Allegro wprowadza kolejne zmiany w prowizjach dla sprzedających. Będzie drożej

News/Biznes 06.08.2019
Allegro wprowadza kolejne zmiany w prowizjach dla sprzedających. Będzie drożej

Allegro wprowadza kolejne zmiany w prowizjach dla sprzedających. Będzie drożej

Zajmując pozycję lidera, można trochę swobodniej dyktować podwyżki swoim klientom. Allegro kolejny raz zwiększa prowizje pobierane od sprzedających. Tym razem podwyżki dotyczą akcesoriów samochodowych i zabawek.

Nowy cennik Allegro wejdzie w życie 14 sierpnia 2019 r. Podwyższone zostaną prowizje od sprzedaży następujących produktów:

Akcesoria samochodowe: w kategorii Elektronika samochodowa zostanie wyrównana wysokość prowizji od sprzedaży. Obecnie wynosi ona 9 proc. (a w kilku podkategoriach Elektroniki samochodowej 5 proc.), ale nie więcej niż 50 zł. Nowa stawka prowizji będzie wynosić w całej kategorii:

  • 9 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 150 zł,
  • 13,5 zł + 6 proc. od nadwyżki ponad 150 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
  • Bez względu na koszt przedmiotu, prowizja nie wyniesie więcej niż 50 zł.

Wysokość prowizji zmieni się również w kategoriach Dywaniki, Pióra wycieraczek, Pokrowce, Żarówki (w ramach kategorii Akcesoria samochodowe). Obecnie wynosi ona 8 proc. (ale nie więcej niż 50 zł). Nowa stawka prowizji wyglądać będzie następująco::

  • 9 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 50 zł,
  • 4,5 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
  • Bez względu na koszt przedmiotu, prowizja nie wyniesie więcej niż 50 zł.

Zmiany dotkną też zabawek sprzedawanych na Allegro. Konkretniej: w kategorii Dziecko > Zabawki (z wyjątkiem podkategorii: Klocki, Gry) wysokość prowizji od sprzedaży z 10 proc. zmieni się na:

  • 12 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 50 zł,
  • 6 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.

Dobre zmiany dla kupujących

Od 14 sierpnia, dla wygody kupujących, w programie Super Sprzedawca Allegro zapowiedziało zwiększenie wymaganego udziału zamówień, w których sprzedający udostępniają klientom numery do śledzenia paczek – z 50 do 80 proc. Zmianę Allegro tłumaczy tym, że kupujący w Allegro lubią śledzić swoje zamówienia. 89 proc. z nich deklaruje, że powiadomienie o statusie przesyłki jest dla nich bardzo istotne. Warunek ten zacznie być uwzględniany w kwalifikacjach do programu od 13 września.

Kolejną dobrą zmianą dla kupujących w Allegro będzie tzw. produktyzacja. To dziwne słowo oznacza, że sprzedający na Allegro będą mogli łączyć swoje produkty z produktami z bazy Allegro. Chodzi o bardzo podobny mechanizm do tego, który znacie chociażby z Amazonu. Kupując produkt A, Allegro zasugeruje nam jego zakup w pakiecie z produktem B (i C i D…). Dzięki temu kupujący mają mieć łatwiejszy dostęp do pełnej oferty Allegro. Chodzi oczywiście o to, żeby wydawali tam więcej pieniędzy.

Coś mi mówi, że to nie koniec podwyżek dla sprzedających na Allegro

Pół roku temu wzrosły prowizje od sprzedaży smartfonów i telefonów komórkowych do 4,5 proc. Niewątpliwym plusem Allegro jest na pewno to, że prowizja pobierana jest dopiero w momencie sprzedaży danego produktu. Oznacza to, że samo wystawienie (o ile nie chcemy dodatkowo wyróżnić naszej oferty) jest bardzo tanie (w przypadku niektórych kategorii wręcz darmowe) w porównaniu do konkurencyjnych platform.

Obawiam się tylko, że kolejne podwyżki prowizji pobieranych przez Allegro sprawią, że korzystanie z tej platformy przestanie się opłacać. Sprzedający przeniosą się gdzieś, gdzie będą mogli taniej sprzedawać swoje produkty, a kupujący podążą w ślad za nimi, żeby płacić mniej za swoje internetowe zakupy. Na pewno nie stanie się to zbyt szybko. Allegro ma bardzo mocną pozycję na polskim rynku e-commerce.

Ściślej rzecz ujmując: jest to najpopularniejsza platforma handlowa w naszym kraju z doskonale wypozycjonowanymi stronami w wyszukiwarce Google. Jeśli jakiś internetowy sprzedawca nie ma swojego sklepu na Allegro, to – nie licząc podmiotów zajmujących się sprzedażą bardzo specjalistycznych, bądź niszowych produktów, tak jakby nie istniał. Allegro wie o tym doskonale, dlatego też nie ma żadnych oporów w maksymalizacji swoich zysków przez kolejne podwyżki.

Wszystkie zmiany, których wprowadzenie zaplanowano na 14 sierpnia zostały opisane szczegółowo na stronach Allegro.

Dołącz do dyskusji