Niesłyszący klienci PKO Banku Polskiego będą mogli skorzystać z tłumacza języka migowego w placówkach

Artykuł/Bankowość 01.04.2019
Niesłyszący klienci PKO Banku Polskiego będą mogli skorzystać z tłumacza języka migowego w placówkach

Niesłyszący klienci PKO Banku Polskiego będą mogli skorzystać z tłumacza języka migowego w placówkach

PKO Bank Polski wyznaczył sobie cel. Osoby niesłyszące mają być obsługiwane na tym samym poziomie, co klienci słyszący. Kluczowym rozwiązaniem ma być tłumacz języka migowego online Migam.

Przykłady, gdy nie dostosowano bankowości internetowej do możliwości osób niepełnosprawnych, nie napawają optymizmem. Można by przypuszczać, że cały sektor traktuje osoby z niepełnosprawnościami po macoszemu. Ale tak nie jest. Sami sprawcy zamieszania starają się naprawić błędy, przy okazji przepraszając.

Co więcej, na tym specyficznym rynku wszyscy wszystkim patrzą na ręce. Potknięcie jednych koncentruje uwagę drugich. Podobnie jest z obsługą osób z niepełnosprawnościami. Po wpadkach, z których wynika, że w tym aspekcie z naszą bankowością nie jest różówo, zaczęły się pojawiać przykłady wskazujące, że banki potrafią też być troskliwe wobec swoich klientów.

PKO Bank Polski kłania się osobom niesłyszącym.

O swoich szczególnych udogodnieniach dla klientów z niepełnosprawnościami właśnie poinformował PKO Bank Polski. Z przekazanego mediom komunikatu wynika, że PKO chce, żeby niesłyszący klienci nie odczuwali różnic w obsłudze.

Naszym celem jest zaoferowanie jakości obsługi na takim samym poziomie wszystkim klientom i postrzeganie banku jako instytucji przełamującej bariery, nastawionej na nowoczesne technologie – mówi Marcin Izdebski z Departamentu Usług Cyfrowych odpowiedzialny za wdrożenie projektu.

Tłumacz Migam w każdej placówce.

Wszystko za sprawą tłumacza języka migowego online o nazwie Migam. Można z niego już skorzystać w każdej placówce PKO Banku Polskiego. Usługę wdrożono we współpracy z MIGAM „RKPK” Sp. z o.o. s.k.a..

Dzięki wdrożonemu u nas rozwiązaniu – tłumaczowi języka migowego online dostępnemu przez smartfona – głusi klienci mogą skorzystać z produktów bankowych i wygodnie porozmawiać o możliwych rozwiązaniach z doradcą bankowym praktycznie w każdej gminie w Polsce – w jednej z naszych placówek – mówi Martyna Pakuła z Biura Jakości Sprzedaży w PKO Banku Polskim.

Migam – jak to działa?

Obsługa tłumacza języka migowego online Migam jest bardzo prosta. By móc z niego skorzystać w pierwszej kolejności trzeba rozpocząć rozmowę wideo z doradcą bankowym – np. za pomocą swojego smartfonu. Musimy wejść na stronę tłumacza Migam i kliknąć tam przycisk „Połącz z tłumaczem”. I gotowe.

Tłumaczenia odbywają się jako wideorozmowy. Tłumacz pośredniczy w kontakcie klient – doradca i przekłada język migowy na mówiony i odwrotnie. Usługa tłumacza online jest dostępna dla klientów w godzinach pracy oddziałów. Na spotkanie z udziałem tłumacza języka migowego online nie trzeba wcześniej się umawiać.

Ale warto pamiętać, że korzystanie z tłumacza Migam wymaga dostępu do internetu i może wiązać się z opłatą za wykorzystany pakiet transmisji danych.

Dołącz do dyskusji