REKLAMA
  1. Rozrywka
  2. Seriale

Facebook pomaga fanom w walce ze spoilerami. W końcu będzie można poczuć się bezpiecznie

Nie ma nic gorszego od tych znajomych, którzy widzieli najnowszy odcinek serialu, jeśli ten jeszcze przed nami. Rozmawiają już o fabule, psując nam zabawę. Sam Facebook też nie pomagał w spokojnym oczekiwaniu na seans. Ale tam będziemy już mogli uniknąć takich wpadek.

27.06.2018
22:54
jak uniknąć spoilerów facebook
REKLAMA
REKLAMA

Wybrani użytkownicy Facebooka – niestety, nikt w zespole Spider’s Web nie ma jeszcze do niej dostępu – mogą już testować jego nową funkcję, jaką jest wyciszanie słów kluczowych. Dzięki niej możemy unikać postów zawierających słowa, które nas zdecydowanie nie obchodzą.

Jak zauważają pierwsi testerzy, sprawdza się ona szczególnie dobrze w jednym konkretnym zastosowaniu: unikania spoilerów.

Nie zazdroszczę naszemu biednemu wydawcy, Konradowi. Dobrze wiedziałem, jak bardzo czekał na ostatni odcinek Westworld. Niestety, nie dane mu było zasiąść do seansu na spokojnie, wieczorem po wypełnieniu wszystkich obowiązków. Zanim zakończył pracę, musiał sprawdzić tekst Piotrka Grabca analizujący finał serialu i tym samym prędko zapoznać się z odcinkiem. Ja na szczęście nie mam takich obowiązków jak on. Ubóstwiam jednak te moje najukochańsze seriale. I jest mi autentycznie smutno, jak ktoś popsuje mi zabawę i zdradzi to, co wydarzyło się w odcinku, którego jeszcze nie widziałem.

Facebook stanie się bezpiecznym miejscem. Będę mógł ukryć posty ze spoilerami na temat seriali.

Pod warunkiem, że funkcja ta trafi do wszystkich użytkowników. Nie byłby to pierwszy raz, kiedy Facebook testuje na grupie użytkowników jakąś nowość, po czym z niej rezygnuje. Na szczęście sposób jej działania jest tak prosty, że komplikacji w jej wdrożeniu być nie powinno. Jest też bardzo użyteczna.

jak uniknąć spoilerów facebook class="wp-image-176671"
(źródło: TechCrunch)

Jak to działa?

REKLAMA

Tak jak wspominałem: bardzo prosto. Wystarczy kliknąć na menu przy poście zawierającym słowa, o których nie chcemy słyszeć przez jakiś czas, zaznaczyć te słowa i wybrać opcję blokowania (w języku angielskim snooze; nie znamy jeszcze dokładnego polskiego tłumaczenia).

Blokada ta ma działać 30 dni, po czym zostanie automatycznie zdjęta. Nie da się jej też zastosować do reklam, co… jest dobrą wieścią. To oznacza bowiem, że Facebook będzie miał mniej oporów, by ją wprowadzić dla wszystkich użytkowników. Funkcja ta działa zarówno na posty stron firmowych, jak i indywidualnych profili.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA