271 mln aktywnych użytkowników Spotify. Podcasty okazały się strzałem w dziesiątkę

News/Technologie 05.02.2020
271 mln aktywnych użytkowników Spotify. Podcasty okazały się strzałem w dziesiątkę

271 mln aktywnych użytkowników Spotify. Podcasty okazały się strzałem w dziesiątkę

Spotify podzielił się swoimi wysoce imponującymi wynikami za miniony kwartał. Usługa cały czas zyskuje nowych użytkowników i ani myśli zwalniać, utrwalając pozycję lidera na rynku usług muzycznych.

Jak wynika z opublikowanego przez Spotify sprawozdania za czwarty kwartał ubiegłego roku, z usługi korzysta już 271 mln użytkowników (według miary MAU – miesięcznych aktywnych użytkowników). Z tego zbioru 124 mln korzysta z płatnej wersji usługi, a więc Spotify Premium. To znacznie lepsze wyniki, niż przewidywali analitycy.

To, co jednak zwraca szczególną uwagę w sprawozdaniu, to niezupełnie ogólne wyniki czy sprawy związane z muzyką, a… podcasty. Spotify przez dłuższy czas raczej ignorował rynek półprofesjonalnych cyfrowych audycji radiowych, jednak gdy w końcu się zdecydował na dołączenie ich do swojej oferty, szybko się przekonał, że był to strzał w dziesiątkę.

271 mln użytkowników, 124 mln abonentów Spotify Premium. I nieustająco rosnąca popularność podcastów na Spotify.

W swoim sprawozdaniu Spotify wspomina, że popularność podcastów wzrosła o zawrotne 200 proc., zestawiając statystyki z rokiem ubiegłym. Podcasty co prawda są w usłudze od dość niedawna – konkretniej od połowy 2015 r. – jednak dopiero niespełna dwa lata temu Spotify zaczął inwestować w ich promocje. Efekty widać zarówno u podcasterów w formie ich większej ekspozycji, jak i w finansach samej usługi.

O jakich finansach mowa? Spotify nie dzieli się dokładnymi kwotami. Przypomina jednak, że wprowadził do nich jedyne w swoim rodzaju mechanizmy reklamowe, a więc Spotify Podcast Ads i Streaming Ad Insertion. Na dziś 700 tys. podcasterów zdecydowało się publikować swoje audycje na Spotify.

Łączne przychody Spotify za czwarty kwartał to 1,8 mld euro. Na dziś za największego konkurenta tejże usługi uchodzi Apple Music.

Dołącz do dyskusji