Kupiłem iPhone’a, iPada, AirPodsy, Smart Keyboard i Pencila. Wszystko się zepsuło po paru miesiącach

Lokowanie produktu

Jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one. Ja dołączyłem do ekipy Spider’s Web lata temu i przez długi czas opierałem się applowskiej indoktrynacji. W końcu przełamałem się i kupiłem iMaca. Wtedy się zaczęło.

23.12.2019 13.13
Serwis iClinica (iPhone, iPad, MacBook). Sprawdź ceny, umów wizytę

Kupiłem sobie iMaca, bo już miałem dość problemów z Windowsem. Z komputera Apple’a byłem zadowolony tak bardzo, że postanowiłem brnąć w to dalej. Po trzech miesiącach iPad, po kolejnym miesiącu iPhone. Potem słuchawki Apple AirPods. Po jakimś roku wymiana iPhone’a na nowszy model. Zaraz wymiana iPada na model działający z klawiaturą i rysikiem.

Mówiąc krótko:

Serwis odwiedzam cześciej niż sklep

Ze sprzętami Apple’a łączy mnie dziwna relacja. Ja je lubię, nawet bardzo. Ale one chyba za mną nie przepadają, bo wiecznie się psują.

Jeśli obsługa sklepu ze sprzętami Apple’a widzi, że kręcę się przy półkach z towarem, to już wie, że nie robię tego tylko dla zabicia czasu i najpewniej już kołuję, aby za chwilę wylądować przy ladzie i wyciągnąć z plecaka kolejne zepsute urządzenie.

W ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy oddałem do naprawy gwarancyjnej iPhone’a, AirPodsy, klawiaturę do iPada, rysik do iPada, a teraz samego iPada. Wszystkie akcesoria zostały wymienione na nowe. iPhone’a zwróciłem i odzyskałem pieniądze. A teraz, gdy piszę te słowa, właśnie przyszedł SMS z informacją, że iPada Air też mi wymienią.

Serwis iClinica (iPhone, iPad, MacBook). Sprawdź ceny, umów wizytę class="wp-image-1057044" title="Serwis iClinica (iPhone, iPad, MacBook). Sprawdź ceny, umów wizytę"

Z jednej strony fajnie to działa. Co parę miesięcy dostaję nowe urządzenie. To jednak tylko pozory. Konieczność serwisowania sprzętu to zawsze niewygodna i problematyczna rozłąka z urządzeniem, które nierzadko wykorzystywane jest jako ważne narzędzie pracy.

Drugim problemem jest krótki okres gwarancji. Apple daje tylko 12 miesięcy gwarancji producenta. Nie oszukujmy się, ten okres jest tak krótki tylko dlatego, żeby firma mogła sprzedawać swoje plany AppleCare Protection, w ramach których gwarancja wydłużana jest np. do 3 lat.

Podejrzewam jednak, że tych planów nie kupuje zbyt wielu użytkowników. Produkty marki Apple, jak na polskie warunki i zarobki są i tak już bardzo drogie. Więc jeśli ktoś kupuje iPhone’a, iPada lub MacBooka, to nie przychodzi mu łatwo dopłacenie paru stów tylko po to, żeby kiedyś tam zyskać jakąś tam ochronę.

Serwis sprzętów Apple (iPhone, iPad, MacBook)

Jednak czas biegnie nieubłaganie i to „kiedyś tam” przychodzi szybciej niż się spodziewaliśmy. Roczna gwarancja Apple’a kończy się i jeśli nie kupowaliśmy sprzętu na firmę, to mamy jeszcze rok ochrony po stronie sprzedawcy, którą gwarantuje nam w Polsce stosowna ustawa. Jednak to nadal tylko dodatkowy rok.

Po dwóch latach, gdy gwarancja i rękojmia przeminą, wszystkie naprawy musimy realizować we własnym zakresie. Również jeszcze podczas trwania okresu gwarancyjnego może się zdarzyć, że uszkodzimy sprzęt z naszej winy i serwis odmówi darmowej naprawy. Wtedy koszty przywrócenia urządzenia do działania mogą być spore.

W obu przypadkach z pomocą przychodzą zewnętrzne serwisy. Magia marki Apple jest tak mocna, że na rynku są fachowcy, którzy na własną rękę postanowili wyspecjalizować się w naprawach iPhone’ów, iPadów i MacBooków.

Serwis iClinica (iPhone, iPad, MacBook). Sprawdź ceny, umów wizytę class="wp-image-1057047" title="Serwis iClinica (iPhone, iPad, MacBook). Sprawdź ceny, umów wizytę"

Takim serwisem jest iClinica, który działa na rynku już od dekady. Firma zajmuje się naprawą smartfonów, tabletów i komputerów, a specjalizuje się właśnie w serwisowaniu sprzętów mobilnych marki Apple.

W serwisie iClinica naprawisz bez problemu wymienisz zbitą szybkę na nową w iPhonie lub zamontują ci nową szybkę razem z wyświetlaczem. Serwisanci szybko i sprawnie wymienią akumulator, złącze ładowania, głośnik, przyciski lub moduł aparatu. Dla nich takie wyzwania nie stanowią problemu.

iClinica wymienia też szybki i wyświetlacze w iPadach. A W MacBookach wymienia akumulatory, dyski, układy chłodzenia i moduły klawiatury. Serwisanci zajmują się też czyszczeniem i przywracaniem do życia sprzętów po zalaniu.

Użytkownicy sprzętu Apple’a przywykli do tego, że się o nich dba i rozpieszcza. Systemy operacyjne aktualizowane są regularnie i przez długi czas. W razie wpadek Apple przygotowuje specjalne programy serwisowe. iClinica pod tym względem również trzyma poziom.

Jeszcze przed naprawą poznamy konkretne koszty. Na stronie internetowej iClinica wystarczy wybrać z cennika nasze urządzenie oraz sprecyzować, co mu dolega. Tak sprawdzimy cenę naprawy.

Następnym krokiem będzie umówienie wizyty w serwisie iClinica. Oczywiście można umówić się online. Punkty serwisowe znajdują się w Poznaniu (Ratajczaka 35), Warszawie (Warecka 9), Wrocławiu (Komuny Paryskiej 14A), Krakowie (Nadwiślańska 11/335) i Bydgoszczy (Jana i Jędrzeja Śniadeckich 4). Lokalizacji jest sporo, ale zapewne nie każdy ma do nich blisko - dla takich osób iClinica przygotowała wysyłkową obsługę napraw - w tym celu wystarczy wypełnić formularz.

Jeśli do serwisu przyjdziemy osobiście na umówioną godzinę, sprzęt od razu trafi w ręce technika, a my zasiądziemy w wygodnym fotelu, dostaniemy gazety do czytania, skorzystamy z sieci Wi-Fi, a obsługa przyniesie poczęstunek.

Tak to powinno wyglądać. Zawsze i wszędzie. W serwisie iClinica to na standard.

*Materiał powstał we współpracy z marką iClinica

Lokowanie produktu
Najnowsze