Poważna awaria w Virgin Mobile – karty SIM nie łączą się z siecią. Play przekonuje, że to nie jego wina

News/Operatorzy 21.03.2019
Poważna awaria w Virgin Mobile – karty SIM nie łączą się z siecią. Play przekonuje, że to nie jego wina

Poważna awaria w Virgin Mobile – karty SIM nie łączą się z siecią. Play przekonuje, że to nie jego wina

Virgin Mobile nie działa. Awaria operatora MVNO odcięła abonentów od usług, a karty SIM nie łączą się z siecią. Play przekonuje, że to nie jego wina.

Jeszcze wczoraj Virgin Mobile chwalił się nową ofertą na Virgin Net, a dzisiaj jego klientów spotkała z rana niemiła niespodzianka. Okazało się, że operator typu MVNO ma poważną awarię w całej Polsce. Abonenci nie mogą zalogować się do sieci. Smartfony raportują brak zasięgu.

Awaria sieci – Virgin Mobile nie działa od rana

Klienci zgłaszają problemy na profilu operatora w serwisie Facebook. Problemy z kartą Virgin Mobile zauważyła również już z samego rana Asia Tracewicz, redaktor prowadząca naszego siostrzanego serwisu Rozrywka.blog.

Około godziny 7:00 smartfon Asi całkowicie przestał łączyć się z siecią. Od tego czasu nie da się w ogóle korzystać z usług. W sieci Virgin Mobile nie działają więc dziś zarówno rozmowy, wiadomości SMS i MMS, jak i internet mobilny.

Ważna informacja dla klientów Virgin Mobile

Drodzy klienci, w nocy miała miejsce awaria systemów. W związku z tym niedostępne są nasze usługi. Jesteśmy w trakcie ich przywracania, co może potrwać dłuższą chwilę. Prosimy o cierpliwość.

Opublikowany przez Virgin Mobile Polska Czwartek, 21 marca 2019

Informacja potwierdzają awarię znalazła się na stronie operatora. Jak podaje bankier.pl, rzecznik sieci Virgin Mobile, Mateusz Piotrowski, również potwierdził fakt, iż trwa obecnie awaria. Nie wiadomo jednak, kiedy zostanie całkowicie usunięta i kiedy dokładnie sytuacja wróci do normy.

Play przekonuje, że problemy Virgin Mobile to nie jego wina.

Virgin Mobile to operator typu MVNO. Firmy tego typu oferują usługi pod własną banderą, ale korzystają z zasięgu jednego z operatorów infrastrukturalnych. Jeśli sieć macierzysta ma problemy, to będą występowały również u partnera. Czasem jednak problemy ma tylko tenże partner.

Marcin Gruszka, czyli rzecznik telekomu będącego partnerem sieci Virgin Mobile, zamieścił dziś na Twitterze wiadomość, w której potwierdza awarię „u jednego z partnerów MVNO”. Odcina się jednak od tego, jakoby jego firma również miała kłopoty.

Rzecznik fioletowej sieci przekonuje, że tak jak pomaga teraz partnerowi w usunięciu awarii, tak problem nie dotyczy jego własnej sieci – pomimo zgłoszeń w serwisie Down Detector. Te zapewne wynikają z faktu, że Virgin Mobile nie ma tam swojego profilu.

Aktualizacja (11:47) – publikujemy przesłane do nas oświadczenie przedstawiciela sieci Virgin Mobile:

W nawiązaniu do awarii, która miała miejsce dziś w nocy, informujemy, iż w jej wyniku niedostępne są chwilowo usługi Virgin Mobile dla większości naszych klientów.
Awaria spowodowana była komunikacji między systemem Virgin Mobile a siecią radiową. W chwili obecnej pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem wszystkich usług.
Jednocześnie informuję, że w wyniku tej sytuacji awarii nie uległa infolinia Virgin Mobile, która pracuje normalnie. Wydłużony czas oczekiwania związany jest z dużą liczbą telefonów od klientów – Mateusz Piotrowski, Communication & Marketing Manager w Virgin Mobile

Aktualizacja (15:05) – awaria została usunięta, a Virgin Mobile obiecuje rekompensatę

Virgin Mobile informuje, że problemy zostały już rozwiązanie. Sieć przeprasza abonentów i podaje, że to była pierwsza w historii tak poważna awaria. Jej przyczyną był błąd komunikacji pomiędzy systemem bilingowym Virgin Mobile, a siecią radiową, „który nie mógł zostać wykryty wcześniej”.

Usterka pojawiła się około godziny 4:50 podczas nocnych prac utrzymaniowych. Virgin Mobile podkreśla, że winy nie ponosi Play. W ramach przeprosin klienci otrzymają bliżej niezidentyfikowany „prezent”, o czym abonenci zostaną poinformowani SMS-em.

Dołącz do dyskusji