iKioski w oddziałach Alior Banku pomogą przekonać klientów do korzystania z bankowości internetowej

Artykuł/Bankowość 07.11.2019
iKioski w oddziałach Alior Banku pomogą przekonać klientów do korzystania z bankowości internetowej

iKioski w oddziałach Alior Banku pomogą przekonać klientów do korzystania z bankowości internetowej

Z różnych względów bankowość internetową omijasz szerokim łukiem? Jest okazja, żeby zmienić stare przyzwyczajenia. W Alior Bank za rękę poprowadzi iKiosk. Z pomocą przyjdzie też bankier, który pokaże, jak się pierwszy raz logować czy wykonać przelew.

W Alior Bank pomyśleli, że warto wyjść naprzeciw tej grupie klientów, którzy nadal oczekują dostępności oddziału oraz bezpośredniego kontaktu z pracownikami banku.

Dostępność nowych technologii, a przede wszystkim szybkie tempo wprowadzania innowacyjnych rozwiązań informatycznych na rynku finansowym, zmieniły zachowania naszych klientów. Tym samym inne są ich oczekiwania w zakresie obsługi w oddziałach Alior Banku. Stąd pomysł, by udostępnić klientom dostęp do sieci i urządzeń mobilnych od razu w oddziale, gdzie mogą skorzystać z pomocy bankiera – mówi Tomasz Gilowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Segment Klienta Indywidualnego.

iKiosk pozwoli poznać bankowość internetową

Od teraz w każdym oddziale Alior Banku znajdziemy iKiosk, czyli miejsce dla klientów, którzy z pomocą bankiera chcą wypróbować bankowość internetową, po raz pierwszy się do niej zalogować i poznać jej możliwości. Ponadto we wszystkich 195 oddziałach Alior Banku dostępne jest również darmowe Wi-Fi. Aby z niego skorzystać, wystarczy połączyć się z siecią o nazwie ALIORBANK_ODDZIAL i wpisać hasło: BankNowosci.

Alior Bank nauczy też aplikacji mobilnej

iKiosk nie jest jedynym pomysłem Alior Banku na zaktywizowanie klientów, którzy do tej pory z bankowości internetowej nie korzystali wcale lub robili to bardzo rzadko. Teraz bankierzy w oddziałach Alior Banku mają smartfony z zainstalowaną demonstracyjną wersją aplikacji mobilnej, by móc pokazać, jak ona działa.

Nasz pracownik poprowadzi klienta krok po kroku, nauczy logowania, wykonywania transakcji – tłumaczy Anna Kaczmarska, Menedżer ds. Wsparcia Sprzedaży w Alior Bank.

Nasi klienci coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie dają bankowość internetowa i aplikacja mobilna. W ciągu roku liczba użytkowników aplikacji naszego banku wzrosła o 80 proc. Z bankowości internetowej z kolei może już korzystać prawie 3 mln naszych klientów – dodaje Marek Wasilewski, Dyrektor Zarządzający w Pionie Sprzedaży Klienta Indywidualnego.

Liczba użytkowników aplikacji Alior Banku rośnie z miesiąca na miesiąc. W trzecim kwartale było ich o 11 proc. więcej niż w drugim. W okresie od lipca do końca września ponad 147 tys. osób zalogowało się na rachunek wyłącznie za pośrednictwem kanałów mobilnych. W tym samym okresie ze zbliżeniowych płatności mobilnych skorzystano 6,4 mln razy.

Liczby te pokazują, jak bardzo rośnie popularność bankowości mobilnej Alior Banku, ale także to jak zmieniają się zwyczaje klientów. W tej chwili w swoim smartfonie mogą zrobić naprawdę wiele, nie tylko nim płacić czy sprawdzić stan rachunku, ale także dokonać przelewu czy wziąć pożyczkę – przekonuje Wioletta Kleczka, Dyrektor Działu Środków Powierzonych Alior Banku, która odpowiada w banku za tzw. digitalizację klientów, czyli zachęcanie ich do korzystania z kanałów cyfrowych.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji