Liczba klientów rośnie, a finanse się stabilizują – wyniki T-Mobile za 4. kwartał 2018 roku

Artykuł/Operatorzy 21.02.2019
Liczba klientów rośnie, a finanse się stabilizują – wyniki T-Mobile za 4. kwartał 2018 roku

Liczba klientów rośnie, a finanse się stabilizują – wyniki T-Mobile za 4. kwartał 2018 roku

T-Mobile podzielił się dzisiaj wynikami finansowymi za 4. kwartał minionego roku. To dobry moment, by podsumować, co się firmie udało, a co nie do końca.

Operator na koniec minionego roku mógł pochwalić się 10,787 mln klientów. Udało się zwiększyć ich liczbę w ujęciu rok do roku o 333 tys. Przekłada się to na wzrost na poziomie 3,2 proc. rok do roku. Sieć podaje, że największy wzrost widoczny jest w segmencie kontraktowym.

t-mobile wyniki finansowe 4q 2018 1

322 tys. nowych klientów to osoby wybierające abonament – 4,6 proc. wzrost w skali rocznej. Baza prepaid w zasadzie stoi w miejscu. Telekom się przy okazji chwali, że spadł wskaźnik churn (odejścia klientów) o jedną trzecią.

W całym roku 2018 średni miesięczny współczynnik rezygnacji w segmencie abonamentowym spadł do rekordowo niskiego poziomu 0,9 proc. – możemy przeczytać w informacji prasowej

T-Mobile był też co prawda liderem przenośności numerów, ale nie wypadł najgorzej. Jego strata netto to 22960 kart SIM. Operator oddał ich co prawda 380174, ale przyjął ich zaledwie 357214, czyli najmniej z całej wielkiej czwórki.

t-mobile wyniki finansowe 4q 2018 1

Przychody sieci T-Mobile wyniosły w 2018 roku aż 6,5 mld. zł.

Oznacza to niewielki wzrost o 1,2 proc. w ujęciu rocznym. Wyłącznie w 4. kwartale 2018 roku był to poziom 1,67 mld zł – czyli o 1,3 proc. więcej niż w tym samym kwartale rok temu. Widać tendencję zwyżkową.

Telekom cały czas przypomina też o regulacjach związanych z roam like at home i wskazuje je jako negatywny wpływ na dotychczasowy wynik EBITDA, który w ostatnim analizowanym okresie się poprawił i wyniósł 1,66 mld. Wspomina też o zmianie standardów rachunkowości.

t-mobile wyniki finansowe 4q 2018 1

T-Mobile chwali się też dobrym przyjęciem ofert B2C i B2B oraz zwiększeniem satysfakcji klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych.

Jako jedną z lepszych decyzji T-Mobile wymienia ofertę Supernet Video, która na koniec roku miała 90 tys. entuzjastów wśród klientów ofert na kartę. Smart Car od T-Mobile zdobył z kolei pierwszy tysiąc klientów. Firma chwali się też dużym zainteresowaniem ofertą Magenta Biznes w segmencie SOHO.

Otwarto też 120 nowych punktów sprzedaży, a sieć sprzedaży została odświeżona. Skrócono też czas oczekiwania na konsultanta z BOK-u i to dwukrotnie, a liczba połączeń z call center spadła w grudniu o 25 proc. rok do roku. Operator wspomina też o tym, że w minionym roku rozpoczął testy 5G na 5 stacjach bazowych.

Dołącz do dyskusji