LifeTube i Gamellon rozpoczynają strategiczną współpracę. Na naszych oczach rodzi się monopolista?

News/YouTube 10.04.2018
LifeTube i Gamellon rozpoczynają strategiczną współpracę. Na naszych oczach rodzi się monopolista?

Dwie największe firmy strategiczne dla polskich twórców treści na serwis YouTube, LifeTube i Gamellon, podpisały umowę o współpracy, która zakłada wzajemne wsparcie w kwestiach sprzedaży, marketingu i technologii. Spółki zapowiadają długofalowe działanie i doprowadzenie do ugruntowania dominacji obu podmiotów na rynku.

Dobry czas LifeTube’a trwa. Rok temu firma na świeżo chwaliła się rosnącymi wynikami i pozycją lidera rynku. Podtrzymanie tej pozycji powinno być znacznie łatwiejsze po nawiązaniu współpracy z dotychczasowym konkurentem, czyli Gamellon.

O podjęciu współpracy oba podmioty poinformowały podczas konferencji prasowej. Spółki zamierzają współpracować ze sobą na wielu obszarach, m.in. sprzedaży i przygotowania wspólnych ofert, technologii, optymalizacji sieci oraz produkcji treści. Nie zabraknie także wspólnych inicjatyw na polu PR i marketingu. Sieci partnerskie są popularnym dostarczycielem treści wśród młodych ludzi, wciąż jest im jednak potrzebny większy rozgłos medialny.

LifeTube nie wyklucza, że w przyszłości dojdzie do jeszcze mocniejszej konsolidacji z Gamellon.

lifetube gamellon

Ma to zapewnić większą konsolidację rynku influencer marketingu. W tym momencie, według wspólnych analiz obu spółek ma on wartość 55 mln zł i stale rośnie. Wypracowane porozumienie pozwoli na przejęcie znacznej części tego tortu:

Dzięki naszej współpracy i wypracowanej synergii przejmiemy około 60 proc. rynku. Pozwoli nam to wprowadzić spójne i profesjonalne standardy i lepiej dopasować się do potrzeb klientów – powiedział prezes LifeTube, Paweł Stano.

W obu sieciach działa łącznie 571 twórców, którzy mogą pochwalić się 103 milionami subskrypcji i 800 milionami emisji miesięcznie. Jak zapowiadają przedstawiciele spółek, współpraca przełoży się na wzrost przychodów influencerów oraz pozwoli na wymianę niezbędnego know-how i lepszą pracę z mediami. Dodatkowy zastrzyk twórczy przyda się obu spółkom.

Pod koniec października LifeTube opuściła grupa Abstra, która była najmocniejszym partnerem sieci.

Skorzystać mają klienci obu sieci. Otrzymają znacznie szerszą ofertę i dostęp do nowych twórców, w tym co drugiego kanału z listy najpopularniejszych w polskim YouTubie. Mowa tu oczywiście o pełnym portfolio tych youtuberów.

Pozostaje pytanie, czy zarysowana współpraca przejdzie w kolejnych miesiącach w trwalsze połączenie. LifeTube zdaje się tego nie wykluczać, ale prezes i współzałożyciel Gamellonu, Adam Semik podkreśla osobne tożsamości dwóch firm. Nie dziwi, że mniejszy gracz, jakim jest Gamellon boi się wchłonięcia przez giganta. Taki los spotkał już niejedną spółkę. Czy doczekamy się monopolisty na rynku sieci strategicznych? I czy naprawdę go potrzebujemy?

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (3)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement