Nie daj się zaskoczyć. mBank wprowadza duże zmiany w sposobie logowania do serwisu transakcyjnego

Artykuł/Bankowość 30.07.2019
Nie daj się zaskoczyć. mBank wprowadza duże zmiany w sposobie logowania do serwisu transakcyjnego

Nie daj się zaskoczyć. mBank wprowadza duże zmiany w sposobie logowania do serwisu transakcyjnego

14 września mBank wprowadzi ważne zmiany dotyczące m.in. sposobu logowania do serwisu transakcyjnego. Ruszyła kampania informacyjna, która ma przygotować klientów na nowe.

„Nie daj się zaskoczyć” – takim hasłem mBank informuje o zmianach w sposobie logowania i autoryzacji, które nastąpią od 14 września. Klienci otrzymują w serwisie transakcyjnym wiadomości z krótkim przeglądem zmian i linkiem do artykułu, który dokładnie omawia wszystkie nowości. Bank tłumaczy, że zmiany mają związek z dostosowaniem do unijnej dyrektywy o mało przyjaznym skrócie PSD2.

Koniec z prostym logowaniem do serwisu transakcyjnego.

To ciekawe, ale największe kontrowersje wzbudzają wśród użytkowników zmiany w sposobie logowania do serwisu transakcyjnego. Widać to szczególnie w komentarzach pod tekstami na ten temat. „Będzie trudniej” – taki wniosek wysnuwają użytkownicy, zapominając przy tym, że powinno być zarazem bezpieczniej.

Obecnie, żeby zalogować się do serwisu transakcyjnego przez przeglądarkę wystarczy podanie loginu i hasła.  Od września użytkownicy zostaną poproszeni o dodatkowe zabezpieczenie: będzie to hasło SMS lub mobilna autoryzacja przez aplikację.

Jeżeli chcemy logować się szybciej, będzie jeszcze trzecia opcja – zapamiętanie przeglądarki, do czego mBank zachęca:

To duże ułatwienie, zachęcamy, abyś z niego skorzystał. Wystarczy, że w serwisie transakcyjnym klikniesz w nasz komunikat (zobacz niżej, jak on wygląda) i potwierdzisz to kodem sms lub mobilną autoryzacją.

Taki mechanizm jest oczywiście znany od dawna i stosowany przez wiele witryn.

Istotne jest, że nie zmieni się sposób logowania do aplikacji mobilnej.

Mobilna autoryzacja za pomocą dedykowanej aplikacji mBank Token.

Mobilna autoryzacja odbywać się będzie nie tylko z poziomu aplikacji mBanku na smartfony i tablety, jak to dzieje się teraz, ale również z dedykowanej aplikacji mBank Token. Oprogramowanie dostępne będzie w Apple App Store i Google Play. Mobilna autoryzacja będzie dostępna na wszystkich urządzeniach, na których mamy zainstalowaną i aktywowaną aplikację.

mBank zwraca uwagę, że chodzi nie tylko o wygodę, ale i bezpieczeństwa – bo powiadomienie autoryzacyjne będzie dostępne na wielu urządzeniach, dlatego będzie można je anulować np. w przypadku, gdy telefon wpadł w niepowołane ręce, a złodziej jakimś cudem był w stanie zalogować się do aplikacji.

Jakie inne zmiany czekają klientów mBanku?

Zmianie ulegnie sposób aktywacji aplikacji mobilnej. mBank będzie mógł prosić o podanie kody do ostatnio zainstalowanej aplikacji, hasła do serwisu transakcyjnego lub wybranych cyfr z karty płatniczej.

Od 14 września wyłączona zostanie lekka wersja serwisu transakcyjnego dostępna pod adresem www.m.mbank.pl. mBank chce, by klienci korzystali z aplikacji mobilnej.

mBank przypomina również, że w związku z wymogami dyrektywy PSD2 możemy być częściej proszeni podanie kodu PIN przy transakcjach zbliżeniowych kartami. Dotyczy to również transakcji poniżej 50 zł. Dyrektywa PSD2 wprowadza zmianę wytycznych dotyczących autoryzacji PIN-em. Ma to się odbywać co piątą transakcję lub szybciej, jeżeli przekroczymy limit 150 eur.

Dołącz do dyskusji