I ty możesz docenić przedsiębiorcze Polki. Startuje konkurs na Bizneswoman Roku

Artykuł/Biznes 20.09.2019
I ty możesz docenić przedsiębiorcze Polki. Startuje konkurs na Bizneswoman Roku

I ty możesz docenić przedsiębiorcze Polki. Startuje konkurs na Bizneswoman Roku

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką już po raz jedenasty nagrodzi kobiety, które nie boją się realizować odważnych biznesowych, społecznych i kulturalnych projektów oraz mężczyzn, którzy wspierają kobiety w swoich środowiskach pracy.

To największy i najstarszy konkurs dla kobiet, który nagradza również mężczyzn. W tym roku kapituła rozda 10 statuetek.

Chcemy pokazać różnorodność projektów tworzonych przez kobiety, ich zasięg i osiągnięcia. Wierzymy, że wszystkie dokonania biznesowe są inspiracją dla innych kobiet oraz przyczyniają się do nagłaśniania ich sukcesów nie tylko tu, ale też na całym świecie – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i twórczyni konkursu.

Właśnie dlatego konkurs podzielony jest na kilka otwartych kategorii:

  • Biznes Roku z dwiema podkategoriami: Firma: przychód poniżej 10 mln zł oraz Firma: przychód powyżej 10 mln zł,
  • Start-up Roku,
  • Pomysł na Start/Biznes lokalny,
  • Liderka w Nowych Technologiach
  • Działalność społeczna.
Zeszłoroczna gala. fot. Podlewski/AKPA

Ważne są również kategorie zamknięte, w których kandydaci i kandydatki nominowani są przez ekspertów, członków jury oraz fundację

  • Grand Prix: Inspiratorka Roku,
  • Nauka i Biznes,
  • Kobieta Sztuki
  • Male Champion of Change,
  • Female Champion of Change,

Szczególnie ciekawie prezentują się dwie ostatnie kategorie. Nagradzane są w nich osoby działające na rzecz wzmacniania roli kobiet w biznesie, które dokonały realnych zmian kultury i polityki w swoich firmach.

Różnorodność jest elementem naszej strategii już od ponad dekady i w pełni wykorzystujemy potencjał, jaki z niej płynie. Współpraca w środowisku o równych szansach dla wszystkich ma wpływ również na poziom innowacyjności, a także wyniki finansowe firmy – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard.

Do ubiegłorocznej edycji zgłoszono aż 584 kobiety.

Nominowały je osoby trzecie, które uważały, że Panie zasługują na docenienie swojej pracy. Byli np. klienci ich firm, partnerzy biznesowi czy przyjaciele. Konkurs adresowany jest bowiem zarówno do dużych firm, jak i do startupów czy lokalnych biznesów. Organizatorzy chcą dotrzeć do bizneswoman z całej Polski i podkreślają, że marki z szansą na międzynarodowy sukces rodzą się często z dala od stolicy.

Konkurs realnie wpływa na świadomość społeczną i pokazuje kobietom, jak szerokie mają przed sobą perspektywy działania oraz że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych – mówi Anna Solarek, Dyrektor komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services, partnera wspierającego konkurs Bizneswoman Roku.

Kapituła przyjmuje już nominacje.

Nominacja można zgłaszać przez stronę konkursu. Kandydatki mogą zgłaszać się samodzielnie albo może je nominować ktoś z otoczenia. Nowością tegorocznej edycji jest sesja pitchingowa. Finalistki będą miały „własne 5 minut” na przedstawienie swojego projektu przed jury, któremu od 10 lat przewodzi dr Irena Eris. Decyzja o wygranej zostanie podjęta dopiero po rozmowach z nominowanymi.

Zgłoszenia przyjmowane są do 22 listopada.

Dołącz do dyskusji