T-Mobile ma problem z iMessage. iPhone’y same z siebie ślą płatne SMS-y do Wielkiej Brytanii

Operatorzy 27.09.2019
T-Mobile ma problem z iMessage. iPhone’y same z siebie ślą płatne SMS-y do Wielkiej Brytanii

T-Mobile ma problem z iMessage. iPhone’y same z siebie ślą płatne SMS-y do Wielkiej Brytanii

Użytkownicy sieci T-Mobile mają problem z iMessage. Usługa nie chce się aktywować, a w dodatku iPhone’y wysyłają SMS-y do Wielkiej Brytanii. Zapytaliśmy operatora, o co chodzi.

Posiadacze smartfonów Apple’a, którzy są klientami T-Mobile Polska, mają problem. W niektórych przypadkach nie mają możliwości aktywowania usługi iMessage. W dodatku system operacyjny w ich imieniu wysyła dodatkowo płatne SMS-y na numery w Wielkiej Brytanii.

Sprawa wyszła na jaw, gdy użytkownicy zaczęli dostawać dziwne SMS-y.

W wiadomościach odebranych od nadawcy podpisanego enigmatycznie „INFO” widnieją ciągi znaków heksadecymalnych. Wygląda to groźnie, a jak podaje portal niebezpiecznik.pl, po zdekodowaniu przykładowego SMS-a tego typu, można odczytać coś takiego:

yREG-RESP?v=3;
r=779119582;
n=+48[NUMER_TELEFONU_KLIENTA_T-MOBILE];
s=025D89[…]3F10

Naprowadziło to klientów na to, że to problem z usługą iMessage. W normalnych warunkach iPhone’y najpierw próbują ją aktywować, a potem otrzymują potwierdzenie z serwera. Coś w konfiguracji się jednak popsuło i te komunikaty przychodziły jako widoczne SMS-y.

iMessage w T-Mobile nie działa

Problem z iMessage polega na tym, że telefon nie jest w stanie aktywować komunikatora integrującego się z SMS-ami. Nie wiadomo jeszcze, dlaczego tak się dzieje i kto ponosi za to odpowiedzialność.

Problem jest przy tym dość poważny, bo nie tylko klienci zostają odcięci od usługi, ale w dodatku są narażeni na dodatkowe koszty. W końcu SMS-y wysyłane na Brytyjskie numery są dodatkowo taryfikowane.

W tej sprawie udaliśmy się po wyjaśnienia do operatora.

Zidentyfikowaliśmy problem i sprawa jest analizowana przez naszych ekspertów. Ze względu na to, że nie możemy jednoznacznie powiązać przyczyn problemu z naszą siecią, kontaktujemy się z naszymi partnerami by wspólnie pracować nad jego rozwiązaniem. Gdy tylko będziemy mieli więcej informacji na ten temat, przekażemy oświadczenie w tym temacie. Niezależnie od przyczyn problemu oraz mając na uwadze dobro naszych Klientów informujemy, że reklamacje odnoszące się do tej konkretnej sprawy dotyczące zwrot kosztów poniesionych na wysyłkę SMS-ów do Wielkiej Brytanii będą rozpatrywane pozytywnie – podaje biuro prasowe T-Mobile

Operator nie potwierdził tego, że problem dotyczy wyłącznie osób, które przeniosły numer do sieci T-Mobile, jak z początku uważano. Okazuje się jednak, że dotknął on również te osoby, które były klientami operatora od początku. Sieć nie podała też informacji na temat tego, kiedy usterka zostanie usunięta.

Szkoda też, że T-Mobile, chociaż trafnie zidentyfikował problem, nie anuluje opłat za wspomniane SMS-y automatycznie, tylko wymaga kontaktu ze strony abonenta. Cieszy natomiast, że telekom nie chowa głowy w piasek i nie udaje, że nic się nie stało, tylko przyznaje, że problem istnieje i obiecuje zwrot środków.

Jak naprawić problem z iMessage w T-Mobile?

Biuro Obsługi Klienta operatora na razie nie ma dla swoich klientów rozwiązania i prosi o cierpliwość. iMessage w T-Mobile można jednak próbować naprawić samodzielnie.

Wymaga to wyłączenia zarówno usługi iMessage, jak i Face Time. Dopiero wtedy należy zrestartować telefon, a aktywacji usługi Apple’a dokonać dopiero po restarcie.

Nie mogę jednak zagwarantować, że to wystarczy. Abonenci sieci T-Mobile, którzy korzystają z iPhone’ów, powinni dokładnie przyjrzeć się swoim ostatnim i nadchodzącym fakturom…

Dołącz do dyskusji