacających dostęp do usługi w wersji premium, a Apple Music ma wygrywać „o włos”. Tym samym w kilka lat Apple’owi udało się nie tylko pokonać pomniejszych graczy takich jak Tidal, Deezer i Google Play Music, ale też zagrozić rywalowi. Jednak w ujęciu globalnym to nadal Spotify jest górą.

W marcu Spotify raportowało, że z usługi w wersji Premium korzysta 75 mln osób. Ponad drugie tyle korzysta z usługi w wersji z reklamami – łącznie 170 mln. W przypadku Apple Music w kwietniu raportowano 40 mln płacących użytkowników, a w maju 50 mln użytkowników łącznie, licząc w tym subskrybentów płacących za muzykę oraz użytkowników wersji próbnej.

Apple notuje jednak szybsze wzrosty (5 proc. miesięcznie) niż Spotify (2 proc.), a w dodatku może pochwalić się aktywnością użytkowników na wyższym poziomie. Piąty album Drake’a zatytułowany Scorpion, będący hitem na obu platformach, zanotował 170 mln odtworzeń w Apple Music, podczas gdy w Spotify mającym więcej użytkowników odtworzono go 132 miliony razy.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (9)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...