REKLAMA

Marka Office 365 jest wygaszana. Microsoft 365 to również oferta dla małych i średnich firm

Wczorajsza premiera Microsoft 365 Personal i Family – zestawu usług mającego zastąpić konsumenckie wersje Office’a 365 – to dopiero początek. Nazwę zmieniają też usługi dla małych i średnich firm.

31.03.2020 09.12
Marka Office 365 jest wyraźnie wygaszana na rzecz Microsoft 365
REKLAMA
REKLAMA

Office 365 dla użytkowników indywidualnych w zasadzie przestał istnieć. Zestaw usług został zastąpiony przez dwa nowe o nazwach Microsoft 365 Home i Microsoft 365 Family, którego Office jest tylko częścią. Rezygnowanie z eksponowania marki Office klientom konsumenckim jest ciekawym zabiegiem i niełatwym do interpretacji. Zwłaszcza że to nie koniec tej historii.

Microsoft 365 zamiast Office 365. W korporacjach, w domach i w małych firmach.

Microsoft 365 funkcjonował do niedawna jako zestaw usług dla korporacji, stanowiąc w zasadzie pakiet składający się z Windows 10 Enterprise, Office 365 i Enterprise Mobility + Security. Od wczoraj jest to również zestaw usług dla konsumentów, obejmujący Office’a, Outlooka, OneDrive’a i Bezpieczeństwo rodzinne. Microsoft wprowadza jednak po cichu jeszcze jedną zmianę. Choć trzeba przyznać, głównie w nazwie.

Office 365 Business Essentials zmienia nazwę na Microsoft 365 Business Basic. Office 365 Business Premium staje się pakietem Microsoft 365 Business Standard. Office 365 Business będzie nosił nazwę Microsoft 365 Apps for Business, zaś Office 365 Pro Plus staje się pakietem Microsoft 365 Apps for Enterprise.

Nie zmienią się ani zawartość pakietów, ani ich ceny.

Dlaczego Office 365 jest wygaszany?

Bardzo dobre pytanie. Nazwa na razie dalej będzie funkcjonować, nie zmieniono oznaczenia pakietów Office 365 E1, Office 365 E3 i Office 365 E5 (dla klientów korporacyjnych), Office 365 F1 (dla pracowników terenowych), Office 365 Education i Office 365 dla instytucji rządowych. Wyraźnie jednak to marka Microsoft – nie Office – ma być teraz eksponowana. Dlaczego?

REKLAMA

Microsoft tłumaczy, że w ten sposób chce zwrócić uwagę klientów, że Office to już od dawna o wiele więcej niż dobrze znane nam usługi Word, Excel i PowerPoint. Owa zmiana nazwy ma pomóc nam zwrócić uwagę na takie usługi, jak Teams, Stream, Forms czy Planner. Dodatkową korzyścią związaną ze zmianą nazwy ma być ujednolicenie oferty.

Mimo wszystko, to dość dziwne. Office 365 jest prawdopodobnie najmocniejszą marką w ofercie całego Microsoftu. Wygaszanie jej na rzecz Microsoft 365 jest na pewno odważne – choć nie jestem pewien czy właściwe i potrzebne.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA