REKLAMA

Employer Branding, czyli jak tworzyć doświadczenie pracownika

Barbara Zych - jak sama o sobie mówi - studiowała prawo, ekonomię, teorię chaosu, aby później zrobić doktorat z psychologii. Dziś łączy wszystkie te doświadczenia na rynku HR.

26.02.2019 19.12
EBnavi pomaga markom stać się lepszymi pracodawcami
REKLAMA
REKLAMA

Ponad 10 lat temu założyła pierwszego bloga o tej tematyce w polskim internecie. Niedługo później przekształciła go w serwis, z którego korzystają najwięksi pracodawcy w kraju. Właśnie teraz premierę ma zaś druga wersja jej online’owej aplikacji, która doradza firmom, jak budować silną markę pracodawcy i wspiera ich w działaniach employer branding.

Zacznijmy jednak od początku...

Doktorat zwykle wiąże się z wyjazdem na zagraniczną uczelnię – przynajmniej na semestr. Barbara Zych nie skorzystała jednak z tej opcji.

Jej firma zaczęła świadczyć usługi konsultingowe z obszaru employer branding na rynku HR. Przez ostatnich 7 lat zebrała aż 150 klientów w portfolio, ale wraz z trendem datafikacji (czyli poddawania coraz większych obszarów życia logice danych oraz jego postępującej algorytmizacji) i rozwoju technologii cyfrowych na rynku pojawiła się potrzeba na zupełnie nowy produkt.

Barbara Zych postanowiła zautomatyzować pracę, która normalnie zajmuje od 3 do 6 miesięcy. Na potrzeby wewnętrzne stworzyła algorytm w arkusz kalkulacyjnym na makrach, który po dostarczaniu danych wejściowych obliczał wskaźniki dotyczące pracodawcy.

Algorytm sprawdził się w wewnętrznych projektach agencji, co skłoniło businesswoman do stworzenia internetowej aplikacji, która dawałby klientom moduł samoobsługowy.

Stworzenie aplikacji do samodzielnej oceny strategii HR na pozór wydaje się strzałem w kolano, jeśli zarabia się na konsultingu. Aplikacja zaczęła się jednak cieszyć dużą popularnością, a w ostatnim czasie wygrała nawet w programie akceleracji MIT Enterprise Forum Poland i jest w gronie finalistek jubileuszowej X edycji konkursu Bizneswoman Roku Fundacji Sukces Pisany Szminką w kategorii startupów.

EBnavi pomaga markom stać się lepszymi pracodawcami.

Jak działa?

Typy pracodawców rozciągają się od hipstera po celebrytę. Pierwszy oferuje angażującą ofertę, ale nie potrafi jej komunikować na zewnątrz, a drugi ma dużą siłę przyciągania (to najczęściej marka z produktami B2C), ale w środku nie jest już tak różowo. Pod uwagę brane są nie tylko benefity czy wynagrodzenie, ale i bardziej miękkie aspekty jak przywództwo, komunikacja, wartości, szkolenia czy proces onboardingowy.

Wszystkie te elementy budują razem doświadczenie pracownika.

Dziś jej Employer Branding Institute zajmuje się także szeroko zakrojonymi badaniami, m.in. bada szczęście Polaków w pracy. Niestety wyniki na dużych ogólnopolskich próbach nie przynoszą pozytywnych wniosków. Tylko 37 proc. czerpie satysfakcję z pracy. A przecież zadowolony pracownik jest bardziej kreatywny i produktywny. Rzadziej korzysta ze zwolnień lekarskich i generuje mniejsze koszty rotacyjne.

REKLAMA

Trudne pytanie - zwłaszcza dla pracowników korporacji, gdzie mamy ograniczoną autonomię i wpływ na podejmowane decyzje. Dlatego tak często spotkać można osoby, które marzą, aby zacząć robić coś innego. Często jednak nie wiedzą, co to miałoby być.

Po części można to zrzucić na karb przestarzałego systemu doradztwa zawodowego. Biura karier nie są przecież popularnymi przystankami na drodze do wymarzonego zawodu, więc studenci bez głębszej analizy swoich kompetencji podejmują ważne decyzje zawodowe, wybierają kierunek studiów, szkolenia, staże czy pracę. Problem ten chce rozwiązać YEP.Academy, gdzie młodzi ludzie mogą dowiedzieć się więcej na temat swoich możliwości i optymalnych zawodów. Do dyspozycji mają również kalkulator wynagrodzeń, sugerujący, ile powinni zarabiać, by prowadzić wymarzone życie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA