Spersonalizowane pudełka to dobry biznes. Packhelp (zapakuj.to) pozyskał blisko 40 mln zł inwestycji
Projektowanie opakowań i zamawianie ich niewielkich wolumenów jeszcze nigdy nie było tak proste. Zajmuje się tym polskie zapakuj.to, znane za granicą jako Packhelp. Startup właśnie ogłosił jedną z największych inwestycji w regionie.
Za nową rundą stoi fundusz White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg i późniejszych exitów. Pozyskane środki mają pozwolić Packhelp na ekspansję na europejskie rynki, a także poszerzenie portfolio produktów do pakowania.
To już trzecia runda inwestycyjna Packhelp.
Na pierwszą złożyli się polscy aniołowie biznesu, którzy w kwietniu 2017 roku wyłożyli 1,5 mln zł. 13 miesięcy później pojawili się pierwsi inwestorzy zagraniczni, którzy wsparli polski startup kwotą 9 mln zł.
Pieniądze pozwoliły firmie rozwinąć się do 60-osobowego zespołu, który dostarcza opakowania do ponad 30 krajów. Z usług Packhelp korzystają m.in. H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, EA i L’Oreal.
Najnowsza runda przynosi pieniądze na kolejnych 40 wakatów. Firma zatrudniać będzie m.in. deweloperów, managerów produkcji, specjalistów od sprzedaży oraz marketingu, którzy będą promować ofertę w siedmiu językach.
Unboxing experience, czyli jedna z przewag w e-commerce.
To właśnie doświadczenie otwierania pudełka stało u podstaw powołania Packhelp do życia przed 4 laty.
Wraz z piątką współzałożycieli stworzyli internetową platformę i aplikację, umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią i to już dla 30 sztuk.
Wybór sprowadzał się do prostych i mało estetycznych rozwiązań, a zaprojektowanie czegoś od zera wymagało bardziej specjalistycznej wiedzy i kontaktu z drukarnią. Właśnie ten problem rozwiązuje Zapakuj.to, które potrafi zarabiać nawet na niewielkich wolumenach.
Packhelp nie przynosi jeszcze zysków, ale rynek staje się bardzo konkurencyjny.
Wyjście ponad kreskę nie jest celem startupu w krótki okresie. Duże koszty mają na razie generować procesy R&D czy marketing. Firma planuje także rozwój działu Packhelp Pro, czyli rozwiązań szytych na miarę, które tym razem przeznaczone będą dla zamówień o wysokich wolumenach.