Ubisoft przypomina, że rynek gier już dawno zjadł filmy, muzykę i książki. Infografika nie pozostawia złudzeń

Artykuł/Film 13.02.2018
Ubisoft przypomina, że rynek gier już dawno zjadł filmy, muzykę i książki. Infografika nie pozostawia złudzeń

Ubisoft to jeden z największych wydawców gier na świecie. Tak jak inne podmioty z branży interaktywnej rozgrywki, również ta firma odnotowuje rekordową wartość akcji oraz rekordowe przychody. Skalę popularności gier wideo najlepiej pokazuje poniższa grafika.

Pamiętam, że już w 2015 roku pisałem sensacyjną wiadomość o przychodach z rynku gier wideo. Trzy lata temu łączny dochód z interaktywnych produkcji po raz pierwszy przekroczył łączy dochód generowany przez hollywoodzkie hity wyświetlane w kinach. Od tego momentu rok w rok gry wideo dominują branżę kinową, filmową oraz muzyczną. Ta tendencja jedynie się pogłębia.

Ubisoft pokazuje, że w 2017 roku gry wideo przegoniły również sektor książkowy.

Stwierdzenie, że częściej gramy niż czytamy zapewne wciąż jest błędne. Mimo tego nie sposób nie być pod wrażeniem danych, jakie zostały zaprezentowane na oficjalnej infografice Ubisoftu. Według niej sektor interaktywnych produkcji przynosi około cztery razy więcej pieniędzy niż rynek muzyczny, platformy VoD czy dystrybucja filmów Blu-ray i DVD.

Rynek gier wideo stał się ponad dwa razy większy od kinowo-hollywoodzkiego molocha. Do tego generuje więcej środków niż globalny rynek książki. To niesamowite. Wątpię, czy jeszcze kilkanaście lat temu komukolwiek przyszłoby do głowy, że branża gier rozwinie się do tak astronomicznych rozmiarów. Nic dziwnego, że w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu miesięcy akcje takich firm jak Ubisoft, Activision czy EA systematycznie idą w górę.

Oczywiście grafika Ubisoftu jest w pewien sposób zmanipulowana. Czy też raczej „niedopowiedziana“.

W słupku o nazwie video games mieszczą się bowiem nie tylko gry wideo, które kupujemy w fizycznej lub cyfrowej formie. Częścią tej grupy są także mikro-transakcje, przepustki sezonowe, DLC, skrzynki z losową zawartością oraz zysk z reklam umieszczanych wewnątrz programów. Do tego lwią część najwyższego słupka na infografice buduje sektor gier mobilnych, które pobieramy na smartfony i tablety. To aktualnie najbardziej dynamicznie rozwijający się obszar wewnątrz kategorii video games.

Jeżeli połączymy rynki VoD, premier kinowych oraz dystrybucji DVD/Blu-ray, to okaże się, że sektor filmowy wcale nie zarabia wiele mniej od rynku gier wideo. Dlatego, chociaż niezwykła popularność interaktywnych produkcji oraz gwałtowny rozrost tego sektora nie podlega żadnej wątpliwości, warto łapać bezpieczny dystans do tak spektakularnych na pierwszy rzut oka grafik. Gry wideo faktycznie nie mają sobie równych, lecz w porównaniu z globalnym rynkiem książki oraz filmu dysproporcje nie są tak gigantyczne, jak może się wydawać.

Jeszcze nie są.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (12)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...