Ponad milion dolarów na szczoteczkę do zębów, która myje wszystkie zęby w 6 sekund. Unobrush jest już hitem

Artykuł/Technologie 22.11.2018
Ponad milion dolarów na szczoteczkę do zębów, która myje wszystkie zęby w 6 sekund. Unobrush jest już hitem

Ponad milion dolarów na szczoteczkę do zębów, która myje wszystkie zęby w 6 sekund. Unobrush jest już hitem

Twórcy projektu zapowiadają, że ta szczoteczka jest w stanie wyczyścić 99,9 proc. powierzchni jamy ustnej w zaledwie 6 sekund. Ugryź gąbkę, poczekaj chwilę i już.

Trudno sobie wyobrazić, dlaczego czynność, którą wykonujemy regularnie dwa razy dziennie, przez dziesiątki lat nie została dotknięta znaczącym postępem technologicznym. Oczywiście, możemy dziś kupić mnóstwo szczoteczek elektrycznych, w tym sonicznych, jednak żadnej rewolucji w tym zakresie nie było. Szczególnie jeśli chodzi o formę. Forma szczoteczki do zębów, która została wynaleziona w XV wieku, do dziś prawie nie uległa zmianie.

Nie znam odpowiedzi na powyższe pytanie. Na pewno nie jest to forma idealna, niewymagająca żadnych innowacji, bo przecież mycie zębów jest procedurą dość czasochłonną i skomplikowaną. Jak wynika z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, aż 75 proc. osób nie stosuje prawidłowej techniki mycia zębów, co prowadzi do powstawania płytki nazębnej i próchnicy. Duńczycy: Daniel Kristofferson i Andreas Dierks, postanowili nadrobić te zaległości i stworzyli Unobrush. To urządzenie ma innowacyjną formę, tworzywo i czyści zęby w 6 sekund bez żadnego wysiłku ze strony użytkownika.

Jak działa szczoteczka Unobrush?

Szczoteczka do zębów wykorzystuje opatentowany gąbczasty ustnik i pulsujące wibracje dźwiękowe. Wystarczy nanieść na gąbkę piankową po jednym pasku pasty do zębów z każdej strony, włożyć ustnik do jamy ustnej i go ugryźć. Tworzywo Unobrush otoczy każdego zęba i przeniknie do wszystkich szczelin pomiędzy nimi. Wibracje dźwiękowe oraz technologia Fluid Wave zadbają o to, żeby pasta równomiernie przenikła do każdego zęba. Twórcy urządzenia zapewniają, że w zaledwie 6 sekund Unobrush jest w stanie wyczyścić 99,9 proc. powierzchni jamy ustnej. Dla porównania tradycyjna szczoteczka przy prawidłowym wykorzystaniu ma wydajność 40-80 proc.

Ergonomiczny ustnik został zaprojektowany w taki sposób, by nadawał się do każdego typu i rozmiaru jamy ustnej. Dzięki technologii 3D tooth mapping udało się stworzyć formę gąbki, która odpowiada wszystkim konsumentom. Skoro Unobrush nie oddziaływuje wprost na dziąsła podczas czyszczenia, i nie zawiera włosków na powierzchni, to znaczy, że już nie musimy zastanawiać na twardością włosia (miękkie, średnie, twarde). Jedna forma, jedna gąbka, jeden ustnik, który tak samo skutecznie działa u wszystkich.

Stacja dokująca Unobrush to dodatkowy powód, który sprawia, że chcę tę szczoteczkę.

Tradycyjna szczoteczka, którą najczęściej przechowujemy obok umywalki, zawiera na swojej powierzchni do 100 mln. zarazków. Sytuacja wygląda jeszcze gorzej, jeśli w tym samym pomieszczeniu obok jest toaleta. Za każdym razem, gdy ją spłukujemy, na włoskach szczoteczki osiedla się kolejna dawka bakterii. Bardzo ciekawe i jednocześnie proste rozwiązania znaleźli twórcy Unobrush.

Po umyciu zębów umieszczamy ustnik w stacji dokującej. Stacja wykorzystuje światło UV, aby zniszczyć prawie 100 proc. wszystkich zarazków. Tak więc system ten nie tylko lepiej oczyszcza gąbkę, ale również chroni przed pojawieniem nowych gatunków bakterii.

Projekt stacji dokującej jest elegancki i minimalistyczny, wygląda jak małe pudełko, co daje mu zwycięską pozycję w porównaniu do innych stacji dokujących szczoteczek elektrycznych.

Nagrody, które już zgarnęli twórcy, brzmią przekonująco.

Microsoft Innovation Cup 2016. Zespół Unobrush wygrał główną nagrodę Microsoft Student Innovation Cup za prezentację najbardziej innowacyjnego pomysłu z wysokim potencjałem. Jurorzy Microsoft skomentowali to tak: „Zespół Unobrush zobaczył prawdziwy problem, z którym mamy do czynienia w codziennym życiu, a ich innowacyjny produkt i model biznesowy mogą na zawsze zmienić branżę czyszczenia zębów.”

Innovative Business KEA 2017. W maju autorzy projektu wygrali w konkursie, zorganizowanym przez KEA (Szkoła designu i technologii w Kopenhagen).

International Company Festival 2018. W kwietniu 2018 r. zespół Unobrush otrzymał dwie nagrody na Międzynarodowym festiwalu firm. Pierwszą nagrodę jako najbardziej innowacyjny produkt w Europie 2018 i drugą — jako najbardziej odporny model biznesowy.

Niels Brock Innovation Cup 2017. Unobrush wygrał konkurs innowacji Niels Brock. Konkurs został zorganizowany przez największy business college w Danii. Zespół zwyciężył jako najbardziej innowacyjny biznes.

Aktualizacja:

22 listopada kampania Unobrush na Kickstarterze zakończyła się z wynikiem ponad 1,1 mln. dol. Tego samego dnia zespół wystartował z kampanią na innej platformie crowdfundingowej – Indiegogo. Szczoteczka kosztuje tam 92 dol. Nabywcy mają otrzymać ją w sierpniu.

Dołącz do dyskusji