Toyota Bank Polska ma nowy system bankowości online. Zmienił się sposób autoryzacji transakcji

Artykuł/Bankowość 20.08.2019
Toyota Bank Polska ma nowy system bankowości online. Zmienił się sposób autoryzacji transakcji

Toyota Bank Polska ma nowy system bankowości online. Zmienił się sposób autoryzacji transakcji

Toyota Bank Polska wprowadza mechanizmy spełniające wymogi nadchodzącej coraz większymi krokami unijnej dyrektywy PSD2. Ich bankowość elektroniczna w nowej odsłonie ma wprowadzić chociażby inny niż do tej pory sposób na autoryzację transakcji.

Mająca m.in. za zadanie właściwą organizację rynku finansowego unijna dyrektywa PSD ma już 10 lat i do obecnej rzeczywistości ma się ciut jak pięść do nosa. Nowa – PSD2 (dla której granicznym terminem dla Polski jest obecnie 14 września), która za chwilę zacznie obowiązywać w naszym kraju wprowadza kilka znaczących i oczekiwanych zmian.

Nowe przepisy wprowadzają m.in. procedurę silnego uwierzytelnienia, powołują do życia tzw. małą instytucję płatniczą, rozpoczynają na dobre erę open-bankingu i wprowadzają nową kategorię usługodawców, czyli osobę trzecią (TPP – third party provider) oraz regulują sprawy związane z nieautoryzowaną transakcją.

Banki przygotowują się na nowe.

Ze zmianami wprowadzonymi przez dyrektywę PSD2 każdy z nas będzie miał do czynienia. Dlatego poszczególne banki już zaczęły informować swoich klientów o nadchodzących modyfikacjach. Na taki komunikat zdecydowano się m.in. w mBanku. Ten uczula swoich użytkowników, że po 14 września zmieni się nawet sposób logowania na konto. Być może będzie potrzebny SMS.

Klientom mBanku przyjdzie też znowu przyzwyczaić się do podawania kodu PIN przy okazji płatności zbliżeniowych: przy co piątej transakcji albo po osiągnięciu limitu 150 euro. Przy okazji tych zmian banki muszą też – bo taki jest właśnie zamysł dyrektywy PSD2 – zrobić nieco więcej miejsca przy finansowym stole i zaprosić do niego inne podmioty.

Dyrektywa PSD2 jest ogromnym wyzwaniem dla banków, ale także dla strony trzeciej, która będzie dzięki tej regulacji realizować zupełnie nowe usługi finansowe. Wymaga to wielu zmian organizacyjnych i technologicznych, także w zakresie bezpieczeństwa, ponieważ otwierając się na rynek, banki narażają się na dodatkowe możliwości ataków cybernetycznych – przekonuje Maciej Kostro ze Związku Banków Polskich.

Toyota Bank Polska z nowym sposobem autoryzacji transakcji.

Wśród instytucji przygotowujących się na wejście w życie regulacji zawartych w dyrektywie PSD2 nie brakuje też Toyota Bank Polska, który właśnie zapowiada sporo nowości. W tym przede wszystkim nową bankowość internetową oraz aplikację mobilną służącą do autoryzacji transakcji.

Nowa bankowość internetowa Toyota Bank Polska to przejrzyste menu i kafelkowy układ pulpitu z miniaplikacjami, zapewniający łatwy i szybki dostęp do wszystkich funkcji systemu. Zarówno korzystając z tabletu, jak i ze smartfonu. Za bezpieczeństwo użytkowników odpowiada silne uwierzytelnienie klienta oraz mechanizm dynamicznego powiązania.

Autoryzacja transakcji specjalną aplikacją.

Aplikację „Mobilna Autoryzacja Toyota Bank” można pobrać z Google Play lub App Store. Przystosowana jest do większości urządzeń mobilnych. Od 14 września będzie jedynym narzędziem do autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej Toyota Bank Polska.

Do dyspozycji klientów ciągle pozostają automatyczny system telefoniczny (IVR) oraz Infolinia. Od 14 września 2019 r. większość usług i dyspozycji możliwych będzie do zrealizowania również tymi kanałami. Ale przedstawiciele Toyota Bank Polska będą zachęcać do korzystania z najnowszych sposobów.

Aplikacja najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

Toyota Bank miał wykonać wiele analiz prawnych, z których wynikło, że przy okazji weryfikacji transakcji właśnie aplikacja mobilna jest obecnie jedynym sposobem na pełną realizację wymogów bezpieczeństwa, określonego nowymi przepisami.

Nie spełniają ich zarówno stosowane dotychczas tokeny sprzętowe – z uwagi na brak powiadamiania o kwocie transakcji oraz danych odbiorcy, jak i również SMS-y – szczególnie w zakresie wypełnienia wymogu, aby wszelkie zmiany kwoty lub odbiorcy skutkowały unieważnieniem wygenerowanego kodu uwierzytelniającego z powodu braku kontroli nad raz wysłanym kodem SMS. Z tego względu, ta forma autoryzacji nie była brana pod uwagę w trakcie analiz nad wdrożeniem wymogów ustawy. Wcześniejsze wdrożenie zapewnia klientom elastyczne przejście na nową formę autoryzacji transakcji. Jednocześnie zapewniamy, że zarówno teraz, jak i po 14 września nasi klienci wciąż będą mieli dostęp do bankowości w formie telefonicznej – obiecuje Małgorzata Wachowska, Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Wsparcia Biznesu i Procesów w Toyota Bank Polska.

Dołącz do dyskusji