Bar Is Us to taki fight club dla barmanów. Sprawdzamy, co w nim znajdą

Bar Is Us to taki fight club dla barmanów. Sprawdzamy, co w nim znajdą

Bar Is Us to taki fight club dla barmanów. Sprawdzamy, co w nim znajdą

Barmani mają dla siebie nowe miejsce w sieci. Bar Is Us to aplikacja dla osób, które chcą się nauczyć czegoś nowego i podnieść swoje kompetencje w sztuce robienia drinków.

Aplikacje mobilne z reguły są dostępne dla wszystkich, ale w sieci można znaleźć również usługi przeznaczone wyłącznie dla konkretnej grupy docelowej. Bar Is Us od firmy Stock Polska jest jedną z nich. To program na smartfony skrojony na potrzeby barmanów.

Oczywiście tak jak nie każdy może zostać barmanem, tak samo nie każdy może od ręki dostać się do Bar Is Us. To zamknięta społeczność, lecz każdy, kto należy do środowiska barmańskiego, może do niej dołączyć – po wcześniejszym otrzymaniu zaproszenia lub po odpowiedniej weryfikacji.

A warto się o nie postarać, bo aplikacja daje liczne profity.

Jak dołączyć do Bar Is Us? To akurat bardzo proste – wystarczy założyć konto. W tym celu należy podać swoje dane oraz miejsce pracy, czyli bar lub restaurację. To jednak nie wszystko. Każdy barman musi wpisać też specjalny kod rejestracyjny. Można go uzyskać na kilka sposobów. Dostarczają je między innymi przedstawiciele handlowi Stock Polska oraz ambasadorzy aplikacji. Na tym jednak nie koniec możliwości.

bar is us aplikacja iPhone 2

Podobnie jak w zamkniętym kręgu, tak i tutaj nowego członka wprowadzić może już obecny. Obostrzenia nie powinny oczywiście dziwić. Nie chcemy przecież, by z aplikacji korzystali nieletni. Na szczęście dla osób, które nie mają w swoim otoczeniu kogoś, kto mógłby przekazać zaproszenie, jest furtka – prośbę o przesłanie kodu rejestracyjnego można skierować bezpośrednio do twórców aplikacji.

Bar Is Us po zalogowaniu – co można znaleźć w aplikacji?

Aplikacja podzielona jest na kilka zakładek. Użytkownicy znajdą tam sekcje z konkursami, quizami, ale również kompendium wiedzy barmańskiej czy aktualności z branży. Konkursy znalazły się na samej górze listy. To tutaj można zgarnąć nagrody m.in. za najlepsze zdjęcia w serwisie Instagram zrobione przez barmanów.

Wystarczy uwiecznić drinka na bazie alkoholu z oferty producenta – wśród których są np. Jim Beam, Maker’s Mark, Auchentoshan, Dictador, Beluga, Orkisz i Dubliner. Robienie zdjęć przygotowywanych drinków to również dobra okazja do kreowania swojego wizerunku jako barmana w mediach społecznościowych.

bar is us 1

Drugą zakładką w aplikacji Bar Is Us są Quizy – mają one służyć utrwalaniu wiedzy ogólnej i specjalistycznej. Twórcy aplikacji zadbali jednak również o element rywalizacji między użytkownikami. Punkty zdobyte w quizach można wymieniać na atrakcyjne nagrody, takie jak:

  • gadżety;
  • vouchery na tatuaże;
  • bilety na festiwale wódki, whiskey czy rumu.

A to tylko przykładowe propozycje – w zależności od potrzeb barmanów czy sezonu, nagrody będą się zmieniać. Dzięki temu przez cały rok będzie różnorodnie i przede wszystkim – nie będzie nudno. Wszyscy użytkownicy mogą walczyć też o nagrodę unikalną, jaką jest indywidualne szkolenie z kategorii wódka, whiskey albo rum.

Prowadzą je oczywiście ambasadorzy marek w Stock Polska. Co ważne, korzystając z Bar Is Us, ma się pewność, że za porady odpowiadają ludzie, którzy mają na ten temat ogromną wiedzę i po prostu znają się na rzeczy.

bar is us 3

W sieci można znaleźć liczne porady dla barmanów oraz przepisy na drinki, ale nie zawsze są one sprawdzone i dobre. W przypadku Bar Is Us wiedzą dzielą się osoby, które profesjonalnie zajmują się tą tematyką na co dzień i są w branży od wielu lat. Ci doświadczeni ambasadorzy aplikacji to:

  • Mateusz Szuchnik – wielokrotnie nagradzany barman kreatywny i współtwórca projektu barowego El Koktel, a od niedawna Ambasador marki Auchentoshan;
  • Daria Pasieka – Ambasadorka Wódki w Stock Polska specjalizująca się w food&vodka pairingu, która zdobywała doświadczenie m.in. w Domu Wódki oraz podczas wizyt w polskich destylarniach;
  • Janusz Trendewicz – wieloletni praktykant miksologii i ekspert w kontekście wiedzy o whisky oraz dobrych praktyk barmańskich;
  • Dawid Typa – Ambasador marki Dictador, zajmujący się promocją kultury picia rumu w Polsce, który swoje ponad 20-letnie doświadczenie zdobywał m.in. w Singapurze, Monako, czy Francji.

To oni pracowali nad treściami, które znajdują się w aplikacji. Sekcja Wiedza Barmańska zawiera informacje na temat różnych rodzajów alkoholi i wszystkiego, co z nimi związane. To taka encyklopedia, która pozwala poznać genezę poszczególnych kategorii trunków, jak i zapoznać się z ciekawostkami na ich temat, a które potem można wykorzystać podczas kontaktu z klientami.

Oprócz tego w aplikacji znajdują się receptury konkretnych drinków – przydatne, by dodać je do karty w swojej knajpie, czy np. zaskoczyć klientów. Na pewno każdy barman nie raz słyszał prośbę o przygotowanie niestandardowego, autorskiego drinka spoza menu. Nowe przepisy mogą się też przydać, by samemu wyjść z inicjatywą i zaskoczyć swoich stałych klientów lub… znajomych.

Oprócz wiedzy merytorycznej o alkoholach – użytkownicy znajdą w aplikacji porady dotyczące umiejętności „miękkich” – tego, jak rozmawiać z klientami czy tego, jak powinna wyglądać perfekcyjna obsługa.

Bar Is Us pozwala barmanom być na bieżąco.

W aplikacji jest również zakładka Aktualności – można tam znaleźć informacje na temat eventów branżowych, szkoleń oraz nowych produktów na rynku. Dzięki niej nie przeoczą najważniejszych wydarzeń w świecie barmańskim.

Aplikacja jest już dostępna i można się w niej rejestrować. To bogate i ciekawe źródło inspiracji oraz wiedzy barmańskiej, a twórcy zapewniają, że treści będzie stale przybywać i aplikacja będzie dalej rozbudowywana. Nie pozostaje nic, tylko śledzić ten dalszy rozwój!

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.barisus.pl.

*Materiał powstał we współpracy z firmą Stock Polska.

Dołącz do dyskusji