PKP wyśle SMS-a z info o opóźnionym pociągu. Ale musisz kupić bilet w aplikacji

News/Oprogramowanie 07.02.2020
PKP wyśle SMS-a z info o opóźnionym pociągu. Ale musisz kupić bilet w aplikacji

PKP wyśle SMS-a z info o opóźnionym pociągu. Ale musisz kupić bilet w aplikacji

PKP wprowadza duże i ważne udogodnienie dla podróżujących. Jeśli twój pociąg będzie opóźniony, dostaniesz powiadomienie na smartfon.

PKP poinformowało o świetnej nowości, która przyda się wielu podróżującym pociągami. Jeżeli zdarzyło ci się pędzić na dworzec, po czym okazywało się, że twój pociąg jest opóźniony, na pewno przyjmiesz nowość z otwartymi ramionami.

PKP poinformuje SMS-em o opóźnieniach pociągów

Informacja o opóźnieniu pociągu będzie wysyłana za pośrednictwem SMS-a lub maila do osób, które kupiły cyfrowy bilet na dany pociąg. Alerty będą informować tylko o tych pociągach, które mają opóźnienie większe niż pięć minut.

Powiadomienie dostaniemy też w sytuacji, kiedy na trasie przejazdu wystąpią inne trudności, np. wypadek, remont torów, czy nieoczekiwany postój.

PKP wyśle powiadomienia tylko tym osobom, które kupiły bilet w aplikacji Bilkom

Mowa więc o elektronicznych biletach kupionych w systemie Bilkom. Powiadomienia zadziałają zarówno dla biletów kupionych w aplikacji mobilnej, jak i na stronie internetowej Bilkomu.

To spore ograniczenie. System Bilkom jest obsługiwany przez PKP i powstał w 2018 r. Osobiście nie korzystałem z tego rozwiązania. Od lat jeżdżę pociągami i korzystam z aplikacji IC Mobile Navigator, która działa znacznie dłużej od Bilkomu. Po kupieniu biletu za jej pośrednictwem nie otrzymam alertu, więc wygląda na to, że czas zmienić aplikację. Na pierwszy rzut oka Bilkom wygląda na wygodne rozwiązanie, a co dla mnie najważniejsze, ma też opcję szybkiego wystawiania faktur za bilety.

W aplikacji Bilkom można kupić bilety na przejazdy PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, POLREGIO, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich.

A co z osobami, które kupują bilet na dworcu w okienku? Jeżeli korzystasz z tradycyjnych papierowych biletów, nie dostaniesz powiadomienia. Przy zakupie w kasie biletowej nie ma obowiązku podania numeru telefonu i adresu e-mail, więc PKP nie ma możliwości wysłania alertu.

Na takie alerty czekałem od lat

Podróżuję z PKP każdego tygodnia, więc nie zliczę, ile razy denerwowałem się na opóźnienie pociągu. Alerty pomogą, ale pamiętajmy, że to tylko leczenie objawów. Przydałoby się teraz wyleczyć przyczyny tych opóźnień.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji