Konto w Banku Pekao bez wychodzenia z domu. Wystarczą zdjęcie dowodu i selfie

Konto w Banku Pekao bez wychodzenia z domu. Wystarczą zdjęcie dowodu i selfie

Konto w Banku Pekao bez wychodzenia z domu. Wystarczą zdjęcie dowodu i selfie

Bank Pekao S.A. idzie z duchem czasu. Żeby założyć konto bankowe nie musimy udawać się do placówki. Wystarczy aplikacja PeoPay. Weryfikacja tożsamości odbywa się za pomocą selfie i biometrii.

Jeszcze kilka lat temu, chcąc założyć konto w banku, który nie mienił się bankiem internetowym, spędziłem dobre 45 minut w kolejce do konsultanta. Następnie rozpoczął się żmudny proces wprowadzania danych. Grubo po ponad godzinie (a bliżej półtorej) wyszedłem z placówki ze stertą papierów.  Dziś te czasy można uznać za minione, a konto w banku założymy bez wychodzenia z domu.

Bank Pekao S.A. wprowadził do swojej oferty możliwość założenia konta całkowicie online. Do weryfikacji wystarczy selfie i zdjęcie dowodu osobistego. Cały proces zajmuje nie dłużej niż 10 minut.

W jaki sposób założyć konto na selfie w Banku Pekao S.A.?

Po pierwsze, pobieramy aplikację PeoPay ze sklepu z aplikacjami. Po wejściu do niej klikamy Załóż konto i wybieramy konto indywidualne. W kolejnym kroku podajemy dane kontaktowe: imię, nazwisko, nazwę użytkownika, numer telefonu i adres e-mail.

SMS-em otrzymujemy tymczasowe hasło, które pozwoli zweryfikować nasz numer telefonu. Następnie ustalamy hasło do aplikacji.

Czas na wybór produktów, z których będziemy korzystać.

Teraz następuje najważniejszy etap, czyli weryfikacja tożsamości. Do wyboru mamy dwie opcje: wizytę w oddziale i oczywiście selfie oraz zdjęcie dowodu osobistego. W tym kroku bank radzi, by przygotować dowód osobisty, wybrać ciche i ustronne miejsce oraz zapewnić dobre warunki oświetleniowe.

Po kliknięciu przycisku Rozpocznij, widzimy okienko do zeskanowania awersu i rewersu dowodu osobistego.

Przystępujemy do nagrania twarzy z wykorzystaniem trzech gestów. U góry ekranu pojawią się stosowne komunikaty, na przykład: „Przygotuj się na gest. Mrugnij”. Możemy też zostać poproszeni np. o kiwnięcie głową, obrócenie głowy w prawo lub w lewo.

Po prawidłowym wykonaniu selfie czekamy na weryfikację. Zobaczymy wówczas ekran z informacją, że ten proces może potrwać kilka minut. Gdy przycisk zmieni kolor z zielonego na niebieski pojawi się informacja, że weryfikacja została zakończona.

Teraz przechodzimy do podsumowania wprowadzonych danych. Następnie podajemy dane adresowe i nazwisko rodowe matki.

Na koniec zostało kilka formalności, m.in. potwierdzenie rezydencji podatkowej. W kolejnym kroku zostanie zaproponowany nam oddział Banku Pekao S.A., w którym otwarty zostanie rachunek. Co istotne, możemy wybrać samodzielnie placówkę.

Ponownie pojawi się okno weryfikacji. O tym, że ten proces się zakończył poinformuje nas zmiana koloru przycisku z niebieskiego na zielony ze stosownym komunikatem.

Następnie wyświetla nam się umowa, a SMS-em otrzymamy kod, którym zatwierdzamy otwarcie rachunku.

Kolejny krok to przejście do logowania w aplikacji PeoPay hasłem, które podaliśmy wcześniej, ustalenie PIN-u do aplikacji i jej aktywacja SMS-em. Od teraz możemy korzystać z rachunku bankowego, aplikacji i bankowości elektronicznej Pekao24.

Biometria staje się coraz bardziej popularna.

Interesujący jest fakt, że podczas zakładania konta na selfie w Banku Pekao S.A. nie musimy korzystać z urządzenia, które posiada funkcję Face ID, czyli weryfikację za pomocą twarzy. To zabezpieczenie biometryczne, a także odcisk palca możemy jednak ustawić jako metodę zabezpieczenia podczas logowania w aplikacji PeoPay, gdy już konto założymy. Oczywiście pod warunkiem, że nasz telefon posiada takie zabezpieczenie.

Dzięki temu, po wejściu w aplikację i kliknięciu pulpit zalogujemy się za pomocą czytnika linii papilarnej bądź systemu rozpoznawania twarzy. Trwa to ułamki sekund i nie wymaga podawania haseł i kodów.

Wykorzystywanie biometrii to nowa jakość w polskiej bankowości, z której nasi klienci chętnie korzystają. W przyszłości mamy zamiar rozwijać kolejne innowacyjne projekty, odpowiadające na potrzeby naszych klientów – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

*Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

Dołącz do dyskusji