Apple Pay przeskoczył PayPala i patrzy na niego z góry. Tim Cook chce, żebyś zostawił portfel w domu

Artykuł/Bankowość 31.07.2019
Apple Pay przeskoczył PayPala i patrzy na niego z góry. Tim Cook chce, żebyś zostawił portfel w domu

Apple Pay przeskoczył PayPala i patrzy na niego z góry. Tim Cook chce, żebyś zostawił portfel w domu

Przy okazji prezentowania finansowej kondycji Apple Tim Cook chyba najdumniej pierś wyprężał, kiedy omawiał wyniki Apple Pay. Według szefa giganta z Cupertino ich największa konkurencja – PayPal miała zostać daleko w tyle.

Prezentacja wyników kwartalnych Apple była dobrą okazją do rozmów z inwestorami na temat poszczególnych produktów i usług. W tym też o perspektywach systemu płatności Apple Pay.

Cyfrowy portfel Apple absolutnie nie ma powodów do narzekania. Wręcz odwrotnie. Teraz każdego miesiąca tą metodą dokonywanych jest już prawie miliard transakcji. To ponad dwa razy więcej niż w porównywalnym okresie rok temu.

Apple Pay zostawia w tyle PayPala

W czerwcu Apple Pay zawitał do kolejnych 17 państw. Tym samym ta metoda płatności dostępna jest już w 47 krajach. Apple Payem zapłacimy już na terenie całej Unii Europejskiej. Taki progres zaś spowodował – zdaniem szefa Apple – że w ostatnim kwartale Apple Pay wyprzedził PayPala. Tak pod względem dołączania nowych użytkowników, jak i liczby miesięcznych transakcji.

Ekspansja wewnętrzna też ważna

W Stanach Zjednoczonych Apple Pay akceptowany jest przez ok. 65 proc. wszystkich sprzedawców detalicznych. Możliwe, że za chwilę ów odsetek będzie jeszcze większy. Zakończyła się bowiem integracja Apple Pay w system komunikacji miejskiej w Portland. Jeszcze w tym roku mają rozpocząć się podobne działania jeżeli chodzi o transport publiczny w Nowym Jorku i Chicago oraz paru innych miastach.

Według ekspertów przewaga Apple Paya nad PayPalem miałaby wynikać z tego, że płatności Apple’a są znacznie nowszym rozwiązaniem. Dzięki temu potrafi być bardziej kompatybilna z innymi systemami. Nie można też nie doceniać faktu, że Apple posiada znacznie większe od PayPala środki na rozwój i marketing.

„Zostaw swój portfel w domu”

Apple Pay, jak tylko może, stara się też rozwijać poza granicami Stanów Zjednoczonych. Np. w Chinach udostępniono specjalną kartę płatniczą – z przeznaczeniem dla klientów Didi – największego na świecie dostawcy usług telefonicznych.

Przypomnijmy, że niedawno usłyszeliśmy, że Apple Card, z możliwością przypisania jej do Apple Pay, zadebiutuje za chwilę – w pierwszej połowie sierpnia. To efekt współpracy Apple’a z firmami Goldman Sachs i MasterCard. Niestety na próżno szukać na razie informacji, kiedy Apple Card zawita do Polski. Ale z pewnością w końcu i tego się doczekamy.

Integracja jest głównym motorem szerszego przyjęcia portfela cyfrowego i zamierzamy podtrzymywać tę tendencję, aby pomóc użytkownikom zostawić portfel w domu – przekonuje Tim Cook.

Dołącz do dyskusji