BlaBlaCar uruchamia w Polsce BlaBlaBus. Dla odmiany FlixBus przymierza się do startu FlixCar

News/Biznes 22.07.2019
BlaBlaCar uruchamia w Polsce BlaBlaBus. Dla odmiany FlixBus przymierza się do startu FlixCar

BlaBlaCar uruchamia w Polsce BlaBlaBus. Dla odmiany FlixBus przymierza się do startu FlixCar

Znana marka BlaBlaCar już pod koniec września uruchamia nową usługę dla mieszkańców Polski — BlaBlaBus. Z oferty korzystają już mieszkańcy innych miast europejskich. Niemiecki przewoźnik FlixBus nie panikuje, ale także szykuje się do wprowadzenia nowej usługi.

Francuska firma BlaBlaCar, która łączy pasażerów z kierowcami samochodowymi podróżującymi do innych miast, a nawet krajów, na przełomie września i października uruchamia nową usługę transportu autobusowego w Polsce — BlaBlaBus, informuje Rzeczpospolita.

Michał Pawelec, country manager BlaBlaCar w Polsce, powiedział, że jest to duży krok w rozwoju platformy firmy. Ambicją zespołu jest udostępnienie szerokiej oferty transportowej łączącej wspólne przejazdy samochodami osobowymi i regularne połączenia autobusowe.

BlaBlaBus jeździ w Europie. Pojedzie w Polsce

Dzisiaj autobusy francuskiej firmy obsługują pasażerów w miastach Francji, krajach Beneluksu, Niemczech i Włoszech. Do końca lata autobusami BlaBlaBus będzie można się dostać m.in. do Berlina, Barcelony, Mediolanu i Bergamo. Przedstawiciele firmy informują, że nowe połączenia będą dodawane co miesiąc.

BlaBlaBus obsługuje obecnie ponad 300 kierunków, liczba ta powinna się zwiększyć do 400 jeszcze do końca tego roku. Polska jest piątym rynkiem, gdzie BlaBlaBus uruchomi swoją działalność. Tym samym francuska firma rzuca wyzwanie niemieckiemu liderowi transportu pasażerskiego w Polsce — FlixBusowi.

PKS Polonus potencjalnym partnerem BlaBlaBusa w Polsce

Wiadomo, że francuska firma negocjuje współpracę z polskim przewoźnikiem PKS Polonus. Dzięki temu BlaBlaBus dostanie dostęp do floty autobusów narodowego przewoźnika, która liczy 151 autokarów. Zaś we Francji BlaBlaBus współpracuje z lokalnymi przewoźnikami, takimi jak Voyages Duclos, Coimbra lub LVIT, a w Niemczech — Touring Tours&Travel, To Europe lub Honer Touristik.

Przedstawiciel BlaBlaBusa wyjaśnia, że koncepcja przewozów autokarowych i BlaBlaCar jest ta sama – zapełnienie pustych miejsc w pojazdach.

FlixBus przyjmuje przeciwną strategię

Lider polskiego rynku transportowego, FlixBus, ogłosił, że w przyszłym roku wprowadzi nową propozycję o nazwie FlixCar, która zaoferuje usługi carpoolingu. Jochen Engert, założyciel FlixMobility, powiedział, że w ten sposób firma będzie mogła przyspieszyć rozwój i zaoferować możliwość podróżowania jeszcze większej liczbie osób.

Według Michała Lemana, dyrektora zarządzającego FlixBus w Polsce, plany rozwoju firmy na ten rok przede wszystkim polegają na zwiększaniu oferty o ok. 50 proc. poprzez zwiększenie częstotliwości połączeń, dołączenie do istniejących kierunków koljnych miast i regionów w Polsce oraz dwukrotny wzrost liczby partnerów.

Jestem ciekaw, jak firma o podobnym modelu działania do naszego poradzi sobie z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą branża autobusowa w Polsce. Pod kątem regulacyjnym oraz operacyjnym jest to na pewno dużo trudniejszy kawałek chleba niż współdzielenie samochodów czy nawet branża lotnicza. Liczymy przy tym na współpracę w zakresie poprawy regulacji na rynku przewozów. Staliśmy się europejskim liderem w ciągu zaledwie pięciu lat. Działamy w 29 krajach, oferując 350 tys. połączeń dziennie do 2 tys. miejsc. Nie obawiamy się o naszą pozycję w Polsce – wyraża swoją opinie Michał Leman.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji