Z końcem stycznia rynek smartfonów w Polsce stanie się ciekawszy. Oppo zadebiutuje już w tym miesiącu

News/Sprzęt 08.01.2019
Z końcem stycznia rynek smartfonów w Polsce stanie się ciekawszy. Oppo zadebiutuje już w tym miesiącu

Z końcem stycznia rynek smartfonów w Polsce stanie się ciekawszy. Oppo zadebiutuje już w tym miesiącu

No to hOppo do Polski. Już 31 stycznia nowy chiński producent oficjalnie pojawi się nad Wisłą. 


O tym, że Oppo błyska pożądliwie oczyma w kierunku naszego pięknego kraju, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Ćwierkały o tym ptaszki na mieście, specjaliści konkurencji nagle odchodzili ze swoich firm, a na Linkedinie pojawiły się tajemnicze oferty pracy. Kolejne element układanki sugerowały, że dzień, w którym kolejny chiński producent smartfonów zawita do Polski, jest coraz bliżej. Teraz już go znamy. 31 stycznia Oppo oficjalnie zadebiutuje w Polsce.

Oppo w Polsce To część Opperacji Europa.

Oppo jest jednym z największych i najważniejszych producentów smartfonów. W grudniu 2018 r. mając około 4,78 proc. udziału w rynku mobilnym, plasowało się tuż za takimi firmami jak Xiaomi czy Huawei. Jego niezaprzeczalnym królestwem jest Azja, ale firma coraz bardziej łakomie spogląda także w stronę Starego Kontynentu.

W zeszłym roku chiński producent po raz pierwszy pojawił się oficjalnie na naszym kontynencie, wchodząc na rynek we Francji, Włoszech, Holandii i Hiszpanii. W 2019 r. zapowiada się, że prowadzi prawdziwą europejską ofensywę. W samym styczniu firma zadebiutuje nie tylko w Polsce, ale także na rynkach w Wielkiej Brytanii i Turcji.

Nie bardzo wiesz, co to Oppo? Pomyśl o One Plusie.

Oppo jest de facto właścicielem One Plusa. Choć przez pewien czas Pete Lau, CEO One Plusa, próbował przekonać cały świat, że związki między tymi dwoma firmami są czysto platoniczne i nie sięgają zbyt głęboko, to dokumenty, które wyciekły w 2014 r., sugerują, że niewiele ma to wspólnego z rzeczywistością. Oppo ma ogromną większość udziałów w firmie, która woli się określać jako ambitny startup. Ta informacja zresztą nie wywołała wielkiego szoku. CEO One Plusa, Pete Lau, był wiceprezesem Oppo zanim odszedł z niego, by tworzyć swój własny projekt z Carlem Pei — pozwolę wam samym zgadnąć, gdzie ten założyciel pracował wcześniej.

Więcej szczegółów dotyczących tego, jak będzie wyglądała obecność Oppo w Polsce, poznamy dopiero ostatniego dnia stycznia. Wszystko wskazuje na to, że w 2019 r. rynek smartfonów w Polsce będzie nieco ciekawszy.

Dołącz do dyskusji