Microsoft wycofuje się ze sprzedaży muzyki, a swoich klientów pcha w ręce Spotify

News/Muzyka 03.10.2017
Microsoft wycofuje się ze sprzedaży muzyki, a swoich klientów pcha w ręce Spotify

Kolejny dzień, kolejne zwijanie Microsoftu. Tym razem gigant na glinianych nogach wyłącza wtyczkę platformie strumieniowania oraz kupowania muzyki – Groove Music Pass.

Groove Music Pass to platforma do strumieniowania muzyki, o której mogliście nawet nie słyszeć. Usługa nigdy nie była dostępna w Polsce i już na pewno nigdy nie będzie. Wraz z początkiem października wyrosłe na Xbox Music oraz Zune Music rozwiązanie zostaje ograniczone do odtwarzacza plików muzycznych, podczas gdy abonamentową funkcję Groove Music Pass w całości przejmie Spotify.

Microsoft oddaje swoich subskrybentów Groove Music Pass w zielone ręce Spotify.

Przejście z jednej platformy na drugą ma być płynne, wygodne i natychmiastowe. Microsoft postarał się, aby wraz z migracją na Spotify subskrybenci Groove Music Pass zachowali swoje listy przebojów oraz kolekcje. Chociaż przeprowadzka może wydawać się nagła, klientom Microsoftu wyjdzie jedynie na dobre. Spotify to aktualnie najlepsza, najbardziej wszechstronna i najwygodniejsza platforma muzyczna, jaka działa na rynku.

Oczywiście nikt nie zmusza użytkowników Windows 10 do korzystania ze Spotify. Subskrybenci mają możliwość zrezygnowania z pozostałego opłaconego okresu korzystania z Groove Music Pass. W zamian dostaną zwrot środków bezpośrednio od Microsoftu. Jeżeli jednak chcą się przenieść na Spotify, to wielka migracja rozpoczyna się właśnie teraz. Pierwszeństwo mają tak zwani Insiderzy. Reszta abonentów może rozpocząć wędrówkę od następnego tygodnia.

Ostateczne wyłączenie Groove Music Pass nastąpi 31 grudnia 2017 roku.

Wraz z wyciągnięciem wtyczki własnej platformie muzycznej, Microsoft przestanie także sprzedawać muzykę w archaicznym i niedopracowanym Sklepie Windows. Gigant z Redmond chce jednak dalej próbować swoich sił w sprzedaży filmów oraz seriali.

Chociaż Polacy nie mogli korzystać z Groove Music Pass, to i tak kolejna wizerunkowa porażka Microsoftu. Platformy muzyczne jego największych konkurentów – Google oraz Apple – mają się całkiem dobrze. To już kolejny segment po smartfonach (gdzie również konkurował z Google i Apple), z którego Microsoft wycofuje się z podkulonym ogonem. Być może decyzja o zamknięciu Groove Music Pass była rozsądna z biznesowego punktu widzenia, ale marketingowo wygląda to fatalnie.

Dzięki rezygnacji Microsoftu z Groove Music Pass zwiększy się też prawdopodobnie przewaga Spotify nad Apple Music. Według ostatnich danych ze Spotify w wersji Premium korzysta 60 mln klientów, a za Apple Music płaci 30 mln użytkowników.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (10)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...