Deadpool 2 z dobrym wynikiem finansowym. Ale rekordów Avengers i Deadpoola nie pobił

News/Film 21.05.2018
Deadpool 2 z dobrym wynikiem finansowym. Ale rekordów Avengers i Deadpoola nie pobił

Deadpool 2 z dobrym wynikiem finansowym. Ale rekordów Avengers i Deadpoola nie pobił

Ponownie okazuje się, że więcej tego samego nie oznacza automatycznie sukcesu na miarę pierwszej części. Boleśnie przekonuje się o tym Deadpool 2, który mimo bardzo usilnych starań nie zdołał dorównać poprzednikowi na żadnym polu. Wynik finansowy nowego filmu z Ryanem Reynoldsem i tak można uznać za sukces, ale nie w kategorii rekordów ustanawianych przez inne filmy Marvela.

Deadpool 2 obiecywał jeszcze więcej niepoprawnych politycznie żartów, wybuchów, ucinania członków i przede wszystkim jeszcze więcej Wade’a Wilsona. Wygadany najemnik wsparty Joshem Brolinem w roli Cable’a oraz mniej lub bardziej poważnymi członkami X-Force miał podbić kina i stać się najbardziej kasowym filmem dla dorosłych w historii.

Plany te udało się spełnić tylko połowicznie. Deadpool 2 w pierwszym tygodniu w USA zarobił między 122 a 125 mln dol.

To jeden z najlepszych wyników dla filmu z kategorią R. Jeśli doniesienia o przekroczeniu granicy 125 mln dol. zostaną potwierdzone, to Deadpool 2 osiągnie drugi najlepszy wynik otwarcia dla filmu z tą kategorią, wyprzedzając To (123,4 mln dol.). Nie wyszły jednak mocarstwowe plany pobicia pierwszej części, która z wynikiem 132,4 mln dol. pozostaje na szczycie zestawienia.

Nie spełniły się szacunkowe prognozy, które prorokowały, że film może osiągnąć nawet do 150 mln dol. w pierwszym tygodniu. I to mimo że Deadpool 2 ma większy budżet i bogatszą obsadę od swego poprzednika. Na niewiele przydała się też zmasowana kampania marketingowa. Może wręcz zbyt zmasowana. Trudno było oprzeć się wrażeniu, że w ostatnim miesiącu na Deadpoola można było wpaść wszędzie.

Fox dał się ponieść fantazji. W pewnym momencie wizyty Deadpoola u Davida Beckhama, Manchesteru Utd. czy Stephena Colberta przestały być zabawne, a zaczęły przypominać nieco żałosne parcie na szkło. Gwiazdy Avengers: Wojna bez granic mogą występować w reklamówkach zapowiadających film i prosić o niespoilerowanie filmu, ponieważ są właśnie tym – gwiazdami.

Deadpool powinien być niezależny od tego typu marketingowych chwytów. Na tym polega jego parodystyczna natura.

Wydaje się również, że włodarze studia trochę zbyt mocno uwierzyli w pewny wynik Deadpoola 2 na rodzimym, amerykańskim rynku. Dlatego promocja filmu skupiła się na Europie, gdzie w wielu krajach najnowszy film osiągnął znacznie lepsze wyniki od pierwszego Deadpoola. Nie zmienia to faktu, że firma może być zadowolona z wyniku otwarcia. A przynajmniej tak deklaruje przedstawiciel Foxa w rozmowie z Variety

Więcej powodów do radości ma Marvel. Film Avengers: Wojna bez granic zanotował najlepsze otwarcie w historii, a kolejne pieniądze spływały w następnych tygodniach. Ostatnie widowisko studia dołożyło kolejne 84,4 mln dol. do całkowitej zarobionej puli. Świetny wynik w kolejnych już tygodniu zapewnili przede wszystkim chińscy widzowie, ponieważ na tamtym rynku dzieło braci Russo pojawiło się z pewnym opóźnieniem.

Na ten moment Avengers: Wojna bez granic mogą się pochwalić 1,813 mld dol., co daje im czwarte miejsce na liście wszech czasów.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (2)

3 odpowiedzi na “Deadpool 2 z dobrym wynikiem finansowym. Ale rekordów Avengers i Deadpoola nie pobił”

  1. ”Na niewiele przydała się też zmasowana kampania marketingowa. Może
    wręcz zbyt zmasowana. Trudno było oprzeć się wrażeniu, że w ostatnim
    miesiącu na Deadpoola można było wpaść wszędzie.”

    Mam wrażenie z to właśnie pierwszy Deadpool miał bardziej rozdmuchaną kampanię .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...