Klientów przybywa, a zyski rosną. Oferta Magenta 1 w T-Mobile strzałem w dziesiątkę

News/Oprogramowanie 07.11.2019
Klientów przybywa, a zyski rosną. Oferta Magenta 1 w T-Mobile strzałem w dziesiątkę

Klientów przybywa, a zyski rosną. Oferta Magenta 1 w T-Mobile strzałem w dziesiątkę

T-Mobile podzielił się najnowszymi wynikami finansowymi za 3. kwartał 2019 r. Sprawdziliśmy, co można wyczytać z tabel przygotowanych przez operatora.

Jak co kwartał operatorzy telefonii komórkowej publikują swoje wyniki finansowe. Przy okazji raportują zmiany w bazie klientów oraz podają inne ciekawe informacje. Sprawdziliśmy, czy miniony okres był łaskawy dla T-Mobile Polska.

T-Mobile Polska jest w całkiem niezłej kondycji

T-Mobile Polska, chociaż nie jest liderem w przenośności numerów, powiększył jedynie w 3. kwartale 2019 r. bazę klientów r/r o 215 tys. osób. Wzrost w przypadku klientów abonamentowych – czyli w bardziej opłacalnym dla operatora segmencie – był na jeszcze wyższym poziomie: 281 tys. r/r.

t-mobile polska wyniki finansowe 3 kw 2019 1

Jedynie w samym 3. kwartale wzrost wyniósł 60 tys. w przypadku abonamentów. Łącznie zaś na koniec analizowanego okresu firma miała 10,9 mln. Operator utrzymał też niski wskaźnik churn, który opisuje, ilu klientów rezygnuje z usług. Wynosi on obecnie jedynie 0,7 proc. miesięcznie.

Jak to się przekłada na finanse T-Mobile Polska?

Spółka zanotowała w 3. kwartale 2019 r. 423 mln zł zysku EBITDA AL. To o 3,4 proc. więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. W dodatku każdy kwartał br. zakończył się wzrostem tego wskaźnika. Przychody to natomiast 1,61 mld zł. Dobre wyniki udało się wypracować w segmencie usług mobilnych – o 6 proc. lepsze w ujęciu r/r.

t-mobile polska wyniki finansowe 3 kw 2019 1

Firma przekonuje, że dobre wyniki udało się osiągnąć dzięki wprowadzeniu usługi konwergentnej Magenta 1, w ramach której oferowane są usługi głosowe, internet oraz pakiety multimedialne. T-Mobile podąża drogą wytyczoną przez Plusa, który swoje pakiety smartDom i smartFirma rozwija już od lat.

T-Mobile przekonuje, że dotychczasowi abonenci są zadowoleni z usług

Sieć uważa, że wzrost satysfakcji klientów był możliwy „m.in. dzięki rozwojowi cyfrowych kanałów komunikacji z klientami”, co oznacza takie serwisy jak Facebook, YouTube, Instagram i LinkedIn. Zainteresowaniem cieszą się czat online oraz Messenger, dzięki którym klienci rzadziej dzwonią do BOK-u – o 4 proc. w skali roku. Co trzeci klient korzysta z kolei z aplikacji mobilnej operatora Mój T‑Mobile.

t-mobile polska wyniki finansowe 3 kw 2019 1

Jak podaje T-Mobile, „w badaniu satysfakcji klientów indywidualnych TRIM w trzecim kwartale br. w segmencie B2C T‑Mobile uzyskał najwyższą ocenę.”. Operator przypomina też, że wprowadził na mocy współpracy z partnerami ofertę światłowodową, która cieszy się uznaniem klientów. To dobra wiadomość dla osób będących w jego zasięgu, jeśli brać pod uwagę fakt, że nielimitowany internet domowy LTE zamienił się w kolejną ofertę z pakietami.

Wymagania klientów też idą w górę

Zapotrzebowanie abonentów na usługi mobilnej transmisji danych wzrosło w porównaniu do analogicznego okresu rok temu aż o połowę. Co ciekawe, aż 93 proc. danych przesyłanych jest już z użyciem sieci LTE. Aby sprostać zapotrzebowaniu na transfer wzrosła liczba stacji bazowych z agregacją pasma o 40 proc. w skali roku.

t-mobile polska wyniki finansowe 3 kw 2019 1

Łącznie takich stacji jest już 8250, z czego w 2250 lokalizacjach agregowane są wszystkie 4 pasma, do których operator ma dostęp. Jeśli chodzi o zużycie danych w przypadku połączeń VoLTE, wzrost wyniósł aż 200 proc. Nie powinno to jednak dziwić, skoro zwiększa się liczba sprzętów obsługujących tę technologię zarówno w ofercie operatora, jak i będących aktualnie w użyciu.

T-Mobile w Polsce to nie tylko klienci prywatni, ale również biznes

Sieć stale rozwija swoją ofertę dla klientów indywidualnych, ale to tylko jedna strona medalu. W segmencie B2B operator pozyskał kolejnych odbiorców publicznych i to w wielu obszarach takich jak usługi głosowe, transmisja danych i zaawansowane produkty ICT. Z usług T-Mobile Polska korzystają m.in.:

  • Urząd Dozoru Technicznego, gdzie sieć świadczy usługi transmisji danych łączami o wysokim stopniu niezawodności oraz cyberbezpieczeństwa;
  • Centrum Obsługi Administracji Rządowej, gdzie realizuje potrzeby telekomunikacyjne 222 jednostek administracji państwowej, w tym Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Kancelarii Prezydenta RP, Sejmu oraz ministerstw;
  • Miejski Zakład Usług Komunalnych w Wałbrychu, który korzysta z sieci Narrow Band IoT.

Oprócz tego T-Mobile się chwali, że dostarczył „6 z 15 obiektów kolokacyjnych na potrzeby budowy Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, łączącej placówki oświatowe na terenie całego kraju”. To najwięcej spośród wszystkich dostawców usług kolokacji, którzy wzięli udział w projekcie.

Dołącz do dyskusji