2019 był znakomitym rokiem dla Spider’s Web!

Artykuł 01.01.2020
2019 był znakomitym rokiem dla Spider’s Web!

2019 był znakomitym rokiem dla Spider’s Web!

Ależ to był rok dla Spider’s Web i wszystkich naszych mediów! 2019 zakończyliśmy nie tylko największym zasięgiem w historii – prawie 7 mln użytkowników – ale także zrealizowaliśmy bardzo ambitny plan przychodowy.

Ileż to się nasłuchałem od mądrych ludzi – idzie kryzys. W branży medialnej, w internecie głównie, idzie kryzys. Szczególnie niezależnym mediom, nie należącym do potężnych grup medialnych, będzie ciężko. A my z roku na rok radzimy sobie coraz lepiej. 2019, jak każdy poprzedni rok w historii Spider’s Web, był lepszy od poprzedniego. W każdym istotnym dla nas parametrze urośliśmy i to znacznie.

Zwiększyliśmy zatrudnienie. Łącznie nasza Grupa Spider’s Web, do której obok mediów SW (Tech, Rozrywka, Autoblog, Bizblog) należy także Bezprawnik oraz Spiders.Agency współpracuje dziś z ponad 60 osobami, którzy wykonują dla nas pracę. To znacznie więcej niż rok wcześniej. Na koniec 2018 r. współpracowaliśmy z 45 osobami.

Zwiększyliśmy zasięg. 2019 zakończyliśmy rewelacyjnym zasięgiem 6,96 mln użytkowników według Google Analytics, którzy odwiedzili serwisy Spider’s Web (Tech, Rozrywka, Autoblog, Bizblog). To o 40,8 proc. więcej niż na koniec 2018 r, gdy cieszyliśmy się z 4,948 mln użytkowników.

Ten wzrost potwierdzony jest także badaniami Gemiusa. W listopadzie (to ostatni odczyt aktualnie dostępny) Spider’s Web dotarł do 4,008 mln realnych użytkowników, a cała grupa (włącznie z Bezprawnikiem) do 4,65 mln RU. W zestawieniu największych serwisów z kategorii tech znajdujemy się aktualnie na drugim miejscu, tracąc do lidera zaledwie 180 tys. realnych użytkowników.

Zwiększyliśmy przychody. Na początku 2019 r. wyznaczyliśmy sobie bardzo ambitny plan przychodowy, który miał nam zapewnić realizację planów rozwojowych (głównie w obszarze zatrudnienia oraz budowy nowych serwisów tematycznych). I choć w kwietniu przechodziliśmy małe zawirowania w dziale sprzedaży, co skutkowało tym, że realizacja planu rocznego wydawała się mocno zagrożona, to jednak rewelacyjny czwarty kwartał pozwolił nam na realizację planu rocznego. Uważam to za nasz największy sukces w 2019 r.

Otworzyliśmy Bizbloga. Pod koniec kwietnia 2019 r. otworzyliśmy nowy serwis w ramach Spider’s Web – Bizblog. Jego zasięgowy sukces przebił nasze najśmielsze oczekiwania! Milion użytkowników w skali 30 dni serwis osiągnął po 3 miesiącach. Grudzień z kolei skończył z rekordowym wynikiem 1,43 mln użytkowników (wg Google Analytycs). Sam zasięg to jeszcze nie wszystko. Arek Braumberger ze swoim zespołem tworzy bardzo ciekawe treści, które znajdują swoją niszę na bardzo trudnym rynku mediów biznesowych. Mocno inwestujemy w redakcję Bizbloga. Wkrótce dołączą do nas nowi świetni dziennikarze z potężnym doświadczeniem.

Autoblog z kolei ma już prawie dwa lata. Serwis zarządzany przez znakomitego Tymona Grabowskiego ugruntował w 2019 r. swoją pozycję. Autoblog jest najczęściej komentowanym serwisem w ramach naszych mediów, zbiera też zdecydowanie najwięcej reakcji w mediach społecznościowych. Dociera dziś do 1,26 mln użytkowników. Stronę główną Autobloga odwiedza ponad 400 tys. osób!

Rozrywka po szeregu zmian strukturalnych, głównie związanych z nazwą, bardzo mocno pracował w 2019 r. nad wyrobieniem sobie swojego miejsca na scenie mediów piszących o cyfrowej rozrywce. Zespół Asi Tracewicz był wszędzie – na premierach filmów, na planach serialów – trzymając rękę na pulsie tego, co dzieje się na tym bardzo szybko zmieniającym się rynku rozrywki. Na koniec grudnia Rozrywka.blog docierała do 2,03 mln użytkowników będąc tym samym drugim największym serwisem w ramach Spider’s Web.

A tak prezentuje się top 20 tekstów z największą liczbą odsłon w 2019 r.:

1. AB: 3 tys. prawie nowych BMW i Mini gnije – 590,8k
2. BB: Rewolucja w L4, Polacy będą przerażeni – 320,2k
3. Voyager 2 odezwał się spoza Układu Słonecznego – 276,2k
4. Asystent Google mówi po polsku – 255,2k
5. Olej CBD jak działa – 239k
6. Prawdziwe Playstation 5 uchwycone na zdjęciu – 230,9k
7. Cejrowski nie wierzy w pożary Amazonii – 229,9k
8. Xiaomi uruchomiło promo online – 220,1k
9. AB: FSO było skazane na porażkę – 207,4k
10. RB: Najlepsze Netflix Originals, te produkcje zbierają najwyższe noty – 205,2k
11. BB: Rewolucja w L4, zwolnienie nie dla każdego – 202,8k
12. Jak włączyć roaming poradnik – 192,4k
13. RB: Co i w jakiej kolejności przed Avengers Wojna bez granic – 187,2k
14. BB: Likwidacja OFE, wybieram ZUS – 185,3k
15. BB: Ceny paliw, diesel w górę – 183,4k
16. Od 3 lat mam wyciszony telefon – 176,3k
17. Zapomnij o Black Friday, wystartował Black Week – 174,4k
18. RB: Escape Room na HBO GO – 173,6k
19. BB: Rosyjska marka Mere wchodzi do Polski – 173,3k
20. Odnalazł się polski odrzutowiec w zagajniku na polu – 164,1k

W 2020 r. wkraczamy z wielkimi nadziejami i jeszcze ambitniejszymi planami.

Już wkrótce odświeżymy wygląd Spider’s Web. Będzie to największa zmiana od lat, także pod względem strukturalnym. Strona główna SW stanie się hubem dla treści ze wszystkich naszych serwisów.

Już wkrótce odpalimy także coś zupełnie nowego w ramach Spider’s Web, coś, czego nie robiliśmy jeszcze nigdy, a coś, co idzie z duchem zmieniających się dziś mediów elektronicznych. Jestem tym projektem niezwykle podekscytowany i nie mogę się doczekać momentu, w którym będę się mógł z Wami podzielić szczegółami.

Już wkrótce przyjdą do nas także nowi dziennikarze, który – o tym jestem przekonany – pomogą nam tworzyć dla Was jeszcze lepsze treści.

Dziękujemy, że jesteście z nami. Bez Was, bez osób codziennie klikających w treści Spider’s Web nie byłoby to wszystko możliwe. Zostańcie z nami, zaproście do nas znajomych 😉 Spider’s Web nigdy nie był mocniejszy.

A będzie jeszcze mocniejszy!

Dołącz do dyskusji