Wideo dnia: „Album” to odpowiedź na dziadka uczącego się angielskiego – nowa reklama Allegro

News/Media 20.11.2019
Wideo dnia: „Album” to odpowiedź na dziadka uczącego się angielskiego – nowa reklama Allegro

Wideo dnia: „Album” to odpowiedź na dziadka uczącego się angielskiego – nowa reklama Allegro

W nowej świątecznej reklamie Allegro próbuje pokazać, że nawet jeśli nie widzimy tego na pierwszy rzut oka, w rodzinie wiele nas łączy. Czasami trzeba tylko tego łączącego elementu poszukać. 

Od 2016 r. Allegro próbuje powtórzyć swój własny mały świąteczny cud. Wtedy to firma wypuściła reklamę o dziadku, który heroicznie próbował nauczyć się angielskiego, bo po drugiej stronie oceanu czekała na niego jeszcze niepoznana wnusia.

Jeszcze długo po świętach połowa internetu, oglądając językowe i rodzinne, perypetie staruszka ukradkiem ocierała łzy wzruszenia. Druga połowa chlipała otwarcie.

Świąteczny „Album” z Allegro

Nowa reklama przedstawia historię, która przynajmniej w swojej pierwszej połowie wielu osobom może wydać się niepokojącą znaną. Oto na święta przybywa seniorka rodu ciepło witana przez wszystkich poza wnuczką w wieku nastoletnim, która niepodnosząc nawet głowy znad smartfona rzuca tylko zdawkowe „Cześć babcia”. Staruszka jeszcze kilkakrotnie próbuje walić głową w smartfon, ale przegrywa z grą o wyścigach. Opowieść o przedstawicielce tego strasznego młodego pokolenia, które świata poza ekranem nie widzi, przybiera jednak pozytywny obrót – taka konwencja świątecznego gatunku.

Pod koniec pokolenia się jednoczą i okazuje się, że ta sama technologia, która nas wciąga i oddziela od innych, może nas też z nimi połączyć. Najważniejsze to dojrzeć realną więź, która wije się między nami i łączy tylko z pozoru odległe od siebie pokolenia.

Tak naprawdę mamy dużo więcej wspólnego ze starszymi członkami rodziny, niż nam się czasem wydaje. Kampania dotyczy tego, co najważniejsze w okresie Bożego Narodzenia w każdej rodzinie: bycia razem. Technologia jest tylko narzędziem, które może być pomocne — deklaruje Maciej Twardowski, dyrektor wykonawczy w Ogilvy, które przygotowało dla Allegro kampanię komunikacyjną „Znajdź to, co najważniejsze teraz”.

Tegoroczna reklama znów ma za zadanie wycisnąć z nas łzy wzruszenia. Taka jest zresztą konwencja gatunku. Kto jej nie lubi, lepiej niech ze szczególną ostrożnością podchodzi do telewizora. Podniosła atmosfera, świąteczne światełka, radość obdarowywania i sto wariacji na temat ważnej roli, która gra w naszym życiu rodzina, będzą nas atakowały jeszcze przez dobry miesiąc.

Reklama będzie emitowana w różnych wersjach w telewizji, w mediach społecznościowych i na stronie Allegro. W pełnej wersji dostępna jest na YouTubie.

Dołącz do dyskusji

Advertisement