Eurosport wysyła Krzysztofa Gonciarza na igrzyska olimpijskie

News/YouTube 16.01.2018
Eurosport wysyła Krzysztofa Gonciarza na igrzyska olimpijskie

Kariera jednego z najpopularniejszych polskich twórców sieciowych nabiera jeszcze większego rozpędu. Niedawno Gonciarz potwierdził swój udział w nowym projekcie Netfliksa wzorowanym na serialu Czarne lustro. Teraz youtuber podejmie się nowego wyzwania, jadąc na zimowe igrzyska olimpijskie. 

Krzysztof Gonciarz zasłynął w internecie dzięki tworzeniu serwisu TV Gry oraz kanału Zapytaj Beczkę. Swoją przygodę z siecią rozpoczął ponad 10 lat temu i od tego czasu twórca vlogów nie przestaje się rozwijać, podejmując się tworzenia kreatywnych projektów. Od pewnego czasu Gonciarz zajmuje się nagrywaniem ambitniejszych materiałów, które w głównej mierze poświęcone są podróżom. Za cykl podróżniczych filmów z terenów Azji twórca otrzymał nagrodę od National Geographic Traveler. W 2014 roku youtuber na dobre osiedlił się w Tokio, gdzie założył także firmę zajmująca się tworzeniem wideo.

Gonciarz poinformował fanów o nowym projekcie na swoim kanale.

Nie dziwi fakt zaangażowania Gonciarza do pracy przy igrzyskach olimpijskich.

Tegoroczna zimowa olimpiada odbędzie się w Pjongczangu, na terenie Korei Południowej. Zaznajomiony z terenami azjatyckimi Gonciarz ma umieszczać na swoim kanale wideo, w których relacjonował będzie to wydarzenie sportowe. Youtuber będzie współpracował z Kasią Mecinski, która jest jego partnerką biznesową i często nagrywa z nim wspólne filmy. Twórcy mają za zadanie umieszczać relacje na swoich kanałach przez cały okres trwania igrzysk. Pieczę nad materiałami sprawować będzie stacja Eurosport. Gonciarz zaprezentuje widzom kulisy igrzysk olimpijskich, skupiając się na ujęciu kulturowym, a nie sportowym. Sam zresztą podkreśla, że nie jest ekspertem od sportu.

Razem z Kasią zostaliśmy zaproszeni do partnerstwa z Eurosportem, po to, żeby współtworzyć relacje z igrzysk olimpijskich zimowych w Pjongczangu. Naszym zadaniem będzie użycie języka nowych mediów, mediów społecznościowych i vlogów, po to, żeby opowiedzieć historię bycia na igrzyskach olimpijskich – podkreślał Gonciarz.

Ich relacje mają być zatem formą otwarcia się na internautów. Eurosport chce w ten sposób przyciągnąć uwagę zupełnie nowych odbiorców, docierając do nich nowoczesnymi sposobami. Współpraca ze znanymi vlogerami ma przyczynić się do zwiększenia zainteresowania igrzyskami, a także wprowadzić je w zupełnie inny wymiar dziennikarstwa.

Bardzo ważne jest dla mnie przecieranie szlaku dla YouTube’a, dla sieciowego wideo i udowadnianie, że ta estetyka, ten język, którym operuje się w internecie, jest dużo bardziej uniwersalny niż normalnie o tym myślimy. Jeśli myślimy „vlog”, to niekoniecznie musi być to zamknięte w małym pudełku, do jakiego zazwyczaj sprowadzamy sieciowe wideo – dodawał youtuber.

Właściciel stacji Eurosport wykupił prawa do relacjonowania także czterech kolejnych igrzysk olimpijskich na terenie Europy. Transmisja z Pjongczangu będzie miała miejsce również w Telewizji Polskiej. Influencerzy z całego świata będą ukazywali również kulisy ze świata sportu za pomocą Snapchata.

Tegoroczna olimpiada w Korei Południowej potrwa od 9 do 25 lutego.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (7)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...