Marki własne w elektronice użytkowej, czyli jakość w dobrej cenie

Marki własne w elektronice użytkowej, czyli jakość w dobrej cenie

Marki własne w elektronice użytkowej, czyli jakość w dobrej cenie

Czy warto im zaufać, kiedy do dyspozycji mamy tyle znanych i sprawdzonych marek? Przyjrzyjmy się bliżej produktom marek własnych w sieci MediaMarkt.

Rozpoznawalna marka to jeden z najbardziej wartościowych zasobów, jakimi może dysponować producent czy sieć handlowa. Prawie każdy zna Apple’a i Google’a i codziennie korzysta z ich produktów. To również dwie najbardziej wartościowe marki według rankingu Interbrand. Wycenia się je na – odpowiednio – 234,24 i 167,71 mld dol.

Z markami własnymi spotykamy się często w segmencie FMCG. W sieciówkach to wręcz zjawisko masowe. Dlaczego więc nie jest tak popularne w elektromarketach?

Urządzenia elektroniczne w odróżnieniu od towarów FMCG użytkujemy przez dłuższy czas, dlatego muszą spełniać wymogi jakościowe i estetyczne. Ponadto coraz szybszy postęp technologiczny wymaga ciągłej modyfikacji oferty produktowej. Bardzo istotną kwestią jest także zapewnienie serwisu tych urządzeń – mówi Jacek Schabowski, Category Manager odpowiedzialny za marki własne w sieci MediaMarkt.

Dlatego na inwestycje w marki własne mogą pozwolić sobie tylko największe przedsiębiorstwa, takie jak MediaMarktSaturn, wykorzystując efekt skali na wielu rynkach. W samej Polsce MediaMarkt posiada aż 88 marketów i jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych z elektroniką użytkową.

Każdego dnia odwiedza je tysiące ludzi, którzy zapoznając się z ofertą czy nawet szukając konkretnych produktów, mają kontakt także z markami własnymi, dostępnymi w tej sieci. Daje to ogromny potencjał do budowania rozpoznawalności. MediaMarkt prowadzi również sprzedaż przez infolinię i platformę zakupową Allegro, co dodatkowo wzmacnia siłę działania.

MediaMarkt inwestuje we własne marki.

Produkty marek własnych są obecne w sklepach MediaMarkt już od jesieni 2010 roku. W ciągu dekady sieć poszerzyła ich ofertę do łącznie kilkuset urządzeń, które cieszą się rosnącą popularnością wśród użytkowników nowych technologii. Dlaczego? Są świetną alternatywą dla markowych produktów – w niższej cenie otrzymujemy porównywalną jakość. Przyjrzyjmy się im bliżej.

KOENIC – sprzęt AGD i urządzenia do pielęgnacji ciała

Zaczęło się od małego AGD, a przez lata pod skrzydła marki dołączyły żelazka, mikrofalówki, klimatyzatory, odkurzacze czy golarki. Koenica można w skrócie określić pakietem urządzeń niezbędnych do zadbania o czystość w domu, przygotowanie posiłków czy elegancki wygląd.

OK. – tu liczy się cena

OK. to przede wszystkim najlepsza cena z gwarancją jakości. Marka obejmuje urządzenia gospodarstwa domowego i elektronikę użytkową – od piekarników, zmywarek i pralek, poprzez telewizory oraz sprzęt audio, po szeroką ofertę małego AGD.

ISY – małe akcesoria ułatwiające życie

Doceni je zapewne każdy czytelnik Spider’s Web. Mamy tu bowiem akcesoria fotograficzne, takie jak statywy czy torby na aparaty, power banki czy słuchawki do konsol i komputerów. Dostaniemy różnej maści kable, ładowarki, a nawet uchwyty ścienne do telewizorów.

PEAQ – dla fanów IT i elektroniki

Tu mamy już do czynienia z bardziej zaawansowaną elektroniką. Przeglądając ofertę można więc trafić na laptopy, a także bogatą ofertę sprzętów grających: od głośników bluetooth, po radia internetowe. Seniorzy mogą zaś zwrócić swoje oczy ku telefonom dostosowanym do ich potrzeb.

Z punktu widzenia klienta: dlaczego marki własne mają sens?

Media Markt podkreśla tu gwarancję „more for less”, czyli „więcej za mniej”, co oznacza, że nie tracimy na jakości, płacąc mniej.

Nasze marki własne są doskonałą propozycją dla osób dysponujących mniejszym budżetem, ale stawiających duże wymagania względem niezawodności sprzętu oraz jego wyglądu – wyjaśnia Schabowski.

Przeglądając katalog można znaleźć sprzęty w różnych segmentach cenowych, co może trafić w gusta mniej, jak i bardziej zamożnych klientów, którzy nie lubią przepłacać. Jest to kluczowe zwłaszcza w czasie spowolnienia gospodarczego, kiedy szukamy oszczędności.

Private label jest odpowiedzią na potrzebę racjonalizacji wydatków. Produkty marek własnych zyskują zwolenników, którzy doceniają ich sprawdzoną jakość i nowoczesny design. Dlatego rozszerzamy ofertę o kolejne produkty – dodaje Schabowski.

Marki własne poszerzają asortyment, dając klientom większe pole wyboru, kiedy szukają np. tańszego produktu o porównywalnej jakości. Produkty objęte są przy tym gwarancją, a jeszcze wcześniej sprawdzane przez Stiftung Warentest, czyli niemiecką fundację, która przeprowadza porównawcze testy produktów i usług.

Na koniec – gdzie można je kupić? W marketach stacjonarnych MediaMarkt, które działają pełną parą z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz w sklepie internetowym mediamarkt.pl.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider’s Web w Google News.

*Partnerem artykułu jest Media Markt.

Dołącz do dyskusji