Twój MacBook Air się nie włącza? To wada fabryczna, Apple naprawi go za darmo

News/Sprzęt 01.07.2019
Twój MacBook Air się nie włącza? To wada fabryczna, Apple naprawi go za darmo

Twój MacBook Air się nie włącza? To wada fabryczna, Apple naprawi go za darmo

Niektóre egzemplarze komputerów MacBook Air opuściły linię produkcyjną z poważną usterką. Część z nich ma uszkodzoną płytę główną. Producent będzie serwisował te urządzenia, również po okresie gwarancyjnym.

Jak wynika z wewnętrznej komunikacji pomiędzy Apple’em a autoryzowanymi punktami serwisowymi (do korespondencji dotarł 9to5Mac), firmie zdarzyła się mała wpadeczka. Na szczęście ponoć tyczy się ona bardzo niewielkiej liczby urządzeń. A konkretniej, małej partii produkcyjnej komputerów MacBook Air 2018 z 13-calowym wyświetlaczem Retina.

Według tej korespondencji, komputery opuściły linię produkcyjną z wadliwą płytą główną. Apple ponoć wie dokładnie, o którą partię laptopów chodzi i dysponuje konkretną bazą numerów seryjnych. Firma będzie kontaktować się z posiadaczami tych urządzeń indywidualnie, proponując ich nieodpłatną naprawę.

13-calowy MacBook Air z Retiną się nie włącza? Serwis prawdopodobnie uzyskasz za darmo.

Z korespondencji, jaka wyciekła do mediów, nie wynika, co dokładnie jest przyczyną usterki. Wiadomo tylko, że jest związana z zasilaniem. Nie są w niej podane nawet symptomy, jednak jak 9toMac zauważa, większość zgłaszanych w internecie problemów z tym komputerem jest opisywana przez użytkowników jako „nie włącza się”.

Apple jeszcze oficjalnie nie ogłosił programu darmowej naprawy MacBooków Air. Według przechwyconej korespondencji ma on obowiązywać przez cztery lata od zakupu komputera, a więc jest niezależny od standardowej opieki gwarancyjnej.

To już któryś z kolei program naprawczy Apple’a w tym roku.

W czerwcu uruchomiono program wymiany potencjalnie eksplodujących MacBooków Pro. W maju ruszył program wymiany wadliwych klawiatur i wyświetlaczy w MacBookach. Zresztą, jeśli chodzi o klawiatury w nowych komputerach Apple’a, to jest to ogólnie dość delikatna sprawa, która bardzo dzieli użytkowników tych sprzętów.

Występowanie tak dużej liczby problemów w tak relatywnie niewielkiej gamie produktów można interpretować dwojako. Albo Apple jako jedyny zwraca uwagę na jakiekolwiek problemy i od razu dzięki temu się o nich dowiadujemy, w przeciwieństwie do konkurencji. Albo też słynna jakość komputerów Mac, mająca uzasadniać ich bardzo wysoką cenę, to mit. Na razie trudno stwierdzić, która z tych możliwości jest odzwierciedleniem rzeczywistości.

Dołącz do dyskusji