Dokumenty Google otrzymają funkcję Smart Compose. Asystent Google trafi do G Suite

Artykuł/Technologie 21.11.2019
Dokumenty Google otrzymają funkcję Smart Compose. Asystent Google trafi do G Suite

Dokumenty Google otrzymają funkcję Smart Compose. Asystent Google trafi do G Suite

Konferencja Google Cloud Next 19 poświęcona jest głównie zagadnieniom cyfrowej transformacji biznesu. Między innymi ogłoszeniami znalazło się jednak poświęcone popularnym usługom Google Docs oraz G Suite.

G Suite to „korporacyjna” wersja Google Docs oraz pakiet dodatkowych usług przeznaczonych dla przedsiębiorstw. Daje ona możliwości zarządzania przez firmowy dział IT i nieco różni się czasem wprowadzania nowości. Zdarza się, że to użytkownicy darmowego Google Docs „testują” nowe funkcje przed wprowadzeniem ich dla płacących klientów G Suite.

Na użytkowników obu usług czeka wkrótce kilka nowości.

Google Docs – będziemy pisać szybciej i lepiej

Dzięki dodaniu funkcji Smart Compose, Google Docs podpowiedzą nam teraz możliwe rozwinięcie pisanych zdań. Jest to funkcja znana już z Gmaila. Używa ona sztucznej inteligencji, aby przewidzieć sensowne zakończenie tego co piszemy. Smart Compose podobno oszczędza użytkownikom aż 2 miliardy znaków tygodniowo!

Nowa funkcja sprawdzania pisowni będzie używać AI do uczenia się nowych słów. Skorzysta również z Google Search do znalezienia słów, których nie ma w słowniku, ale są elementem branżowego żargonu – np. w przemyśle.

Funkcja sprawdzania pisowni również dostosuje się do tematyki pisanych przez nas dokumentów. Jeśli nasza organizacja używa akronimu lub nazwy kodowej dla wewnętrznego projektu, funkcja nauczy się tej nazwy, a nawet będzie ją poprawiać, jeśli napiszemy ją z błędem!

G Suite otrzyma Asystenta Google

G Suite nareszcie otrzyma wsparcie Asystenta Google’a, dzięki czemu użytkownicy korporacyjni używający tej usługi będą mogli Zarządzać swoim kalendarzem za pomocą poleceń głosowych. Będzie można poprosić asystenta o odczytanie naszych spotkań, zmiany ich czy odwołania. Jest to funkcja znana już ze zwykłego Kalendarza Google.

Aby uzyskać dostęp do tej funkcji w organizacji, należy zapisać się do programu beta. Oprócz tego będzie można wysyłać wiadomości do uczestników konkretnego spotkania, bądź dołączyć do spotkania za pomocą telefonu lub Hangouts. W trakcie spotkania możliwe będzie wydawanie poleceń typu dodanie kolejnego uczestnika lub włączenie funkcji dostępności np. dla osób niewidomych (wtedy wszystkie polecenia mają potwierdzenie głosowe).

Z naszego punktu widzenia pozostaje tylko mieć nadzieję, że wdrażanie nowych funkcji nie będzie ograniczone do kilku wiodących języków, ale i użytkownicy piszący i mówiący po polsku się ich doczekają.

Dołącz do dyskusji

Advertisement