REKLAMA

Podsumowanie roku 2018 największej grupy cosplayerów w Polsce

W połowie stycznia 2018 r. powstała największa w Polsce inicjatywa dla cosplayerów - grupa Check-Point Cosplay.

01.02.2019 10.45
Podsumowanie roku 2018 największej grupy cosplayerów w Polsce
REKLAMA
REKLAMA

Misją grupy jest wspieranie młodych artystów w ich działaniach oraz zapewnienie im jak najlepszych warunków do rozwoju. Po pierwszych dwóch miesiącach grupa liczyła 10 aktywnych członków, a już po 6 miesiącach ciężkiej pracy oraz budowania wizerunku na polskim rynku, do grupy przyłączyło się kolejnych 10 artystów.

W ubiegłym roku grupie udało się zdobyć wiele osiągnięć w konkursach w Polsce i za granicą. Swoją passę zwycięstw zaczęła podczas Intel Extreme Masters 2018, gdzie Glorf zdobył pierwsze miejsce na dwóch największych stoiskach Optimusa oraz Lenovo z konkursem cosplay.

Kilka miesięcy później podczas festiwalu fantastyki Pyrkon odbył się jeden z większych polskich konkursów cosplay o nazwie Maskarada. Tutaj po raz kolejny Glorf pokazał swój profesjonalizm i umiejętności sceniczne, prezentując nam przedstawienie satyryczne na najwyższym poziomie, które pomogło mu zdobyć nagrodę od jury.

W tym samym czasie odbywał się jeden z największych konkursów cosplay o randze międzynarodowej. Reprezentantką naszego kraju została Czester, która wystąpiła w stroju Morrigan z Dragon Age: Inquisition i zdobyła 3. miejsce spośród 14 finałowych uczestników z innych krajów.

Na koniec warto wspomnieć o klimatycznym evencie o nazwie GryOffline, organizowanym przez portal GRYOnline.pl. Podczas tej imprezy artyści grupy Check-Point Cosplay zdominowali podium konkursu cosplay, zajmując pierwsze (Cyperian) i trzecie miejsce (Ethlanie).

Ostatnie 12 miesięcy dla grupy można również zaliczyć do bardzo owocnych pod względem nawiązanych współprac z firmami oraz tworzonych akcji promocyjnych.

Już na początku swojego działania grupa zyskała dwóch głównych partnerów, czyli firmę Włókno-land oraz Coscraft.store, którzy przez cały rok wspierali działania, dając dostęp do jednych z najlepszych materiałów w Polsce.

Pierwsza ciekawa akcja i reklama produktu została zrealizowana wspólnie z firmą Microsoft. W jej ramach Aqllite oraz Shineowata prezentowały Microsoft Surface Pro 4 przybyłym uczestnikom IEM After Party w Check-Point.

Sierpień rozpoczął się wspólnie zorganizowaną akcją z Blizzone.pl oraz firmą Blizzard, w której przeprowadziliśmy 24-godzinny live dla społeczności gier Blizzarda z okazji premiery najnowszego dodatku World of Warcraft: Battle for Azeroth.

Wraz z końcem 2018 roku udało się zrobić duży krok w kierunku zmiany nastawienia imprez gamingowych do cosplayerów. Mowa tutaj o współpracy Poznań Game Arena z grupą cosplayerów Check-Point. Jest to jedna z pierwszych polskich imprez, na którą wejściówki dostało ponad 20 cosplayerów, niezależnie od ich rozpoznawalności i generowanych przez nich zasięgów.

REKLAMA

Polski Cosplay z roku na rok coraz bardziej rozwija się i coraz więcej firm to zauważa. Mamy nadzieję, że w 2019 r. uda się jeszcze bardziej go rozwinąć, a działania takich grup jak Check-Point Cosplay, będą częściej doceniane i wspierane.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA