Szybki milion, czyli Żappka hitem sklepów z aplikacjami. Co przyciąga klientów do tej appki?

Artykuł/Spiders Web 11.07.2019
Szybki milion, czyli Żappka hitem sklepów z aplikacjami. Co przyciąga klientów do tej appki?

Szybki milion, czyli Żappka hitem sklepów z aplikacjami. Co przyciąga klientów do tej appki?

Sieć sklepów Żabka stworzyła mobilną aplikację Żappka, która ma już ponad milion pobrań. Użytkownicy programu mogą liczyć na nagrody za zakupy i preferencyjne ceny.

Pod koniec lutego 2019 r. sieć sklepów Żabka, licząca ponad 5,3 tys. placówek w Polsce, uruchomiła pilotażową wersję Żappki — aplikacji mobilnej dla swoich klientów. W czerwcu została udostępniona oficjalna wersja programu. W lipcu przedstawiciele firmy poinformowali, że liczba użytkowników aplikacji mobilnej przekroczyła milion.

Żappka częściej pobierana od Facebooka

Żappka została jedną z najpopularniejszych darmowych aplikacji w Google Play i App Storze, która jest pobierana nawet częściej niż Facebook czy Messenger.

Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. Finansów i Rozwoju sieci Żabka, powiedział, że aplikacja Żappka, mimo że nie oferuje opcji zakupów online, zajęła jedno z pierwszych miejsc wśród najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce.

To najlepszy dowód na to, że w pełni odpowiedzieliśmy na oczekiwania klientów, stwarzając nowe możliwości prezentacji naszej oferty połączonej z programem lojalnościowym. Codziennie odnotowujemy kilkadziesiąt tysięcy nowych rejestracji, a sprzedaż produktów promowanych w aplikacji stale rośnie — dodał Tomasz Blicharski.

Żappka daje trzy podstawowe korzyści.

Po pierwsze — punkty za zakupy (tzw. żappsy), które można wymienić na nagrody. Jeden złoty jest równy czterem punktom. Podczas skanowania towarów w sklepie, musisz podać kasjerowi specjalny kod w aplikacji, wtedy zostaną naliczone punkty. Co ciekawe, za rejestrację w aplikacji użytkownik natychmiast otrzymuje 150 punktów w prezencie. Jednak tego nie wystarczy, aby otrzymać nagrodę. Musisz mieć co najmniej 160 żappsów, aby wymienić je w sklepie na Gumę Turbo. Coca Colę (200 ml) dostaniesz za 300 punktów, Hot Doga Classic za 500 punktów, a kawę (200 ml) za 600 żappsów.

Po drugie — specjalne zniżki dla użytkowników aplikacji. W tej chwili widzę, że Żappka oferuje kawę (200 ml) ze zniżką 55 proc., czyli w cenie 2 zł. Wyjaśniono jednak, że oferta obejmuje jedną sztukę wybranego produktu. Lista „wyjątkowych ofert” zmienia się co kilka minut i z reguły zawiera trzy pozycje. Popularnością wśród klientów cieszy się napój smoothie Foodini — cena z aplikacją mobilną wynosi 3,99 zł, bez aplikacji – 4,99 zł.

Po trzecie — mapa sklepów Żabka i godziny pracy. Przydatna funkcja, zwłaszcza w niedziele niehandlowe, podczas których sklepy Żabki są czynne.

Żappka: jak się zarejestrować?

Aplikacja mobilna Żappka jest bezpłatna i dostępna na smartfonach z Androidem oraz iOS-em. Po pobraniu aplikacji należy zarejestrować się w programie za pomocą profilu na Facebooku lub wpisując imię, adres e-mail i hasło.

Interfejs programu został stworzony przez firmę Ueno, specjalizującą się w rozwiązaniach dla masowych użytkowników. Zanim zrobili Żappkę, opracowali aplikacje mobilne Ubera, Airbnb i Reutersa.

Nowe funkcje zmierzają do aplikacji.

Serwis Wiadomości Handlowe informuje, że przyszłe aktualizacje programu będą stopniowo rozszerzać możliwości aplikacji, w tym pojawią się „inspirujące materiały” i możliwość tworzenia listy zakupów.

W ramach prac nad aplikacją skupiamy się na dalszym rozwoju i rozszerzaniu funkcjonalności. Jedną z możliwych funkcji jest „Grab & go”, ale dziś jest zbyt wcześnie, aby mówić o szczegółach — mówi Michał Opacki, dyrektor ds. Rozwiązań cyfrowych w Żabce.

Wyniki badania Gemius/PBI z maja 2019 r. pokazują, że Rossmann zajął pierwsze miejsce wśród sklepów z aplikacjami mobilnymi, dalej OLX, Allegro i McDonald’s.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji