Najpopularniejsze teksty w 2018 roku na Spider’s Web + garść ciekawostek o czytelnikach i ich smartfonach

Artykuł/Spiders Web 01.01.2019
Najpopularniejsze teksty w 2018 roku na Spider’s Web + garść ciekawostek o czytelnikach i ich smartfonach

Najpopularniejsze teksty w 2018 roku na Spider’s Web + garść ciekawostek o czytelnikach i ich smartfonach

To był bardzo dobry i ważny rok dla całej Grupy Spider’s Web i bloga Spider’s Web. W lutym przekroczyliśmy 4 mln Unikalnych Użytkowników miesięcznie, a już w lipcu 2018 r. udało nam się pokonać granicę 5 mln UU. Kilka miesięcy później – we wrześniu – świętowaliśmy nasze 10-lecie. Teraz możemy podsumować cały rok na Spider’s Webie.

Tak rośnie Spider’s Web!

Zobaczcie tylko na ten wykres:

Robi wrażenie, prawda?

To wszystko dzieje się tak szybko – nasz blog rośnie z roku na rok, z kwartału na kwartał… Doskonale pamiętam, że gdy kilka lat temu zaczynałem przygodę z SW jako zastępca redaktora prowadzącego, to zostałem poinstruowany, że ruch na stronie (w Google Analytics) powinien utrzymywać się na poziomie ponad 100 osób online.

Jak to wygląda dzisiaj? Myślę, że najlepiej zobrazuje to fakt, że w tego Sylwestra o godzinie 00:00 czytało nas około 600 osób. A najlepszy wynik, jaki uzyskaliśmy w 2018 r. to prawdopodobnie ten z ponad 16 tys. osób online na Spider’s Webie.

Co wtedy czytali? Najwięcej osób było w tekście, który – co za niespodzianka – jest na pierwszym miejscu poniższego zestawienia.

TOP 10 najpopularniejszych teksów w 2018 roku

Miejsce 10. – Mateusz Nowak: Relacja na żywo Onetu z akcji ratunkowej na Nanga Parbat to upadek dziennikarstwa. Dno i trzy metry mułu (150 tys. odsłon)

Miejsce 9. – Karol Kopańko: Zarabia miliony na reklamach, których najbardziej nienawidzisz. Cała prawda o biznesie Roberta Gryna (153 tys. odsłon)

Miejsce 8. – Dawid Kosiński: Revolut jest już oficjalnie dostępny w Polsce. Firma chce konkurować z dorosłymi bankami (159 tys. odsłon)

Miejsce 7. – Hubert Taler: Zbliża się całkowite zaćmienie Księżyca (lipiec 2018). W Polsce będą idealne warunki do obserwacji ( 163 tys. odsłon)

Miejsce 6. – Mateusz Nowak: Wstyd. Polacy masowo zgłaszają problemy ze smartfonami za 4300 zł, a Huawei chowa głowę w piasek (177 tys. odsłon)

Miejsce 5. – Mateusz Nowak: Asystent Google w języku polskim. Oto sposoby, by włączyć go już dziś (183 tys. odsłon)

Miejsce 4. – Tomasz Domański: Zalety legalnego wyciągu z konopi, czyli na co może pomóc olej CBD (204 tys. odsłon)

Miejsce 3. – Piotr Grabiec: Sprawdziliśmy IQOS – podgrzewacz tytoniu Marlboro, który… w ogóle go nie spala (214 tys. odsłon) – tekst z 2017 roku

Miejsce 2. – Piotr Grabiec: Kinoman.tv został zamknięty! Sprawdź, gdzie warto oglądać filmy i seriale online (228 tys. odsłon) – tekst z 2017 roku

Miejsce 1. – Marcin Połowianiuk: Zaćmienie Księżyca – poradnik, jak fotografować (339 tys. odsłon)

Świetna jest topka w tym roku była topka w ubiegłym roku – niemal same materiały autorskie: poradniki, interwencje, felietony i artykuły. Raptem jeden news. Bardzo mi się to podoba i nie ukrywam, że jestem dumny z tego, że właśnie materiały tego typu wykręciły najlepsze wyniki.

O TOP 10 dosłownie otarły się teksty „Facebook pokazał środkowy palec właścicielom Stron. Wszystko, co musisz wiedzieć o zmianach” i „Android 9.0 Pie – aktualizowana na bieżąco lista smartfonów, które dostaną aktualizację”. Również były to bardzo starannie przygotowane materiały, którym niewiele zabrakło, żeby wejść do topu, dlatego pozwoliłem sobie o nich wspomnieć.

Garść ciekawostek o czytelnikach Spider’s Web (2018)

Dla nikogo nie będzie zdziwieniem, jeśli powiem, że najwiecej osób czyta nas z Polski. Internauci łączący się z naszego kraju stanowią 89 proc. czytelników. Na drugim miejscu jest Wielka Brytania z wynikiem 2,8 proc., a później Niemcy – 2,3 proc.

W 2018 r. tylko 32,9 proc. czytelników otwierało Spider’s Web na komputerach. Ruch mobilny osiągnął poziom 63,4 proc. dla smartfonów i 3,6 proc. dla tabletów.

Najpopularniejszym urządzeniem, na którym nas czytano był… Apple iPhone (14,7 proc.). W tym miejscu zauważyć jednak należy, że Google Analytics jako „Apple iPhone” zlicza wszystkie wersje iPhone’ów, jakie są na rynku. Dla porównania smartfony Samsung Galaxy są liczone oddzielnie dla każdego urządzenia – np. Galaxy S8, Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, itd.

Drugim najpopularniejszym smartfonem był Huawei P8 Lite (2,9 proc.), a na trzecim miejscu znalazł się Galaxy S8 (2,2 proc.).

Zostańmy jeszcze na chwilę przy smartfonach. Jeśli wykluczymy z podsumowania iPhone’a i iPada – ponieważ urządzenia te nie są w statystykach GA rozbite na konkretne modele, to na liście TOP 50 najpopularniejszych urządzeń w 2018 r. znalazły się:

  • 24 Samsungi,
  • 13 Huaweiów,
  • 6 LG,
  • 5 Xiaomi,
  • 2 Lenovo.

Żadnego Sony, HTC, Motoroli, Nokii, BlackBerry i OnePlusa. Trochę to smutne, że polski rynek jest w zasadzie zdominowany przez dwie marki – Samsunga i Huaweia. Lub trzy – zależy czy i jak policzymy tego Apple’a.

Interesują was najpopularniejsze przeglądarki? Służę danymi! Pierwsze miejsce – Chrome (64 proc.). Za nim jest Safari (11 proc.) i Firefox (8 proc.). Gdzieś tam w tyle został Samsung Internet, Opera i przeglądarki Microsoftu. Ciekawostka: Internet Explorer jest dokładnie tak samo (nie)popularny jak Edge.

To tyle na dzisiaj. Dziękuję za uwagę i za to, że byliście z nami w 2018 r. i przy okazji życzę wam wszystkiego najlepszego w nowym roku! Trzymajcie się.

PS W 2018 r. uruchomiliśmy na Facebooku Technologiczną grupę wsparcia, gdzie jest już ponad 2500 osób. Dołącz do nas. 👍 🥰

Dołącz do dyskusji