Idea Bank wskazuje, jak radzić sobie z oszustami wykorzystującymi infolinię

Artykuł/Bankowość 29.08.2019
Idea Bank wskazuje, jak radzić sobie z oszustami wykorzystującymi infolinię

Idea Bank wskazuje, jak radzić sobie z oszustami wykorzystującymi infolinię

Idea Bank stawia na bezpieczeństwo swoich klientów. Po wprowadzeniu oprogramowania zabezpieczającego Trusteer Rapport firmy IBM, czas na rozprawienie się z przestępcami próbującymi wykorzystać infolinię.

Przestępcy dwoją się i troją, żeby tylko móc włamywać się na bankowe konta. Niekiedy niestety najefektywniejszym na to sposobem, jest ten najprostszy. Jak w przypadku oszustów podszywających się pod numer bankowej infolinii, którzy proszą klientów o podanie kodów jednorazowych otrzymanych SMS-em. Wtedy już nic im nie stoi na przeszkodzie, by okraść dane konto.

Idea Bank proponuje 6 bezpiecznych kroków.

Idea Bank właśnie opublikował specjalny poradnik, w którym krok po kroku tłumaczy, jak nie stać się ofiarą tego typu przestępstw. Wszystko sprowadza się do 6 rad:

• Pamiętaj, NIE PODAWAJ NIKOMU haseł do bankowości ani kodów jednorazowych, które otrzymujesz w momencie dokonywania transakcji w bankowości;

• Bank NIGDY nie prosi o podanie haseł jednorazowych ani haseł do bankowości;

• Bank NIGDY nie prosi też o podanie całego hasła do kontaktu telefonicznego, a jedynie o wskazane znaki z hasła

• Jeśli otworzyłeś podejrzany e-mail lub załącznik, NIE BAGATELIZUJ tego błędu – niezwłocznie oddaj komputer do wyczyszczenia przez specjalistów, zaloguj się do bankowości z innego urządzenia i zmień hasło, w razie pytań skontaktuj się z infolinią Banku;

• Pobierz i zainstaluj system IBM Trusteer (dostępny na stronie logowania do bankowości Idea Cloud).

Każde połączenie jest szyfrowane.

Idea Bank przekonuje swoich klientów, że każde połączenie z bankiem jest szyfrowane za pomocą klucza szyfrującego, czego dowodem jest zapis „https://” zamiast „http://” w adresie w przeglądarki internetowej. Dodatkowo sesja szyfrowana oznaczona jest symbolem kłódki znajdującym się (w zależności od przeglądarki) w pasku adresu u góry ekranu lub w pasku stanu w prawej dolnej części ekranu. Dlatego tak istotne jest, żeby przed zalogowaniem się do systemu bankowości elektronicznej Idea Bank, zawsze sprawdzić, czy połączenie jest szyfrowane i czy wyświetlany certyfikat nie stracił ważności.

Idea Bank wszelkie informacje i porady dotyczące bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej oraz wskazania, jak reagować na telefonicznych oszustów zebrał w jednym miejscu – na swojej stronie internetowej.

Dołącz do dyskusji