Capcom ukrywa Resident Evil 8 pod tytułem VILLAGE. Nowy horror będzie kompletnie inny

Artykuł/Gry 09.04.2020
Capcom ukrywa Resident Evil 8 pod tytułem VILLAGE. Nowy horror będzie kompletnie inny

Capcom ukrywa Resident Evil 8 pod tytułem VILLAGE. Nowy horror będzie kompletnie inny

Przyjrzyjcie się tytułowi VILLAGE. Nic? To może teraz: VIllage. VIll. Rzymska ósemka. Resident Evil 8 nadchodzi i jest w zaawansowanym stadium rozwoju. Pierwsi gracze mieli już okazję zagrać w najnowszy survival horror Capcomu. Co o nim wiemy?

Ekipa Capcomu musi odnajdować wielką radość w zabawie tytułami, literami i znakami. Pamiętam, gdy podczas targów E3 w Los Angeles rzymska cyfra VII została sprytnie ukryta w napisie Resident Evil. Teraz Capcom organizuje pierwsze testy nowej produkcji: VILLAGE, która w oczywisty sposób przemyca rzymską ósemkę. Village to Resident Evil 8 – nowy przedstawiciel jednej z najlepszych serii survival horrorów, jakie kiedykolwiek powstały.

VILLAGE / Resident Evil 8 – co wiemy o produkcji?

Na początek warto napisać o ciekawej genezie najnowszej gry. Projekt rzekomo był tworzony wyłącznie z myślą o konsoli Nintendo Switch. Nie byłoby w tym nic zaskakującego. Nintendo już wcześniej dostawało od Capcomu odsłony RE na wyłączność. Tak było ze świetnym Resident Evil Revelations na 3DS-a, które dopiero po latach zainfekowało inne platformy. RE4 również powstawało początkowo jako gra na wyłączność dla konsoli GameCube.

Początkowe testy Village okazały się jednak na tyle pomyślne, że Capcom postanowił zamienić spin-off na jedną z głównych odsłon serii. Ponownie, to nie pierwszy raz, kiedy takie zdarzenie ma miejsce w przypadku marki Resident Evil. RE3: Nemesis także miało być zaledwie spin-offem dla ciepło przyjętej drugiej odsłony. Capcom zmienił jednak swoją decyzję. Teraz wydawca wziął pod uwagę bardzo pozytywne wrażenia pierwszych testerów i postanowił, że Village zadebiutuje na rynku jako Resident Evil 8.

Najprawdopodobniej oznacza to, że Switch nie dostanie swojej wersji Village, jako platforma dotychczasowo niekompatybilna z RE Engine. Przecieki mówią jednak, że Capcom obiecał Nintendo inny projekt na wyłączność. Plotki wskazują, że byłby to spin-off serii w stylu Resident Evil Revelations. Być może nawet Revelations 3.

VILLAGE / Resident Evil 8 – początek jak z RE4. Wioska, lokalna społeczność i wielka tajemnica.

Głównym bohaterem nowej odsłony zostanie Ethan Winters – świeży nabytek serii, który debiutował w RE7. Tym razem Ethan będzie bardziej doświadczony i obyty z nietypowymi zjawiskami. Protagonista pozostanie w relacjach z Chrisem Redfieldem – doskonale znaną postacią w serii, a także głównym bohaterem pierwszego, piątego i szóstego Resident Evil. Ósemka ma rozpoczynać się od „szokującej” sceny z udziałem Redfielda. W grze zobaczymy także Mię Winters – żonę Ethana, którą ratowaliśmy w RE7.

Ethan rozpocznie mroczną przygodę w zupełnie nowym miejscu. Tytułowa village to odludna, ośnieżona wioska ze starą warownią majaczącą w oddali. Skojarzenia z Resident Evil 4 są jak najbardziej trafne. Zasadnicza różnica tyczy się zachowania lokalnej społeczności. Ethan może rozmawiać z mieszkańcami osady (dialogi w języku angielskim). Ludzie nie atakują go ani nie przypominają zombie. Są za to bardzo zamknięci w sobie i reagują niechętnie na przybysza.

VILLAGE / Resident Evil 8 – wilkołaki i czarownica zamiast zombie.

W nowej odsłonie gry nie pojawiają się tradycyjne żywe trupy. Zamiast nich gracz staje oko w oko z humanoidalnymi bestiami o zwierzęcych ciałach, budzącymi skojarzenia z wilkołakami. Takie monstra atakują przy użyciu ostrych pazurów, a do tego są bardzo odporne na broń palną. Według doniesień klasyczny pistolet jest w zasadzie bezużyteczny, z kolei gracz musi posiadać masę naboi do strzelby, aby powalić chociaż jednego z takich przeciwników.

Grywalne demo zmusza graczy do ucieczki, barykadowania się w domach i tak dalej. Alternatywnym rozwiązaniem jest powolne, metodyczne skradanie się za plecami wytrzymałych bestii. Gracz nie ma szans w bezpośrednim starciu z grupą potworów. Przynajmniej na początku przygody.

Na czele wilkołaków stoi kobieta przypominająca wyglądem wiedźmę. Czarownica zwiastuje swoją obecność złowieszczym śmiechem. Lubi obserwować gracza, a gdy do niej strzelimy, zamienia się w chmarę owadów, po czym materializuje w innym miejscu. Prywatnym pomagierem tej kobiety ma być masywna bestia przypominająca goryla. Zapewne jeden z bossów.

VILLAGE / Resident Evil 8 – halucynacje i zwidy ważnym elementem nowej gry.

Osoby biorące udział w testach wspominają, że Village wydaje się o wiele bardziej mistyczne, a także pełne nadprzyrodzonych zjawisk. Gracza mają męczyć realistyczne omamy, tak samo jak innych mieszkańców wioski. Doniesienia wspominają, że właśnie pod wpływem halucynacji jeden z tubylców morduje swoich sąsiadów, a gracz musi przed nim uciekać.

Oczywiście seria Resident Evil nigdy nie koncentrowała się na duchach i nadprzyrodzonych zjawiskach. Każda zagadka serii zostaje z czasem wyjaśniona. Zapewne podobnie będzie tym razem. Być może halucynacje to jeden z efektów nowej broni biologicznej, testowanej gdzieś nieopodal zaśnieżonej wioski na końcu świata. Co nie zmienia faktu, że pod względem klimatu gra znacząco różni się od odsłon z zombie przemierzającymi ulice miasta Raccoon City.

Na koniec zostawiłem najbardziej dyskusyjną informację:

Resident Evil 8 to gra FPP. Wszystkie wydarzenia będziemy obserwować z perspektywy pierwszej osoby, dokładnie tak samo, jak w Resident Evil 7. Moim zdaniem to bardzo dobra, odświeżająca decyzja. Znam jednak wielu fanów, którzy wolą rozgrywkę zza pleców bohatera. Trudno jednak zmuszać Capcom do nieustannego powielania tego samego schematu. Już Resident Evil 2 Remake oraz Resident Evil 3 Remake były prowadzone z perspektywy TPP. Najwyższy czas na zmianę.

Wszystkie doniesienia na temat VILLAGE pochodzą z zamkniętego spotkania Capcomu z ambasadorami marki Resident Evil – fanami uczestniczącymi w specjalnym programie partnerskim. Gracze mieli okazję zagrać w RE8 w marcu. Capcom przygotował przynajmniej dwie różne wersje gry. Różnice dotyczyły wyglądu interfejsu, modeli postaci oraz posiadanego ekwipunku.

Dołącz do dyskusji