REKLAMA

Mozilla chce, by wszyscy wiedzieli, że Firefox nie jest jedynie przeglądarką. Oto jego nowe logo

Komunikacje wizualna Firefoksa zawsze była co najmniej chaotyczna. Można było patrzeć przez kwadrans na ikonę jednego z lisich produktów i nie mieć pojęcia, że jest powiązany z marką. Teraz to się zmienia. Firefox zaprezentował nową wizualną tożsamość marki. 

11.06.2019 17.53
Nowe logo Firefoksa
REKLAMA
REKLAMA

Zmiana ma na celu jedno – Firefox chce, żeby wszyscy wiedzieli, że nie jest jedynie przeglądarką. W skład marki wchodzą także inne produkty, które wreszcie będą nawiązywać do siebie także wizualnie.

Ikona przeglądarki Firefoksa przechodziło w swojej historii kilka mniej lub bardziej poważnych modyfikacji. Rok temu firma zdecydowała jednak, że czas zabrać się do roboty na poważnie, a pod ołówki i tablety ma trafić nie tylko samo logo, ale też wszystkie ikony produktów związanych z marką. Cel był jeden: uspójnienie tego bałaganu.

Pod koniec lipca Firefox postanowił dać się wypowiedzieć internautom w sprawie tożsamości wizualnej marki w komentarzach pod postem na blogu. Zaprezentowano tam dwa zestawy (nazwane systemami) i poproszono, żeby nie tyle wybrać swój ulubiony, co wybór ten jakoś uzasadnić. Ten sprytny zabieg miał nie tyle wyłonić ulubieńca publiczności, ile przede wszystkim odsłonić silne i słabe strony obu projektów.

Nowe logo firefox propozycje class="wp-image-954107"
Nowe logo firefox propozycje class="wp-image-954110"

Internet nie zawiódł, choć komentarze, jak zdradzają twórcy, były różne. Dzięki niektórym graficy dowiedzieli się, że to, co stworzyli, wygląda jak efekt uboczny wymiotowania tęczą, dzięki innym, że głowa liska przypomina logo innej znanej firmy. Głowę liska skreślono, tęczowe kolory zostały.

W końcu zdecydowano się nie tyle zrealizować jeden z systemów, ile pójść o krok dalej z pracą nad ostatecznym produktem. Tak powstało nowe logo, nowe ikony, nowa paleta kolorów, a nawet nowa czcionka.

Nowe logo firefox  class="wp-image-954104"

Podczas gdy takie usługi jak Firefox Send, Firefox Monitor i Firefox Lockwise są do siebie bardzo podobnie stylistycznie i wyraźnie pochodzą z tej samej stajni, na ich tle wyróżnia się przeglądarka, która zachowała sporo ze swojej tradycyjnej formy.

REKLAMA

Lisek nadal okręca się wokół świata, choć tym razem jest jeszcze bardziej kolorowy i jeszcze bardziej uproszczono jego kształt. Logo całej marki Firefox jest mostem łączącym te dwa światy. Jedno jest pewne, jest spójniej.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA