Teraz dostaniesz aż trzy miesiące darmowych testów Spotify Premium. Ile daje konkurencja?

News/Technologie 22.08.2019
Teraz dostaniesz aż trzy miesiące darmowych testów Spotify Premium. Ile daje konkurencja?

Teraz dostaniesz aż trzy miesiące darmowych testów Spotify Premium. Ile daje konkurencja?

Spotify poinformował, że wydłuża darmowy okres próbny usługi Premium do trzech miesięcy. Cieszmy się z tej hojności, choć podejrzewam, że to presja ze strony rosnącej liczby użytkowników Apple Music.

Spotify do niedawna był niekwestionowanym liderem usług muzyki strumieniowanej, ze znaczącą przewagą popularności względem Tidala, Deezera czy innych. Jednak odkąd istnieje Apple Music, przewaga lidera zaczęła topnieć. Trudno się dziwić: Apple Music jest nie tylko świetne, jak Spotify, to na dodatek jest domyślną usługą tego rodzaju dla użytkowników produktów Apple’a.

Prawdopodobnie to właśnie ten napływ użytkowników był wiodącym motywem dla tej szczodrości ze strony Spotify. Jeżeli zdecydujesz się jako nowy użytkownik przetestować usługę, to pierwsze 90 dni jej płatnej wersji nie wiąże się z żadnymi opłatami. Do tej pory było to 30 dni.

90 dni Spotify Premium na próbę, bez opłat. A co właściwie daje płatna wersja?

Darmowa wersja usługi Spotify nie pozwala na pobieranie utworów do pamięci urządzenia, polegając wyłącznie na strumieniu bezpośrednio z serwera – co jest problemem, gdy mamy mały pakiet danych, jesteśmy w roamingu czy bez zasięgu Sieci. W Spotify Premium nie usłyszymy też reklam między utworami, nie mamy żadnych limitów w wyborze kolejnych piosenek do odtworzenia czy ich przełączania.

Spotify Premium kosztuje 20 zł miesięcznie dla wszystkich, 10 zł miesięcznie dla studentów, 30 zł miesięcznie w wersji rodzinnej (sześć osobnych kont) i 25 zł miesięcznie dla mieszkających pod tym samym adresem dwóch osób.

Trzy miesiące muzyki za darmo. A ile daje konkurencja?

Niemal wszystkie usługi muzyczne życzą sobie opłaty abonamentowej za działanie bez żadnych ograniczeń. Sprawdźmy, kto i ile daje nam czasu na eksperymentowanie.

Widać wyraźnie, że przede wszystkim rynkowi liderzy przepychają się między sobą o to, kto da więcej. Reszta z wiodących usług daje nam 30 dni, które – tak po prawdzie – i tak prawdopodobnie w zupełności wystarczają, by ustalić czy usługa nam odpowiada. Choć warto mieć na uwadze, że jeśli bardzo chcemy zaoszczędzić, to łącznie liderzy zapewniają nam 270-dniową, darmową przygodę z muzyką. Choć zachęcam do wyboru tej jednej, konkretnej usługi. Nawet nie wiecie, ile cudownych zespołów poznałem przez to, że mój Spotify od lat śledzi mój gust i wie, co nowego mi proponować.

Dołącz do dyskusji