Piekło zamarza. Filmy z iTunes Store i wsparcie dla AirPlay 2 bezpośrednio na Smart TV Samsunga i LG

Piekło zamarza. Filmy z iTunes Store i wsparcie dla AirPlay 2 bezpośrednio na Smart TV Samsunga i LG

Piekło zamarza. Filmy z iTunes Store i wsparcie dla AirPlay 2 bezpośrednio na Smart TV Samsunga i LG

Apple rozpoczyna współpracę z producentami telewizorów, by udostępnić bezpośrednio na platformach Smart TV filmy z iTunes Store wraz ze wsparciem technologii AirPlay 2. To przymiarki do debiutu Apple VOD i początek końca Apple TV.

Aktualizacja: Zgodnie z moimi przewidywaniami, LG również będzie partnerem Apple’a. Do tego na wsparcie iTunes Store i AiPlay 2 zdecydowało się Vizio.

Tegoroczna edycja targów CES jeszcze się nie zaczęła. Apple w dodatku nigdy nie był na tej imprezie obecny. Mimo to o producencie jest teraz głośno – nie tylko z powodu billboardów, jakie wykupił w Las Vegas, na których wbija Google’owi szpilę hasłem „co dzieje się na iPhonie, zostaje na iPhonie”.

Samsung właśnie ogłosił, że w segmencie telewizyjnym będzie ściśle współpracował ze swoim konkurentem z rynku mobilnego. Wyeliminuje tym samym u wielu osób potrzebę korzystania z przystawki Apple TV. Zwiększy to potencjalną bazę klientów usługi VOD, której debiutu spodziewamy się w tym roku.

Apple VOD i AirPlay 2 trafia na telewizory Samsung Smart TV.

Klienci Apple’a, którzy chcieli wygodnie oglądać materiały wideo z iTunes Store na telewizorze, musieli płacić za dodatkowe urządzenie w postaci np. Apple TV lub podpinać do ekranu w dużym pokoju komputer z zainstalowaną aplikacją iTunes. Samsung dogadał się jednak z firmą z Cupertino.

Już wiosną na telewizorach koreańskiej firmy pojawi się aplikacja iTunes Store. Pozwoli oglądać materiały wideo od Apple’a bez dodatkowego sprzętu. Będzie to możliwe na modelach z kolekcji na 2019 r. oraz na zeszłorocznych telewizorach po aktualizacji oprogramowania w ponad 100 krajach świata.

Smart TV marki Samsung oparte na systemie Tizen doczekają się wsparcia AirPlay 2 w 190 państwach. Dzięki temu będzie można klonować cały ekran z urządzeń Apple’a takich jak telefony iPhone, tablety iPad i komputery Mac lub transmitować wyłącznie multimedia prosto na telewizory.

Samsung smart TV airplay 2 tizen iTunes Movies and TV shows aplikacja

Samsung nie będzie w dodatku jedynym partnerem Apple’a.

Koreański producent pochwalił się wsparciem dla iTunes Store i AirPlay 2 jako pierwszy, ale najwyraźniej nie będzie jedyną firmą z segmentu RTV, która się na to zdecyduje. Apple na swojej stronie internetowej zamieścił informację, z której wynika, że partnerów może być więcej.

Możliwe, że wsparcia dla iTunes Store i technologii AirPlay 2 doczekają się telewizory marki LG z systemem webOS. Otwartym pozostaje pytanie, co z telewizorami opartymi na systemie Android TV – ale skoro Apple Music dostępne jest na smartfonach z Androidem, to kto wie?

Absolutnym hitem byłoby wsparcie dla iTunes Store i technologii AirPlay 2 w konsolach do gier, aczkolwiek na to bym się specjalnie nie napalał. Wystarczy jednak, że kilka dużych marek na rynku telewizorów wejdzie na pokład, a Apple ukręci jedną ze swoich gałęzi biznesu.

Uwolnienie sklepu iTunes Store i technologii AirPlay 2 to początek końca Apple TV.

Oczywiście aplikacja iTunes Store i wsparcie dla AirPlay 2 nie zastąpi klientom przywiązanym do ekosystemu Apple’a w 100 procentach przystawki od producenta iPhone’ów, iPadów i komputerów Mac. Dla większości klientów okaże się to jednak w zupełności wystarczająca.

Tak jak sklep App Store na Apple TV nie świeci pustkami, a aplikacje do obsługi serwisów VOD na platformie Apple’a działają świetnie, tak na dobrą sprawę mógłbym bez nich żyć. iTunes Store i wsparcie dla AirPlay 2 w ramach Smart TV mogłoby mnie przekonać do rezygnacji z przystawki Apple’a.

Producent musi zdawać sobie z tego sprawę, ale pamiętajmy, że nie zarabia na sprzedaży set-top boksa dużych pieniędzy. Ważniejsze dla Apple’a będzie opcja przesyłania audio z telewizorów bezpośrednio na głośniki z AirPlay 2 oraz… dotarcie do możliwie jak największej grupy klientów.

Apple szykuje się przecież do szturmu w segmencie VOD.

Apple wydał masę pieniędzy na treści wideo. Najpewniej w tym roku pojawi się konkurent Netfliksa rodem z Cupertino. Największy serwis VOD świata zresztą właśnie pokazał Apple’owi środkowy palec – nie da się już opłacić tej usługi z konta iTunes, a Apple tym samym traci wpływy z prowizji.

Firma z Cupertino nie będzie zresztą jedyną, która rzuci Netfliksowi w tym roku rękawicę. Disney planuje w nadchodzących miesiącach wystartować z usługą Disney Plus oraz niewykluczone, że do Europy zawita serwis Hulu. Kilku mniejszych graczy też ostrzy sobie zęby na kawałek tego tortu.

Apple już teraz dba o to, by ich usługa była łatwo dostępna i to nie tylko wśród klientów, którzy nabyli sprzęt z charakterystycznym logo. Biorąc pod uwagę ostatnią korektę i spodziewane spadki w sprzedaży iPhone’ów, skupienie się na usługach to rozsądna strategia.

Aktualizacja: Zgodnie z moimi przewidywaniami, LG również będzie partnerem Apple’a. Do tego na wsparcie iTunes Store i AiPlay 2 zdecydowało się Vizio.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji